خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرغامی: مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.

به‌گزارش تسنیم، ضرغامی در شورای اداری استان فارس که در سالن استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: فارس به‌نسبت وضعیت‌های نسبی فوق‌العاده‌ای که در امر گردشگری و میراث فرهنگی دارد، بسیار دچار عقب‌ماندگی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در سفری که به استان فارس داشتند، فرمودند؛ اگر گردشگری درست‌کار کند این استان هیچ نیازی به هیچ بودجه‌ای ندارد، هم گردشگری داخلی و هم خارجی، در میراث فرهنگی رتبه نخست را داریم.

وی گفت: در انواع 17گانه گردشگری به‌ویژه گردشگری سلامت در همه این‌ها فارس جایگاه ویژه‌ای را داراست، ازاین‌رو رقم 80 میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه 80میلیاردی را توزیع کرده‌ایم که بخشی از آن را به مرمت و بازسازی اختصاص داده‌ایم و مقدار کمی را برای مجموعه‌های کوچک در شهرستان‌ها اختصاص داده‌ایم، این مبلغ توزیع شده است و دردی را دوا نخواهد کرد.

ضرغامی درباره حافظیه نیز گفت: حافظیه آبروی جهانی است، طرح توسعه آن سه هکتار است و دو پروژه مهم دارد، مقداری تسهیلاتی بانکی نیاز دارد که استاندار ان‌شاءالله کمک خواهد کرد، ما در حوزه گردشگری و در حوزه بوم‌گردی احتیاج به کمک داریم.

وی اضافه کرد: همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم پاسارگاد به‌دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند، چاه بزنند، باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره اجرای طرح حرم به حرم گفت: خانه‌های میان این دو حرم ازمیان‌رفته و داغون است و برای گردشگری زیارتی شیراز مهم است.

وی در پاسخ به منتقدان سفرهای استانی نیز اظهار داشت: اگر امروز در خانه‌های مردم حضور پیدا نمی‌کردم، نمی‌توانستم مشکلات را حس کنم، در جاهایی زندگی می‌کنند که واقعاً قابل زندگی‌کردن نیست نه پول برای ساختن دارند و نه می‌توانند کاری کنند، من این مشکل را برطرف می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. تو منافقی تو انقلابی نیستی الکی خودتو انقلابی نشون نده ما میدونیم شماها چه موجوداتی هستید

      6
      4
  1. تیتر تحریک کننده و نادرست ایشان گفتن پاسارگاد نماد مدنیت چرا اون تیتر نکردی مثل شبکه ملکه منوتو و بی بی سی تیتر زدی

    7
    30
  2. ایران و ایرانی چقدر بدبخت و مفلوک شده که رئیسی رئیس جمهورشه و این … وزیر گردشگریش

    37
    9
  3. یه یارو تو کامنت ها گفته چرا تیتر تحریک امیز زدین ؟ اگه این یارو متن رو می خوند میدید کار از تیتر و تحریک گذشته این ضرغامی با اون قیافه ملکوتیش داره میگه چاه بزنین تو حریم پاسارگاد . میدونی یعنی چی؟ اول اینکه ایران ستیزی این حرف که کاملا مشهوده ولی جلبه عزت بیشتر داره از منظر وزیر کشاورزی نظر میده نه گردشگری و میراث فرهنگی

    32
    1
  4. تخریب کنید این بنای به جا مانده از دوران طاغوت را. اگر بنا به گردشگری باشد، ما حرم مطهر رضوی را دارا هستیم که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است ولی پاسارگاد همیشه خالی از گردشگر بوده است

    2
    37
    1. اینجا اسمش ایرانه اخوی
      ایر:آریایی،ان:مکان
      خوشت نمیاد میتونی از ایران بری این مقبره هویت ماست
      برای ایران و ایرانی احترام قائل نیستی برو درمورد ذوالقرنین قرآن تحقیق کن

  5. سلام ممنون از زحمات حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و تیم فعال و زحمت کش ایشان که در صدد حل مشکلات مردم هستند بنده به وجود این بزرگواران افتخار می کنم و امیدوارم بیش از پیش مؤفق و پیروز باشند!

    11
  6. آخ که خسته شدیم همه به علیه مملکت کار می کنن فکرم می کنن درست کارن رفتی گشتی بین صد تا جمله یه جمله نصفه رو کردی تیتر شما چقدر کثیف هستند هماهنگ با رادیو فردا.

    خیانت نکن اخبی.

    2
    8
  7. تراکتور بیار شخمش بزن تو می تونی تاریخ و تمدن کیلو چند مردم گشنشون است پول ندارند تقصیر قبر این از خدا بی‌خبر است وگرنه مردم کجا به این حال و روز می افتادن

    2
    11
    1. شما می‌خواهیداموال مردم ایران و جهان رو نابود کنی ؟ اونجا کسی غلط میکنه برج بسازه که مقبره مانع باشه، اونجا کسی غلط میکنه کشاورزی کنه که دنبال چاه بگرده، مگر داعشی باشه.
      مگر حا قحطی هست آقای ظرغامی .
      این سخنان متاسفانه ممکنه شما رو از اعتبار بیندازد.
      تصمیم انقلابی با تصمیم داعشی فرق داره .
      این آثار مال شما و پدرتان نیست تصمیم انقلابی بگیری.
      اگر تصمیمی بگیری که منجر به نابودی مملکت و آثارش شود ،قبل از نابودی اونها مطمئن باشید مملکت رو نابود کرده اید .
      لطفا مملکت رو بهم‌نریز.
      این تجمعات حامیان کوروش نخواهد بود .این یعنی تجمع کل مملکت و شما این اشتباه رو نکنید .
      لطفا تصمیماتی که در حد حکومتها و دولت‌ها نیست نگیرید .
      تمام دولت‌ها آمده و رفته اند اما هیچکدام نبودند تا آثار مملکت رو نابود کنند

  8. ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی
    میدانم خواهی آمد
    من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم
    بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر

    (جالب اینجاست که بدونید اسکندر وقتتی به پاسارگارد میرسه دستور میده که مقبره ی کوروش کبیر رو باز کنن تا اشیای قیمتی داخل اون رو غارت کنه ولی وقتی این نوشه رو میخونه از کارش پشیمون میشه و دستور میده تا تمام چیزا یی که برداشتند بگذارند سره جاش وبا احترام خارج بشن و در مقبره کوروش کبیر رو ببندن

    کمترین کاری که میتونید انجام بدید اینه که حداقل اندازه اسکندر مقدونی غیرت داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا