خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نزدیکی بی‌سابقه ایران و امریکا به توافق هسته‌ای

یک روزنامه فرانسوی گزارش کرد یکی از مقامات آمریکایی معتقد است توافق هسته ای بین واشنگتن و تهران بیش از هر زمان دیگری محتمل شده است.
به گزارش فارس، در حالیکه مهلت ماه مارس برای رسیدن به چارچوب توافق جامع هسته ای به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و به نظر نمی رسد تمدید مذاکرات در کار باشد، روزنامه فرانسوی «فیگارو» روز یکشنبه (دیروز) گزارش کرد که یکی از مقامات آمریکایی گفته است که توافق هسته ای بین واشنگتن و تهران بیش از هر زمان دیگری متحمل شده است.
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز یکشنبه یک دور دیگر از مذاکرات را در ژنو برگزار کردند.
فیگارو در گزارش خود به اظهارات منتقدان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که تأکید دارند که اوباما بعنوان بخشی از طرح بزرگتر خود برای تقویت رابطه با ایران و برقراری مجدد توازن ژئواستراتژیک در منطقه به دنبال توافق هسته ای با ایران است.
از طرف دیگر رویترز گزارشی را منتشر کرد که در آن به نقل از یکی از مقامات ایرانی نوشت که طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای مصمم به حل اختلافات باقیمانده در گفت وگوها هستند.
رویترز همچنین به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشته است که مذاکرات امروز که با حضور وزیران خارجه ایران و آمریکا و همچنین مقامات ارشد بخش انرژی دو کشور برگزار شد، «تقریبا هر موضوعی» را شامل می شود.
دور سیزدهم گفت وگوها میان ایران و 6 کشور از روز جمعه در شهر ژنو آغاز شده است و در روز یکشنبه ظریف و کری هم با یکدیگر دیدار کردند.
این رایزنی ها برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران» می گویند انجام می شوند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا