خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«راه‌حل جلوگیری از کرونا همراهی شهروندان است»

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران راه حل جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را همراهی بی‌قید و شرط شهروندان در رعایت نکات بهداشتی دانست.

موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که بیماری کرونا تقریبا همه کشورهای دنیا را گرفته است و همه هم در تلاش هستند تا آن را مدیریت کنند و تجاربشان را به اشتراک بگذارند، گفت: با توجه به شیوه پیشگیری از ابتلا به این بیماری که مبتنی بر رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است، چاره‌ای جز اینکه مردم در این شرایط برای مدیریت این بحران پر رنگ‌تر از همیشه ایفای نقش کنند، وجود ندارد.

وی افزود: البته این به منزله بی‌تفاوتی مسئولان و مطالبه‌گر نبودن آنها نیست، اما واقعیت این است که تجربه چندماه نشان داد دنیا در برابر این ویروس فلج شده است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه حتی کشورهایی که منبع تولید علم هستند نیز در برابر این بیماری فلج شده‌اند، اظهار کرد: مردم دو راه دارند یکی اینکه با بی خیالی منتظر اتفاقات باشند که دود این مساله به چشم خودشان می‌رود، عوارض متعدد مشکلات اقتصادی ناشی از این ویروس به مشکلات اقتصادی پیشنین اضافه می‌شود و همه اجزای زندگی مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد؛ راه دیگر این است که در کنار نارضایتی از شرایط مختلف مردم برای خودشان هم که شده همکاری کنند و پروتکل‌ها را تاجایی که امکان دارد رعایت کنند تا از انتشار این ویروس و هزینه‌های مادی و انسانی کاسته شود.

موسوی چلک با اشاره به اینکه عباراتی از این دست که «کرونا تمام شده است» به بحرانی‌تر شدن شرایط منجر می‌شود، تصریح کرد: مردم باید به مسئولان مرتبط در حوزه وزارت بهداشت و ستاد کرونا اعتماد کنند. این بیماری در حال حاضر تمام گروه های سنی را در برگرفته و روند افزایشی آن نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا شرایط تحت کنترل در بیاید، اظهار کرد: چرا که هزینه‌های ناشی از این بیماری صرفا اقتصادی نیستند، بلکه بخشی از آنها روانی هستند. یا باید بپذیریم این هزینه‌ها را پرداخت کنیم یا اینکه با هم همراه شویم و موضوع بیماری را مدیریت کنیم.

به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، تاثیر کرونا بر خانواده‌ها نیز درصورت استمرار بیشتر خود را نشان خواهد داد چراکه بخشی از این تاثیرات این است که به دنبال شرایط نامناسب اقتصادی پیشین هرچه با شیوع بیماری محدودیتهای بیشتری اعمال شود، طبیعتا مشکلات اقتصادی مردم بیشتر شده و عوارض آن صرفا اقتصادی نخواهد ماند بلکه می‌تواند تبدیل به عوارض اجتماعی، سیاسی و امنیتی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا