خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت سپیده قلیان از زبان وکیل

وکیل سپیده قلیان می‌گوید با توجه به اینکه تست کرونای او بعد از پایان مرخصی مثبت شد او غیبت کرد و بعد از آنکه مصاحبه‌اش درباره زندان بوشهر منتشر شد قرار بود زندانش تغییر کند که حالا هیچ خبر جدیدی از او در دسترس نیست.

امیر رئیسیان، چهارشنبه غروب – ۲۱ مهر ماه – دو روز بعد از بازداشت سپیده قلیان در گفت‌وگو با انصاف نیوز، درباره‌ی جزئیات جدید نحوه‌ی بازداشت موکلش می‌گوید: از ساعتی که موکل من بازداشت شده، به خانواده‌ی او هیچ توضیحی درباره‌ی اینکه مرجع بازداشت کننده‌ی این دستور کیست، داده نشده است فقط اعلام کردند که بعد از پایان مرخصی غیبت کرده و آمدیم او را جلب کنیم.

وی افزود: اما چند نکته درباره غیبت او بعد از مرخصی وجود دارد. بعد از آنکه مهلت مرخصی تمام شد، با تماسی که از طرف دادسرا و زندان بوشهر با او گرفته شد به او اطلاع دادند که به زندان برنگردید تا به شما خبر دهیم. علت این تماس، مشکوک بودن سپیده قلیان به داشتن ویروس کرونا بود. بعد از آنکه تست کرونای موکلم مثبت اعلام شد، از زندان به او گفته شد پس از چند روز دیگر مجددا تست کرونا بده و جواب آن را به ما اعلام کن. بعد از آنکه تست سپیده قلیان منفی اعلام شد، این موضوع با مصاحبه‌ی وی درباره‌ی وضعیت زندانی که در آن بود مقارن شد. بعد از آن از طریق تماس تلفنی یکی از مسئولان بوشهر اعلام شد که محل زندان او تغییر خواهد کرد. بر همین اساس او منتظر ماند تا زندان جدید را به او اعلام کنند تا خودش را به آنجا معرفی کند. در همین حین شکایت کیفری با اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب بعد از مصاحبه‌ای که درباره وضعیت زندان بود تشکیل شد. دادسرای بوشهر موکلم را به عنوان متهم احضار کرد. اما ما با توجه به اینکه او دیگر قرار نبود به بوشهر برگردد، درخواست دادیم او جواب اتهامش را در دادسرای محل سکونت خود بدهد که این نیابت قضایی که احتمالا در تهران است هم صادر شد. اما بعد از آن ابلاغیه‌ای به کفیل او که خواهرش یعنی سمانه قلیان است داده شد، تا ظرف ۳۰ روز زندانی معرفی شود.

رئیسیان گفت: در هنگام بازداشت موکلم، گوشی و لپ تاپ او، موبایل و تبلت خواهر و یکی از اقوام در لحظه بازداشت توسط ماموران گرفته شده و تا به امروز تحویل مالکان داده نشده است. نکته‌ی دیگر اینکه بعد از مصاحبه‌ای که سپیده قلیان درباره وضعیت زندان بوشهر کرده، در واکنش به این مصاحبه، [وانمود می‌شود که] زندانیان زندان بوشهر از خانم قلیان عصبانی هستند و اگر قرار است موکلم به زندان بوشهر بازگردد باعث نگرانی خانواده وی نیز شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا