خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: در راه‌حل‌های مشکلات منطقه باید منافع اسرائیل را در نظر گرفت

ایرنا نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به مناسبت سالگرد ۳۰ سال روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در روزنامه “یدیوت اهورنوت” چاپ شد اعلام کرد روسیه علاقه مند به ادامه مشورت‌ها با اسرائیل در مورد امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه است.

لاوروف گفت: ما علاقه مند هستیم که با شرکای اسرائیلی خود در مورد مسائل امنیتی و ثبات در خاورمیانه مشورت کنیم. ما همیشه توجه خود را به این واقعیت جلب می‌کنیم که راه حل‌های جامع برای مشکلات منطقه باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد هیچ راه حلی به جز تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: ما قاطعانه از مذاکرات مستقیم بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم. راه حل جامع برای دستیابی به یک وضعیت نهایی تنها از این طریق امکان پذیر است. ما آماده همکاری با همکاران اسرائیلی در قالب‌های چند جانبه در زمینه تجدید کار گروه چهارجانبه میانجیگران بین المللی در خاورمیانه و همکاری نزدیک با نمایندگان اتحادیه عرب هستیم.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: بدیهی است که بدون تعامل سازنده دیپلماتیک نمی‌توان مشکلات بین المللی و منطقه‌ای که برای تأمین یک آینده مرفه مردم روسیه و اسرائیل و نیز برای تقویت امنیت و ثبات بین المللی و منطقه‌ای اهمیت فوق العاده‌ای دارند را حل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا