خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در سفر رئیسی به شیراز چه گذشت؟

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از سفر رئیس دولت سیزدهم به استان فارس را در ادامه می‌خوانید:

«آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در هفتمین سفر استانی، وارد شیراز مرکز استان فارس شد.

رئیس جمهور صبح پنجشنبه در بدو ورود به شیراز در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب، از سوی آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار و جمعی از مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کنند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان و شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های هفتمین سفر استانی رئیس جمهور است.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در بدو ورود به شیراز با بیان اینکه سفرهای استانی حتماً باید همراه با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز کردن گره‌هایی باشد که مردم را آزار می‌دهد، گفت: پیش از انجام سفر، هیأتی برای بررسی مشکلات استان اعزام می‌شود و در تهران نیز جلساتی برای بررسی راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ طرح برای حل مشکلات استان فارس مطرح و بررسی شده است، اظهار داشت: امیدوارم با تلاش استاندار و مدیران استان فارس و با راهنمایی‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان، گام‌های خوبی برای پیشرفت استان برداشته شود و این سفر و مصوبات آن در مجموع بتواند به رفع مشکلات و افزایش اعتماد مردم کمک کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه خشکسالی از جمله مشکلاتی است که هم مردم استان فارس و هم دولت را رنج می‌دهد، گفت: دولت همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی انجام خواهد داد.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت استان فارس متناسب با ظرفیت‌های بسیار بالا در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و خدمات نیست و تلاش می​کنیم گام‌های مؤثری در استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان برداشته شود.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، روز پنج شنبه در بدو ورود به شهرستان مرودشت در استان فارس، از کارخانه تولید لوازم خانگی آزمایش بازدید کرد.

این کارخانه روزگاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور بود که در جریان خصوصی‌سازی‌ها، در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار گردید و سوءمدیریت کارخانه و فقدان نظارت‌های کافی دولتی، منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

احیای کارخانه صنعتی آزمایش مرودشت، از مطالبات مردم منطقه است. مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در بازدید سرزده از یک واحد دامداری این روستا با قدردانی از تلاش‌های همه کشاورزان و دامداران کشور، به ویژه در روستای کناره شهرستان مرودشت، گفت:‌ هر تولید شما، گامی محکم برای پیشرفت کشور و عامل ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاصل زحمات و تلاش‌های شما، تولید قدرت برای کشور است، اظهار داشت: کشاورزی یکی از ابزارهای مهم حفظ استقلال کشور است و باید به هر قیمتی تولید را به‌ویژه در عرصه تولید محصولات غذایی و کشاورزی ادامه دهیم.

آقای رئیسی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد فعالیت شما را تسهیل کند، گفت: در این مسیر اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند و بخشی از مشکلات دامداران و کشاورزان را مرتفع کند.

رئیس جمهور گفت: با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

دکتر رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با حضور در گلزار شهدای روستای کناره، ضمن ادای احترام به مقام والای شهیدان این روستا، در جمع مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: دیدار با مردم روستای کناره که یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور است، برای بنده مغتنم و مایه افتخار است اما مواجه شدن با مشکلات مردم، مسئولیت ما را در تلاش برای حل این مشکلات مضاعف می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

رئیس جمهور روز پنج شنبه در جریان سفر یک روزه به استان فارس در آرامگاه حافظ، شاعر بلند آوازه ایران حضور یافت.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در مجموعه حافظیه شیراز، آرامگاه شاعر بزرگ فارسی زبان حافظ شیرازی را زیارت کرد.

دکتر رئیسی گفت: حافظ، ستاره درخشان غزل و شعر فارسی، و حافظِ هویت ملی و دینی ایرانیان است.

رئیس جمهور گفت: غزلیات حافظ، پیام توحید و خداباوری است و دیوان او که ایرانیان آن را در کنار قرآن کریم بر طاقچه‌های خود دارند، پر از حکمت است.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

دکتر رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.

آقای رئیسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

رئیس جمهور ظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس از کارخانه درحال ساخت کاغذ‌سازی زاگرس فارس بازدید کرد. ۸۷ درصد عملیات ساخت این واحد تولیدی انجام شده و برای تکمیل ۱۷ درصد باقیمانده، به تسهیلات برای بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز است.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

آقای رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد.

رئیس جمهور با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، ضریح مطهر برادر امام رضا(ع) را زیارت کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس با حضور در حرم مطهر احمد بن موسی، دقایقی به راز و نیاز در جوار حرم مطهر ایشان پرداخت.

رئیس جمهور پس از زیارت، از مرکز واکسیناسیون در شبستان حرم مطهر نیز بازدید کرد.

رئیس جمهور در دیدار صمیمی با جمعی از قهرمانان ورزشی، گفت: قهرمانی ورزشکاران در رقابت‌های جهانی نقش بسیار پررنگی در ارتقای نشاط جامعه دارد و ایجاد نشاط برای مردم با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در دیدار صمیمی با جمعی از قهرمانان ورزشی با تبریک افتخارآفرینی این ورزشکاران به آنان و نیز ملت ایران بابت داشتن چنین ورزشکارانی، گفت: قهرمانی و افتخارآفرینی شما، باعث شادی دل بسیاری از جوانان و مردم در ایران، منطقه و جهان شد که لازم است از شما ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران تیم‌های ورزشی قدردانی ‌کنم.

رئیس جمهور گفت: از پدران و مادران شما ورزشکاران نیز قدردانی می‌کنم که دعای خیرشان بدرقه راه شما بود و شما را به گونه‌ای تربیت کردند که در میدان‌های ورزشی با توسل به نام و یاد ائمه حضور پیدا می‌کنید و پس از کسب موفقیت نیز شکر خدا را به جای می‌آورید که این بسیار زیباست.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز توصیه به ورزش توصیه به یک معروف بسیار مهم است، گفت: چه ورزش همگانی که باعث تضمین سلامت جسم و جان می‌شود و چه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی همواره باید مورد توجه باشد و دولت در این زمینه وظیفه سنگین حمایت، هدایت و نظارت را برعهده دارد.

آقای رئیسی گفت: دولت موظف است دغدغه‌های شما قهرمانان از جمله اشتغال و مسکن را تامین کند تا بتوانید با تمرکز بر تمرینات ورزشی، مهارت‌های خود را ارتقا دهید و موفقیت‌های بزرگتر کسب کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز در رقابت‌های اخیر ورزشی جهانی، بسیار خوش درخشید و همچون ایران نام‌آور شد، به وزیر ورزش دستور داد: پاداش‌های قهرمانان ورزشی سریع پرداخت شود.

آیت‌الله رئیسی درباره اهمیت حضور نمایندگان ایران در مجامع و اتحادیه‌های جهانی ورزش، گفت: تلاش برای حضور در این سازمان‌ها باید با محوریت تأمین منافع کشور دنبال شود.

دکتر رئیسی همچنین در واکنش به درخواست قهرمانان ورزشی درباره تأمین مسکن گفت: دولت سیزدهم برنامه گسترده و جامعی برای تأمین مسکن برای آحاد مختلف جامعه دارد و حتماً تلاش خواهد کرد مسکن قهرمانان ورزشی نیز تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی ورزشکاران در دوره تبلیغات انتخاباتی برای انتصاب مسئولان ورزشی و غیرسیاسی در رأس وزارت ورزش، گفت: دولت سیزدهم یک نفر از میان خود ورزشکاران را به عنوان وزیر معرفی کرد و بنده به ایشان تأکید می‌کنم رفع دغدغه‌های شما را با جدیت بیشتری دنبال کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: شما ورزشکاران جلوه‌ها و الگوهای «ما می‌توانیم» برای جوانان کشور هستید و باید برای ادامه موفقیت‌هایتان تلاش کنید، چرا که حفظ جایگاه قهرمانی از کسب یک مدال هم سخت‌تر است.

رئیس جمهور گفت: ارزش شما ورزشکاران فقط به مدال و موفقیت ورزشی نیست، بلکه ارزش واقعی شما به جایگاه پهلوانی شما در دفاع از مظلوم و ارزش‌های نظام اسلامی است. اینکه ورزشکاری مدال خود را به امام رضا(ع) یا به خانواده شهیدی اهدا کند، ارزش مدال و قهرمانی او را بالاتر هم می‌برد.

پیش از سخنان رئیس جمهور نیز ورزشکاران در سخنانی به بیان نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

آیت‌الله رئیسی در پایان این مراسم هدایایی را به رسم یادبود به این ورزشکاران تقدیم کرد».

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز گفت: هدف همه انبیا و قرآن اقامه قسط بوده و داشتن انگیزه و بینش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: آنچه امروز به دنبال آن هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز بر آن تأکید می‌کند، جبران عقب‌ماندگی‌ها است و علیرغم پیشرفت‌های زیاد در حوزه‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته، تحقق عدالت است.

دکتر رئیسی گفت: برای آنکه پیشرفت به عدالت ختم شود، باید براساس مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازهای هر منطقه طراحی و اجرا شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور حرکت دولت سیزدهم تحقق عدالت خواهد بود، گفت: اساس حرکت دولت، اجرای قانون و شناسایی و جبران کاستی‌هاست.

آیت‌الله رئیسی گفت: استان فارس قطب کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، خدمات و بازرگانی است و با توجه به خیل عظیم جوانان باانگیزه و تحصیلکرده، نباید با مشکل بیکاری مواجه باشد، اما متأسفانه از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شده‌ام.

دکتر رئیسی اشتغال را جزو حقوق اساسی مردم و از تکالیف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال محدود و منحصر در وزارت کار نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و نهادهای حکومتی باید برای ایجاد اشتغال احساس مسئولیت و تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب و کارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم.

رئیس جمهور استان فارس را یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی توصیف کرد و گفت: آمار و ارقام، استان را در جایگاه خوبی از لحاظ اقتصادی و ارزش محصولات تولیدی قرار داده است. از استاندار فارس می‌خواهم علاوه بر حمایت از بنگاه‌های مختلف تولیدی، از کسانی که در خانه‌های خود به تولید محصول و به ویژه تولید صنایع دستی اشتغال‌ دارند نیز حمایت کند.

آیت‌الله رئیسی استان فارس را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت برشمرد و گفت: باید با کمک مردم و مسئولان تلاش کنیم ظرفیت‌های عظیم استان فعال شود تا مشکل بیکاری از استان ریشه‌کن گردد.

رئیس جمهور گفت: اجرای موفق برنامه‌های دولت به همت و مشارکت همگانی مردم بستگی دارد و دولت در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه حل مشکل مسکن برای خود جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قائل است و میدان‌دار اصلی در زمینه حل مشکلات و رونق تولید و اقتصاد، خود مردم هستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: برخی‌ها به سفرهای استانی خرده می‌گیرند و می‌گویند که این سفرها پرهزینه است، اما بنده می‌گویم اگر رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، چگونه مشکل کارخانه‌ای که ۸۷ درصد عملیات احداث آن انجام شده و برای ۱۳ درصد باقیمانده، هشت سال معطل مانده، حل خواهد شد!

دکتر رئیسی گفت: اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد. پروژه‌های بسیاری هستند که با تزریق اعتبارات اندک و رفع مشکلات کوچک تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند و بنده به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

رئیس جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیأتی به استان مقصد اعزام می‌شود و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسئولان استان برگزار می‌شود و مسایل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

آیت‌الله رئیسی گفت: برای استان فارس بیش از ۱۰۰ طرح قطعی شده که با اجرای آنها بخش مهمی از مشکلات استان حل خواهد شد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا