خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منع بکارگیری بازنشستگان با استثنا یا #بدون_استثنا؟!

تقاضای برخی مدیران ارشد از جمله وزیر بهداشت و رییس سازمان صداوسیما برای مستثنی شدن مدیران زیرمجموعه خود از قانون منع بکارگیری بازنشستگان با اعتراض گسترده‌ی کاربران فضای مجازی مواجه شده است.

چند نمونه از توییت‌ها در این باره که با هشتگ #بدون_استثنا منتشر شده است را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

فرید مدرسی: ‏حاکمیت-دولت و اصلاح‌طلب-اصولگرا راهی ندارد، جز اینکه ‎#انقلاب_نسلی را بپذیرد و تن به ‎#بدون_استثنا دهد؛ والا سیل و زلزله‌ای می‌شود که پل‌های گذشته را فرو می‌ریزاند.
عاقلانه ‎#پوست‌_اندازی را مدیریت کنید؛ تا ‎#حضرت_عزرائیل پوست‌تان را نکَندِه است.

حسین نورانی‌نژاد:‏‎ #بدون_استثنا استثنایی عمل می‌کنیم. استثنا در وجود نهادهای قانونگذار و اجرایی موازی بگیر تا اجرای ‎#منع_اشتغال_بازنشستگان. همیشه هم به نفع یک طیف رانتی در قدرت است که نه رای مردم تکانشان می‌دهد و نه قانون.

وحید عظیمی: ‏هشتگ ‎#بدون_استثنا را اول از همه از آیت الله خامنه ای مطالبه می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم در برابر خواسته‌های غیرقانونی بازنشسته‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا نص قانون را بر حکم حکومتی ارجح قرار دهد.

محمود صادقی:‏ مقام معظم ‎#رهبری قبل و بعد از تصویب ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان ‎#جوانگرایی را شروع کردند، ایشان با این کار به همه مدیران پیام دادند ‎#بدون_استثنا به سمت استفاده از ‎#جوانان بروند
‎#صداوسیما

علی صیدآبادی:‏ چرا از کناره‌گیری بازنشستگان در صدا و سیما و قوه قضاییه و دیگر نهادهای حاکمیتی خبری نیست و قانون منع به کارگیری بازنشستگان فقط در دولت اجرا شده است؟ چرا در اجرای قانون تبعیض وجود دارد؟ چرا قانون ‎#بدون_استثنا اجرا نمی‌شود؟

شهیندخت مولاوردی: “حاکمیت قانون” رکن ‌رکین حکمروایی مطلوب است؛ یعنی برتری قانون بر همه کس و همه مراجع، حتی قانون بد!
هیچ کس نمی‌تواند برتر از قانون بنشیند و خود را محق برای تخلف از قانون بداند
#بدون_استثنا

محمدجواد آذری جهرمی: ‏یعنی آنقدر پست و مقام برای برخی ارزش دارد که این‌گونه مقابل اجرای ‎#بدون_استثنا قانون بایستند و امید را در جوانان خشک کنند؟ خیالتان راحت، این جوانان هموطن شما هستند. دیگر دوران تافته جدا بافته بودن تمام شده،بیایید این بار یک ‎#کار_برای_مردم بکنید. آنقدر هم که فکر می‌کنید، سخت نیست!

م.بابایی: ‏معاون اول رئیس‌جمهور میگه معضل جدی کشور، بیکاری سیل عظیم دهه‌شصتی‌هاست بعد تو این مملکت هنوز متولد ۱۳۰۵ سرکاره!
به این برکت
‎#بدون_استثنا

شهاب‌الدین طباطبایی: ‏نگران سلامتی مدیران بازنشسته هستم، تلاش‌های چندماه اخیرِ برخی مدیران سالمند برای ماندن در پست، از مجموع فعالیت های چهل سال خدمتشان بیشتر شده است.
‎#بدون_استثنا

مرتضی ناعمه: ‏وقتی حرف از اجرای قانون زده میشه باید همه به اون تمکین کنند؛ صدا‌‌و‌سیما از یک طرف به دنبال فرار از قانونه آقای وزیر بهداشت از سوی دیگر.
‏مدیران صداوسیما در سالهای اخیر چه کار شاخصی کرده‌اند که حالا به دنبال فرار و سرپیچی از قانون هستند.
‎#بدون_استثنا

امیر سیدین: ‏بازی کردن نوه‌ها با پدربزرگ‌هایشان ‎#بدون_استثنا حق همه کودکان است. پدربزرگ‌ها را به خانه برگردانید.

علی چاهه: ‏با وجود آنکه می دانم اگر مدیران فعلی ‎#صداوسیما هم بازنشسته شوند ممکن است مدیران تندرو تری را شاهد باشیم (مدیر شبکه 3) اما باز می‌گویم که اگر قانون را نادیده بگیرید مردم نیز روزی شما و قانونتان را نادیده می گیرند.
پس تا دیر نشده ‎#بدون_استثنا
منبع بکارگیری بازنشستگان در نظر بگیرید

زهیر موسوی: ‏کاش می‌فهمیدم برخی مسوولان چه بده بستانهایی با معاونین خود دارند که برای مستثنی کردن آنان از قانون منع به کار گیری بازنشستگان دست به دامن حکم حکومتی شده‌اند. خونشان رنگین تر است یا…؟
‎#بدون_استثنا
‏معاون وزیر راه، 2 معاون وزیر بهداشت، 2 معاون رییس سازمان انرژی اتمی به دلیل شرایط حطیر کشور از قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شده‌اند. اقایان این بهانه‌های واهی را جمع کنید و عدم توانایی خود در پرورش نیروی جوان را بر گردن شرایط کشور نندازید.
‎#بدون_استثنا

فراز صادقی مقدم:‏ اینقدر استثنا، تبصره، ماده و رفیق بازی بر سر راه اجرای قانون ‎#منع_بکارگیری_بازنشستگان گذاشته‌اند که عملا بود و نبود آن بی معنی شده است، با این شرایط فقط عده ای از مدیران بی ادعا رفتند و مدیران بی کفایت پر ادعا همچنان بر سر کار هستند، قانون باید ‎#بدون_استثنا اجرا شود.

سیدمحمد آل‌طه: ‏خدا رحمت کنه شهید بهشتی رو‌ که می‌گفت :«ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت»
اما گویا الان برعکس شده !
‎#بدون_استثنا

علی اکرمی:‏ وزارت کشور ۱۵ استاندار را بدون بهانه‌گیری تغییر داد ولی وزیر بهداشت حتی برای غیر تخصصی‌ترین معاونتش و یا مشاورش هم رفته حکم حکومتی گرفته
‎#قانون_گریزی
‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان
‎#بدون_استثنا

بهروز شجاعی: ‏اینکه ‎#صداوسیما و برخی نهادهای دیگر و حتی وزارتخانه‌ها به دنبال گرفتن ‎#حکم_حکومتی برای ماندن ‎#بازنشستگان هستند،چیزی جز خرج کردن از ‎#رهبری نیست، این اقدام نه ‎#ولایتمداری است و نه دلسوزی برای نظام،بلکه نمایش چندش‌آوری از ‎#قدرت_طلبی است.
قانون باید ‎#بدون_استثنا برای همه اجرا شود.

امیر ناظمی: ‏کهنه‌گرایان و پیرسالاران ‎#بدون_استثنا با هر تحول‌خواهی و نوگرایی در تقابل‌اند. آن‌ها یا ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان را دور می‌زنند، یا به ‎#قبیله‌سالاری و پیشنهاد صندلی‌های خالی‌شده به ‎#ژن_خوب ها روی می‌آورند.
در نهایت ساختن ناامیدی تنها محصول آنان است.

سپیده گل‌محمدی: ‏امیدوارم این ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان ‎#بدون_استثنا برای تمام سالها به عنوان قانونی ترین قانون ماندگار بشه و عملی و نه صرفا نوشته ای با تبصره های فراوان برای خدمت از گهواره تا گور…

شهرام اجتهادی: ‏‎#تمام_نهادها باید ‎#بدون_استثنا به ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان تمکین کنند. ایران برای همه است.
‎#همنسلان من مدعی اداره بهتر کشور هستند و برای اثبات این موضوع حاضر به مناظره هستیم.
شایدمقاومت شما دربرابر ورود مدیران ‎#نسل_ما، آشکارشدن میزان توانمندی هم‌نسلان ما با شما است.‎#ایران

رضا بهرامی: ‏بيش و پيش از معاونين وزيرى كه مشمول قانون ‎#منع_به_كارگيري_بازنشستگان هستند و كنار نرفته‌اند، باید ‎#وزیرانی که بر ماندن مدیران پایین‌دستی اصرار ورزیده‌اند را مواخذه کرد! #بدون_استثنا

علی احمدنیا:‏ انگار تنها قانون ‎#بدون_استثنا برای پیرمردها مرگ است! #قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان

فرشاد: ‏قرار باشد قانونی تصویب شود و ‎#بدون_استثنا اجرا نشود، نتیجه‌اش می‌شود قانونی ابتر که نه تنها به اهدافش نخواهد رسید، که یک رانت را به قبلیها اضافه خواهد کرد
کشور قحط‌الرجال نیست، مدیریت دولتی هم ملک طلق یک حلقه محدود و ویژه‌خوار تا بواسطه ارتباط با ‎#رهبری معافیت از قانون بگیرند!

فاطمه حقیری: ‏به ما گفته بودند در جمهوری اسلامی همگان مقابل قانون برابرند، پس چگونه است که برخی ارگانها مانند ‎#صداوسیما به روش های مختلف خواهان دور زدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند؟
‎#بدون_استثنا
به دهه ۶۰ ایهای انقلاب ثابت کنید که همگان درمقابل قانون برابرند

ندا: ‏جوری برای ماندگاری پشت میزهاشون، به دنبال ماده و تبصره هستن که آدم نگران میشه نکنه اتفاقی افتاده باشه و به صندلیشون چسبیده باشن
درسته خیلی پیرن ولی شاید اگه بیشتر براشون توضیح داده بشه که ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان
باید ‎#بدون_استثنا برای همه اجرا بشه کمی متوجه شدن 😉

دارا نثاری: ‏اقايانى كه ميرويد براى عده اى پيرمرد لب گور مجوز ادامه كار مي‌گيريد. كل مشكلات امروز كشور به خاطر حضور همين پيرمردانى است كه ٤٠ سال است صندلى هاى مديريتى را رها نمي‌كنند.
‎#بدون_استثنا

نجمه رحمتی: ‏چطوریاس که توی این مملکت همیشه یه عده خاص و البته قلیل همیشه استثناء هستند. خونشون رنگین تره، خوشگل ترن یا چی
‎#بدون_استثنا

احسان: ‏مدیرانی که پست‌های مهمی را اشغال کرده‌اند و در طی دوران خدمت نتوانسته‌اند جایگزینی برای خود تربیت کنند را، همین امروز برکنار کنید!
مدیر بعدی امروز به تجربه او در حین بازنشستگی دسترسی دارد، اگر در حین خدمت مرد تجارب به گور می رود!
‎#بدون_استثنا
[ ] ‎#منع_بکارگیری_بازنشستگان

سعید نقدی: ‏علاوه بر اینکه ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان برای افراد مشمول فعلی باید ‎#بدون_استثنا اجرا شود، مشاغلی هستند که آنها هم باید به این قانون اضافه شوند.
از جمله وکلا که مشمول این قانون نیستند و متاسفانه قضات بعد از بازنشستگی و بدون شرکت در آزمون وکالت به این شغل وارد می شوند.

سعید کاکاوند: ‏جناب اقای ‎#روحانی رفتار اینروزهای معاونین و وزرای شما با تمام شعارها و وعده های تبلیغاتی که دادید بعنوان طرفداران شما فریاد زدیم در دور زدن ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان در تضاد اشکار است. ما در قبال جوانان مسولیم قانون باید ‎#بدون_استثنا اجرا شود
‏این چه برابری همه در برابر قانون است که کارگر بازنشسته باید با حداقل حقوق پست خود را ترک کند ولی مدیر بازنشسته با حقوق بازنشستگی چند برابر کارگر مجددا با حقوق بالای 20 میلیون بکار برگردد
‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان
‎#بدون_استثنا

رضا کریمی: ‏به نظرتان وقتی در اوج تحریمهای نفتی، زنگنه اکثر مدیرانش را جا به جا می‌کند و اتفاق بدی نمی‌افتد، چرا وزیر بهداشت مشاور و معاون اجتماعی خودش را نمی‌خواهد عوض کند؟ ‎#بدون_استثنا

یگانه خدامی:‏ هر قانونی یه سری استثنا داره که البته شامل نورچشمی‌ها می‌شه. این از خودِ قانون لازم‌الاجراتره
‎#بدون_استثنا

شیلون: ‏یه خسته، می‌فهمید یه خسته، باید خیلی واسه‌اش بصرفه که تا پای تابوت هم ول کن پُست و مقام نباشه :))
وا بده زحمتکش!
‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان
‎#بدون_استثنا

رضا ق.ص: ‏این مدیران بازنشسته که اینجوری به تکاپو افتادند و به هر دری میزنن برای حفظ صندلیهاشون، دوران قبل بازنشستگی، همینجوری به فکر خدمت بودند، الان کشور گلستان بود ‎#بدون_استثنا
‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان

فریاد سکوت: ‏اگر می خواهید یک ‎#قانون را به ‎#مسلخ ببرید برایش فقط و فقط یک ‎#استثنا قائل شوید….
‎#بدون_استثنا

حمیدرضا شاهمیری: ‏قطار پیشرفت کشور تنها زمانی این شیب تند را طی می‌کند که مدیران نسل اول که بنا به بسیاری از دلایل از جمله توانایی جسمی و ذهنی، قادر به انجام آن نیستند، به واگن بازنشستگان رفته و کار را به جوانان بسپارند و این امر با ‎#قانون_منع_بکارگیری_بازنشستگان، ‎#بدون_استثنا میسر خواهد بود

غلامحسین محمدی:‏ وضعیت وخیم ‎#صداوسيما و بخشهای ناکارآمد کل نظام که امروز در آداب مجریان، در تبلیغات مسموم، در سیاست تک صدایی، در پیگیری اهداف میلی و انحصار بی پایان متعین شده، محصول عدم رعایت اصل ‎#بدون_استثنا در نظام انتخاب، انتصاب و بازنشستگی مدیران است. این ماجرا را تمام کنید…

زهرا ناجیان:‏ به شخصه چندان خیری هم در بازنشسته شدن این مدیران خدوم نمی‌بینم، وقتی بعد از بازنشستگی قراره هیات مدیره چند شرکت بشن و قراردادهای وزارتخانه ها رو مونوپل کنن و حقوقشون سه برابر بشه. تازه پروژه رو هم دست آخر نتونن انجام بدن!
همونجا باشن حداقل کمتر ضرر به مملکت میزنن
‎#بدون_استثنا

شیما گلمرادیان: ‏وقتی یه جاهایی نظرم با شما فرق میکنه. راستش نمی‌تونم بگم ‎#بدون_استثنا همه‌ی مسوولان پیر، مناسب مدیریت نیستن من افراد لایق رو ارجح‌تر از همه می‌دونم حالا می‌خواد جوان یا پیر باشه یا زن باشه یا مرد!
مثال بیارم مثلا حاضرم اقای ‎#میرحسین_موسوی دوباره واسه ریاست جمهوری شرکت کنه…

احمد امیرآبادی فراهانی: ‏چگونه برخی‌ها برای دور زدن قانون یاد حکم حکومتی می‌افتند اما در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه تحت مسوولیشان ….
آیا دفتر رهبری در دریافت پیشنهادات برای صدور مجوزها همه ملاحظات را در نظر می‌گیرد؟
‎#بازنشستگان
‎#دوربرگردان_قانون
‎#قراردادکرسنت
‎#سیاستهای_کلی_جمعیت
‎#زنگنه_قاضی_زاده

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خب بعد می گن چرا ما تا الان شش قانون برنامه توسعه نوشتیم اما کمتر از 10 درصد همه آنها عملیاتی شده! چون همین هایی که چسبیدن به میزها با سند سازی یا اجازه از رهبری یا استثا خود قانون! یا واضع همون قوانین بودند یا مجری!!

  2. شهیندخت مولاوردی: “حاکمیت قانون” رکن ‌رکین حکمروایی مطلوب است؛ یعنی برتری قانون بر همه کس و همه مراجع، حتی قانون بد!
    هیچ کس نمی‌تواند برتر از قانون بنشیند و خود را محق برای تخلف از قانون بداند
    پس اون نامه کذایی بی منطق و خلاف قاعده تون برای چی بود ؟!!! خانم عاشق و دلباخته خدمت؟!!!

  3. ظاهرا و عملا قانون منع بکارگیری بازنشستگان در صدا و سیما اجرا نمیشود چون امروز 27آذر 97 هست و مدیر کل بازرگانی صدا و سیما جناب آقای عباس مهدوی مهرکه چهار سال پیش بازنشسته شده اند کماکان به صندلی مدیرکلی تکیه زده اند البته ایشان نه جانباز هستند و نه آزاده و نه خانواده شهیدو نه مدرک تحصیلی خاصی دارن و تنها حین خدمت موفق به اخذ لیسانس حسابداری از دانشگاه آزاد شده اند.امیدوارم ریس صدا و سیما و معاونین و خود ایشان هم به قانون احترام بگذارند تا انشاا…با حضور جوانان و نخبگان شاهد عملکرد جدید وبهتری در این سازمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا