خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نپذیرفتن حصر نصفه و‌ نیمه!

حجت‌الاسلام مجتبی لطفی، از شاگردان و مسئولان دفتر مرحوم آیت‌الله منتظری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نپذیرفتن حصر نصفه و‌ نیمه!» نوشت:

محمدعلی ابطحی گفته است لیست افرادی که با آقای کروبی ملاقات کرده اند، کسانی بودند که به تایید مأموران امنیتی رسیده بوده است و آنان لیست دیگری را تائید نکردند. وی همچنین درباره وضعیت مهندس میرحسین موسوی در حصر هم اضافه کرد: ماموران امنیتی پیشتر به بنده گفته بودند که همه این شرایطی که برای آقای کروبی فراهم شده است برای آقای موسوی هم مهیا است و حتی گفتند خانم رهنورد حصر نیستند اما خود این بزرگواران تمایلی به تن دادن به این رفع حصر نصف و نیمه ندارند.

آیت الله منتظری در روزنوشت‌های منتشر نشده ایشان در حصر،به تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۰ نوشته است:

يك شنبه دوّم محرم، يگانه خواهرم دربيمارستان اصفهان دعوت حقّ را لبيك گفت. او كه سالها از ديابت رنج مي­‌برد بالاخره مبتلا به از كار افتادن كليه­‌ها شد و پس از حدود يك ماه دياليز آخرالامر از دست رفت. خدايش رحمت كند. در نجف آباد مجالس زيادي براي ايشان گرفته شد و در قم نيز روز شنبه ۳/ ۱/ ۸۱ مجلس بزرگي در حسينيه صفائيه منعقد شد و طبقات مختلف در آن شركت كردند. آقايان: موسوي اردبيلي، آقا موسي زنجاني، مؤمن قمي، طاهري خرم­‌آبادي، شهرستاني، سيد علي محقق، از تهران آقاي باقي و دامادش، زيدآبادي، كديور، محمد ملكي، محمد توسلي، محمود حجتي وزير كشاورزي، مهندس طاهري نماينده نجف­‌آباد و اسماعيلي مقدم نماينده قم و بسياري از افراد و بزرگان شركت كردند و آقاي هادي قابل سخن­گوي جلسه بود.

آقاي محسني اژه­‌اي به سعيد زنگ زده بود كه از نظر ما شركت فلاني در جلسه بلامانع است. ولي به نظر رسيد اگر شركت مذكور بهانه رفع حصر بود خوب بود، ولي ظاهراً او موقّت بود “و من مايل نبودم به اجازه آقايان يك ساعتي از منزل خارج شوم و دوباره به حصر برگردم و علناً تحت امر و اختيار آقايان باشم”.

علاوه بر این، در یکی از سالهای حصر، مقامات قضایی_امنیتی لیستی از برخی حوزویان را تهیه و به آنان اعلام کرده بودند می توانند با هماهنگی نیروهای امنیتی در حصر با آیت الله منتظری دیدار نمایند.

آیت الله منتظری در واکنش به این تصمیم، گفته بود: حضرات زحمت نکشند و نیایند، اگر قرار بر دیدار است گلچین کردن توسط دادگاه ویژه روحانیت نابجاست. اگر قرار به دیدار و ملاقات است، هر کسی خواست باید بتواند آزادانه بیاید و گرنه من زیر بار منت و تحت امر و اختیار حصرکنندگان نمی روم. ما اینجا هستیم، ثابت و استوار!

آیت‌الله منتظری پس از یک سخنرانی مهم، از سال ۷۶ تا ۸۱ با حکم شورای عالی امنیت ملی، در حصر به سر برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا