خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی طالبان: داعش مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود

سخنگوی طالبان گفت: داعش حضور قابل توجهی در افغانستان ندارد و مشکل بزرگی در این کشور محسوب نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اظهارداشت: ما به دنبال یافتن ریشه‌های داعش هستیم، همه عوامل داعش افغان هستند و هیچ خارجی در میان آن‌ها وجود ندارد.

سخنگوی طالبان درباره وضعیت اقتصادی افغانستان نیز به «صدای آمریکا» گفت: اوضاع اقتصادی در حال بازگشت به حالت عادی است، ما در حال جمع‌آوری منابع ملی هستیم، تجار ما آماده سرمایه‌گذاری هستند. کار بر روی پروژه‌های بزرگ از جمله راه‌سازی در حال انجام است. ما در آستانه امضای توافقنامه‌های اکتشافی مواد معدنی با برخی کشورها هستیم.

مجاهد با اظهار اینکه مذاکرات برای آزادسازی دارایی‌های منجمد شده افغانستان جریان دارد، اظهارداشت که چین درصورت تضمین امنیت کارکنان و دارایی‌هایش آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در افغانستان است.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در این باره گفت: چین خواستار امنیت کارگران خود و کسانی است که در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در برخی بخش‌ها در افغانستان هستند و می‌خواهند در مورد جزئیات مذاکره کنند. یکی از پروژه‌ها معدن مس عینک می‌باشد، آن‌ها می‌خواهند میلیاردها دلار در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و افغانستان نیز به این نیاز دارد.

وی در پاسخ به اینکه تعریف طالبان از دولت فراگیر چیست و چه زمانی کابینه آن‌ها فراگیر خواهد شد، گفت: همه افغان‌ها از هر قومیتی باید در دولت مشارکت داشته باشند. برای این منظور، ما یک پیشنهاد داریم. ما در کابینه خود افرادی از اقوام مختلف داریم، آن‌ها در اداره کشور مشارکت دارند. دولت هنوز در مرحله تشکیل است. همه این مسائل حل خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا