خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شفیعی‌کدکنی و علی نصیریان در تبلیغ برند پوشک بزرگسالان!

استفاده از تصاویر علی نصیریان، محمدرضا شفیعی کدکنی و چند چهر‌ه‌ی فرهنگی دیگر در صفحه‌ی اینستاگرام یک برند پوشک بزرگسالان با واکنش‌های اعتراضی همراه شد.

به‌گزارش انصاف نیوز، پس از اعتراضات، این برند با حذف پست‌های مورد اعتراض واقع‌شده، توضیحاتی را در این باره منتشر کرد: «در پی دغدغه مهربانانه علاقه‌مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می‌دارد که در ذات محتوای «معرفی مفاخر» به جز احترام به بزرگان که ستون‌های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون‌های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است. حذف این فعالیت برای احترام به نظر کاربران و پیشگیری از سوءاستفاده غیرهمدلانه دیگری صورت پذیرفت».

خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت: «شاید یکی از شگردهای تبلیغاتی استفاده از چهره‌های شناخته‌شده باشد زیرا مخاطب را وسوسه می‌کند اما استفاده نابجا و بدون رضایت شخص نتیجه معکوس دارد، بخصوص وقتی حس سوء‌استفاده از آن چهره به شما دست بدهد.

در چند روز گذشته تصاویری گاه به طنز و گاه همراه با نقد در فضای مجازی دست به دست می‌شد که یکی از برندهای شناخته‌شده پوشک‌ بزرگسالان در صفحه خود در اینستاگرام در اقدامی در هایلات استوری خود با عنوان «انگیزشی» به معرفی چهره‌هایی چون محمدرضا شفیعی کدکنی، علی نصیریان، آهو خردمند و… پرداخته و در انتها نیز تبلیغ برند خود را آورده ‌بود. این اتفاق که تقریبا با سال‌روز تولد محمدرضا شفیعی کدکنی (۱۹ مهرماه) هم‌زمان بود با اعتراض‌هایی از جانب دوستداران و علاقه‌مندان این شاعر و پژوهشگر پیشکسوت و استاد دانشگاه همراه شد که این اقدام را «وقیحانه و دور از فرهنگ» دانسته و خواهان توضیح رسمی این شرکت شدند.

گرداننده صفحه‌ای به نام محمدرضا شفیعی کدکنی در واکنش به این اتفاق نوشته است: «ما بنا را بر این می‌گذاریم که شما شرکت محترم تولیدکننده پوشینه بزرگسال قصد داشتید که بگویید در سنین بالا و سالمندی هم می‌توان تأثیرگذار بود و چه‌ و چه…

اما عرض می‌کنیم که این چند روز سلسله تبلیغات شما که در لایه‌های بعدی‌اش نشان دادن برند و محصولات شماست، بسیاری از علاقه‌مندان به استاد شفیعی کدکنی را ناراحت کرده است. ما در کانال‌های طنز و زرد، تبلیغات شما را با چند جین طعنه و تمسخر دیدیم که دست به دست شده بود.

می‌دانیم که شما قصدتان این نبوده است. اگر قصدتان کار فرهنگی است ما می‌توانیم چندین اولویت فرهنگی در روستاها و مدرسه‌ها به شما معرفی کنیم که تأثیر مثبت آن‌ها صدها برابر این تبلیغات است. تازه اگر حوزه کاری و برندی شما ارتباطی با این امور داشته باشد. اگر قصدتان مباحث انگیزشی است این روش شما نه تنها مثبت نبوده است بلکه بسیاری از دانشجویان و علاقه‌مندان را ناراحت کرده و درخواست داشتند واکنشی نشان دهیم که صمیمانه و از سر دغدغه چند سطری برای شما بنویسیم.

منتظر توضیح و جوابیه شما به علاقه‌مندان فرهنگ و دانشجویان و استادان هستیم و مبنای ما نیت اولیه مثبت شما بوده است.

در کدام کشور برند پوشک و پوشینه‌سازش استاد بزرگ فرهنگ و ادبیاتش را معرفی می‌کند؟!»

البته ادمین کانال شفیعی کدکنی هم نوشته است: «بنده شخصاً ایستاده‌ام و کوتاه نخواهم آمد. اگر دیگر در این‌جا چیزی نمانده باشد، هنوز حریمِ اهالی فرهنگ ایران و بزرگانش سرباز دارد.
باید عذرخواهی کنید، حذف کنید و توضیح بنویسید.

ادمین رسانه شفیعی کدکنی (این رسانه مستقل است و استاد محمدرضا شفیعی کدکنی هیچ نظارتی ندارند.)»

این برند پوشک بزرگسالان هم بعد از پاک کردن هایلات خود، از اهالی فرهنگ عذر خواسته و نوشته است: «در پی دغدغه مهربانانه علاقه‌مندان به بزرگان و مفاخر این دیار، ضمن عذرخواهی صمیمانه، اعلام می‌دارد که در ذات محتوای «معرفی مفاخر» به جز احترام به بزرگان که ستون‌های فرهنگی و ایجاد سرزندگی در سالمندان و ستون‌های خانواده هستند، مفهومی وجود نداشته است.

حذف این فعالیت برای احترام به نظر کاربران و پیشگیری از سوءاستفاده غیرهمدلانه دیگری صورت پذیرفت.

استاد عالی‌قدر جناب آقای شفیعی کدکنی از بلندترین قله‌های ادب این مرز و بوم هستند و خواهند بود، قله‌ای که احترام و عزتشان بی‌شک واجب قلبی تک تک ما در ایران، جامعه ادبی و فرهنگی و خانواده … بوده و خواهد بود.
سایه‌شان بر سر فرهنگ ایران مستدام…»».


خبر تکمیلی: عذرخواهی ایزی لایف

۲۵ مهرماه ۱۴۰۰: به دنبال واکنش کاربران فضای مجازی در خصوص انتشار تصویر استاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و برخی از چهره‌های هنری در کنار لوگوی برند ایزی لایف در صفحه‌ی اینستاگرام این برند، گروه زرین رویا مالک و صاحب برند «ایزی لایف» بیانیه‌ای را منتشر کرد. این شرکت در بیانیه‌ی رسمی خود ضمن تاکید بر موازین و رویه‌های تجاری و حقوق مالکیت فکر و حق شهرت اشخاص، از رویدادهای پیش آمده عذرخواهی کرد. 

متن بیانیه:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

گروه زرین رویا، مالک و صاحب برند و علامت‌تجاری «ایزی‌لایف»، پیرو اتفاقات اخیر در خصوص موضوع «‌استفاده از نام مفاخر ایران‌زمین» در صفحۀ متعلق به این گروه در پلت‌فرم اینستاگرام (قسمت هایلایت)، با اطلاع و آگاهی کامل از موازین و رویه‌های تجاری مشروع، حقوق مالکیت فکری و نیز حق بر شهرت اشخاص شهیر و نامدار، بدینوسیله با ابراز نهایت تأسف و اندوه خود از وقایع پیش‎‌آمده و نیز با قبول مسوولیت نسبت به کلیۀ عواقب و آثار سوء برخاسته از پویش انگیزشی این گروه، آمادگی خود جهت جبران کلیۀ خسارات مادی و معنوی وارده در اثر معرفی این اسامی مبارک در کنار برند خود در پویش مورد اشاره را اعلام می‎دارد.

بی‌شک این گروه خود را مکلف می‌داند تا با هدف توقف اقدامات آن‌دسته از اشخاص و پلت‌فرم‌های مجازی که پویش انگیزشی این گروه را دستمایۀ تعرض به ساحت نام و شخصیت مفاخر بزرگ ایران‌زمین قرار دادند و نیز ترمیم آثار سوء آن، بلافاصله تمامی قوای خود را بسیج نماید.

این گروه ضمن تأکید بر مسوولیت و مراتب تأسف و ناراحتی خود، هرگونه شائبۀ قصد و یا انگیزۀ استفادۀ تبلیغاتی و تجاری از نام مفاخر ایران‌زمین و نیز هرگونه شایعه مبنی بر استفاده و یا قصد استفاده از نام و تصویر مبارک مفاخر ایران‌زمین در هر مرحله از تولید، بسته‌بندی، عرضه و یا توزیع محصولات متعلق به این گروه را قاطعانه تکذیب کرده و حقوق خود نسبت به این‌قبیل اتهامات را محفوظ می‌دارد.

این گروه، به‌عنوان کم‌ترین عضو ایران‌زمین، همواره پاسداشت و حفاظت از نام، عنوان، حریم، حرمت و میراث بزرگان و مشاهیر این سرزمین در هر عرصه‌ای را هم‌چون سایر آحاد جامعه، یک تکلیف و چه بسا یک رسالت برای خود می‌داند و برای نیل به چنین مقصود ارزشمندی، کوتاهی و یا خطای عملکردی خود را صمیمانه می‌پذیرد.

این گروه بدواً از یکایک بزرگانی که نام مبارکشان در این پویش درج شده بود و نیز از جامعۀ دانشگاهیان، جامعۀ فرهنگ و هنر، فعالان محیط زیست و علاقه‌مندان و دوستداران ایشان و هم‌چنین مخاطبان گروه زرین‌رویا و در آخر، عموم جامعه عذرخواهی کرده و در ادامه، بیش از پیش بر تعهد واثق خود در پیش‌گیری از بروز وقایع مشابه اهتمام خواهد ورزید.

در پایان این گروه واجب می‌داند تا مراتب امتنان و قدردانی خود از رویکرد مشفقانه و پدرانۀ مدیر محترم فضای مجازی متعلق به حضرت استاد جناب آقای دکتر شفیعی کدکنی نسبت به خود را ابراز نماید.

کلیۀ اسامی درج شده در پویش انگیزشی این گروه به‌ترتیب حروف الفبا به این شرح بودند:

سرکار خانم آهو خردمند (هنرپیشه، مترجم) جناب آقای سیاوش دین‌وردی (مسن‌ترین داوطلب کنکور سراسری) جناب آقای دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی (ادیب، نویسنده، شاعر، استاد دانشگاه) سرکار خانم شمسی فضل‌الهی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده) سرکار خانم مه‌لقا ملاح (معروف به مادر محیط زیست ایران) جناب آقای علی نصیریان (هنرپیشه) و سرکارخانم شیرین یزدان‌بخش (هنرپیشه)

هرگونه استفاده از اسامی ذکر شده به‌همراه نام گروه زرین‌رویا و یا هریک از برندها و علایم‌تجاری متعلق به این گروه، بدون انتشار متن کامل این بیانیه ممنوع بوده و گروه زرین‌رویا کلیۀ حقوق خود در این خصوص را محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا