خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مداحی که اعدام شد!

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در در آیین رونمایی از کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: شهید سیدکاظم کاظمی (سیدنذیر) توانست مرکزیت‌های گروه‌های مارکسیستی را که توسط قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی حمایت می‌شدند همزمان جمع کند. برخی از آن‌ها دوبرابر سن شهید کاظمی سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و مخفی داشتند. او چندین گروه برانداز، خرابکار و جاسوسی را که توسط «کا گ ب» شوروی سابق حمایت می‌شدند جمع کرد. اخلاص او عامل پیروزی‌اش شد. اگر این ماجرا را برای سایر گروهای اطلاعاتی توصیف کنیم از آن به عنوان افسانه یاد خواهد کرد. افرادی که چندین دهه بر اساس یک مرام افکارشان رشد کرده بود در مقابل او از نظر ایدئولوژیک هم زانو زدند. آقای احسان طبری مدرس ایدئولوژی مارکسیست‌های جهان بود وقتی برای کادرسازی از کشورهای مختلف می‌آمدند او استادشان بود. نوشته‌هایش در کتاب توبه را بخوانید. سیدکاظم کاظمی با روش هدایت‌گرانه و رویکرد ارشادگرانه افراد را هدایت می‌کرد برخی از افراد از مرام چندین ده‌ساله خود دست کشیدند و توبه کردند. تمام این کارها را یک جوان ۲۴ ساله انجام داد. حتی از یکی از این افراد که ۱۳ سال زندگی مخفی داشت مداح ساخت اگر چه چون شاکی خصوصی داشت اعدام شد. این‌ها معجزه اسلام و امام است. اگر این موارد نبود شاهد ناامنی‌های متعددی بودیم.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در آیین رونمایی از کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: شهادت یک گوهر بسیار کمیاب است. میلیون‌ها نفر در جبهه حضور داشتند اما شهید نشدند. افرادی مانند شهید سیدکاظم کاظمی در همان دوران کوتاه که موفق به حضور جبهه می‌شود به این جایگاه دست پیدا می‌کند.

او افزود: اخلاص، پاکی و ایمان عمیق مستقر در وجود او عامل اصلی رسیدنش به گوهر تابناک شهادت شد. دست‌نوشته‌های این شهید نشان می‌دهد که او از چه ایمانی برخوردار بوده است. او یک شهید اطلاعاتی گمنام اما ملی است. عملیات‌های او به معجزه شباهت دارد. زمانی که ۲۳ یا ۲۴ ساله بود مسئولیتی بر عهده می‌گیرد که مسئولین اطلاعاتی و امنیتی سایر کشورها خواب پیروزی‌های او را هم نمی‌دیدند.

سردار نقدی ادامه داد: او توانست مرکزیت‌های گروه‌های مارکسیستی را که توسط قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی حمایت می‌شدند همزمان جمع کند. برخی از آن‌ها دوبرابر سن شهید کاظمی سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی و مخفی داشتند. او چندین گروه برانداز، خرابکار و جاسوسی را که توسط «کا گ ب» شوروی سابق حمایت می‌شدند جمع کرد. اخلاص او عامل پیروزی‌اش شد. اگر این ماجرا را برای سایر گروهای اطلاعاتی توصیف کنیم از آن به عنوان افسانه یاد خواهد کرد. افرادی که چندین دهه بر اساس یک مرام افکارشان رشد کرده بود در مقابل او از نظر ایدئولوژیک هم زانو زدند. آقای احسان طبری مدرس ایدئولوژی مارکسیست‌های جهان بود وقتی برای کادرسازی از کشورهای مختلف می‌آمدند او استادشان بود. نوشته‌هایش در کتاب توبه را بخوانید.

او افزود: سیدکاظم کاظمی با روش هدایت‌گرانه و رویکرد ارشادگرانه افراد را هدایت می‌کرد برخی از افراد از مرام چندین ده‌ساله خود دست کشیدند و توبه کردند. تمام این کارها را یک جوان ۲۴ ساله انجام داد. حتی از یکی از این افراد که ۱۳ سال زندگی مخفی داشت مداح ساخت اگر چه چون شاکی خصوصی داشت اعدام شد. این‌ها معجزه اسلام و امام است. اگر این موارد نبود شاهد ناامنی‌های متعددی بودیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدا سیدکاظم کاظمی را به دلیل اخلاصش انتخاب کرد. مرسوم نبود کسی در هور به واسطه انفجار گلوله توپ به شهادت برسد. اگر اخلاص و پاکی و سایر ویژگی‌های سیدکاظم کاظمی را داشته باشیم پیروزی‌های جهانی مانند شکار پهپاد آمریکا ادامه خواهد داشت.

جواد کامور بخشایش نماینده انجمن پیشکسوتان سپاس در بخش دیگر این آیین رونمایی بیان کرد: اعتقاد داریم که روح شهید سیدکاظم کاظمی در این مراسم حضور دارد. ما خوشحالیم که توانستیم اثری فرهنگی را درباره زندگی اطلاعاتی و امنیتی شهید سیدکاظم کاظمی به چاپ برسانیم.

این نویسنده خاطرنشان کرد: در دوران جنگ خاطره زندگی می‌کنیم. نظام سلطه با سه ابزار دین، هنر و ورزش به جنگ خاطره‌ها می‌آید و برای خود هویت‌سازی می‌کند. در واقعه دروغین هولوکاست شاهدیم چگونه با ابزار خاطره‌سازی یک زخم فرهنگی برای هویت‌یابی خودش ایجاد کرد.

او با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی از هولوکاست می‌خواهد تروما بسازد، بیان کرد: این رژیم به دنبال مظلوم‌نمایی است. ما تا خاطرات دفاع مقدس را برای اثبات هویت دینی و فرهنگی‌مان استفاده نکنیم در سه عرصه دین، فرهنگ و ورزش به رسالت خود به درستی عمل نکرده‌ایم. خاطرات و رخدادهای به وقوع‌پیوسته در جنگ تحمیلی را به عنوان یک عامل فرهنگی احیاگر باید در جهان تسری بدهیم. ما باید این اندوخته فرهنگی یا حماسی را حفظ کنیم چرا که هویت‌ساز است.

همچنین محمدحسن روزی‌طلب، نویسنده کتاب «وقت محدود» در این مراسم گفت: کار ما از سال ۹۳ آغاز شد. یک لیست ۵۳ نفره از شخصیت‌های اطلاعاتی و امنیتی تهیه شد. در این بین ملاحظاتی وجود داشت که موجب شد در نهایت خاطره ۳۰ نفر از این عزیزان را کار کنیم. برخی از پرونده‌های اطلاعاتی همچنان باز بود و قابلیت انتشار نداشت.

او ادامه داد: ما سیدکاظم کاظمی را به عنوان سید نذیر می‌شناسیم‌. کتاب «وقت محدود» دربرگیرنده فعالیت‌های اطلاعاتی سید نذیر را در چهار فصل منتشر کرده است. وقایع و روایت‌هایی متعددی از فعالیت‌های اطلاعاتی جوانان دهه ۶۰ ما در این کتاب به چشم می‌خورد که ضربه به حزب توده یکی از این وقایع است. عمق نفوذ حزب توده بسیار باکیفیت و عمیق بوده است حتی وسیع‌تر از منافقین.

روزی‌طلب ضمن تشکر از انجمن پیشکسوتان سپاس گفت: روز اولی که کتاب را تحویل انجمن سپاس دادم دوستی گفت کتاب خوبی است اما باید مهر «محرمانه» بر جلد آن بزنیم و در پستو نگهداری‌اش کنیم اما انجمن پیشکسوتان سپاس بدون این‌که جمله‌ای کم یا زیاد شود آن را به چاپ رساند.

این نویسنده اظهار کرد: ما یک قدرت سخت و یک قدرت نرم اطلاعاتی داریم. اکنون که جنگ روایت‌ها وجود دارد باید قدرت سخت اطلاعاتی را به قدرت نرم تبدیل کنیم. کتاب «برخیز و تو اول تو بکش» را رژیم صهیونیستی با اغراق به چاپ رسانده است که ماموریت‌های اطلاعاتی و امنیتی و عملیات‌های خودشان را بیان کرده‌اند. نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران باید به هنرمندان و نویسندگان اعتماد کنند تا این افراد هم بتوانند در جنگ روایت‌ها ایفای نقش کنند. متأسفانه ما روایت‌ اقدامات گروهای ضدانقلاب، برانداز و تروریست را کنار گذاشتیم و همین باعث شد تا در سطح داخلی و بین‌المللی در مظان اتهام قرار بگیریم.

میرطاهر مظلومی کارگردان نمایش رادیویی «دیدار در وقت اضافه» نیز گفت: شهید کاظمی و هیچ‌کدام از پارتیزان‌های ما با یک کتاب تمام نمی‌شوند. برای این نمایش بازیگران خاصی را در کنار هنرمندان رادیو انتخاب کردم. ما رئال‌تر وقایع را جلوه دادیم. دوستان ما از انجام این کار به‌شدت استقبال کردند.

او افزود: برای تم امنیتی این کار بسیار کار کردیم. این کار در عین حال که شادی و سرور ایجاد می‌کند، واقعی هم هست. امیدوارم روزی تندیس تک تک شهدا و سرداران ما ساخته شود. من به عنوان یک آرتیست دست تک تک این عزیزان را که برای برقراری امنیت ما فعالیت می‌کنند می‌بوسم.

در پایان این مراسم از «وقت محدود» تاریخ شفاهی از زندگی شهید سیدکاظم کاظمی فرمانده اطلاعات سپاه و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» رونمایی و از خالقان این دو اثر تقدیر شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا