خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علیرضا دبیر: فریب مسابقات جهانی را نمی‌خوریم

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی گفت: باید تلاش کنیم که سطح کشتی را بالا بیاوریم؛ نگاه ما المپیک پاریس است و فریب مسابقات جهانی را نمی‌خوریم.

به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون کشتی در جریان مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی اظهار داشت: خدا را شکر از زمانی که من آمده‌ام سومین سالی است که لیگ کشتی را قرعه کشی می‌کنیم. تیم‌هایی که پول ندادند کنار بکشند؛ لیگ باید منبع درآمدی برای کشتی گیران باشد و اگر قرار باشد تیم ها در رسانه‌ها دیده شوند، باید برای آن هزینه کنند.

وی افزود: اگر کشتی‌گیری برایتان کشتی نگرفت پولش را ندهید، اما اگر کشتی گرفت باید پولش را بدهید و مسائل اخلاقی را رعایت کنید و حقشان را بدهید. لیگ محل مناسبی برای کسب درآمد کشتی‌گیران است. تیمی که ۳ یا ۴ میلیارد هزینه می کند مطمئنا سرگروه می شود، نه تیمی که ۲۰۰ میلیون هزینه کرده است.

رییس فدراسیون کشتی اضافه کرد: یادمان نرود اگر لیگ سال قبل را راه نمی انداختیم، نمی توانستیم به افتخاراتی که امسال در المپیک کسب کردیم برسیم و یادمان باشد که حتما در لیگ داوری و اشتباه وجود دارد اما از شما می‌خواهم که گذشت کنید تا کشتی خراب نشود.

دبیر تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری برای کشتی آزاد و فرنگی ما در فاصله چند روز پیام می دهند یعنی اتفاق بزرگی افتاده است. باید تلاش کنیم که سطح کشتی را بالا بیاوریم.

وی اظهار داشت: نگاه ما المپیک پاریس است و نباید گول این مسابقات جهانی را بخوریم؛ لیگ را باید طوری برنامه ریزی کنیم که بعد از مسابقات المپیک و جهانی اهمیت کافی داشته باشد.

رئیس فدارسیون کشتی خاطرنشان کرد: از کشتی گیرها و تیمها خواهش می کنم با هم صادق باشند. تعهدات را با هم مکتوب کنید تا به مشکل برنخوریم. لیگ ها تا امسال خیلی خوب برگزار شده است با عبدالمهدی نصیرزاده(رییس سازمان لیگ کشتی) شرط گذاشتیم که امسال هم همینطور پای کار بایستد چون این لیگ آبروی کشتی است. تیمی که در کشتی به دنبال پول باشد به هیچ چیز نمی رسد و در کشتی باید عاشق آن باشید.

همچنین عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ نیز گفت: سال پیش لیگ را در شرایط سخت و با رعایت پروتکل‌ها برگزار کردیم و خدا را شکر که برای کشتی گیران اتفاقی نیافتاد اما رعایت پروتکل های بهداشتی هزینه ها را تا ۴ میلیارد افزایش داد.

وی ادامه داد: امسال استقبال خوبی از لیگ شده اما ناراحتیم چرا تیم ایران‌مال شرکت نکرده اما از طرفی خوشحالیم که حامیان مالی زیادی شرکت کرده اند.

نصیرزاده گفت: درصدد هستیم مسابقات در چهار گروه انجام و دور رفت مسابقات در تهران و دور برگشت در شهرهایی که میزبان شوند برگزار شود. تیم های برتر به ترتیب اولویت به مسابقات باشگاه های جهان و مسابقات باشگاه‌های آسیا اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: لیگ دسته اول را برگزار خواهیم کرد چون به دنبال چرخه توسعه و شکوفایی کشتی در کشور هستیم و این لیگ برای استانهای کم برخوردار بسیار مفید خواهد بود. ضمن اینکه به دنبال برگزاری لیگ پایه که به شناسای و شکوفایی کشتی گیران مستعد کمک خواهد کرد، نیز هستیم که این اقدامات پس از برگزاری رقابت های لیگ برتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا