خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد به لغو حضور محمد توسلی در دانشگاه علامه

«محمد توسلی» در پی لغو حضورش در برنامه‌ی ۱۳ آبان انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی، به رییس این دانشگاه نامه‌ای نوشت.

به گزارش انصاف نیوز، متن نامه‌ی مهندس توسلی به نقل از تشکل میزبان در پی می‌آید:

بسمه تعالی
ریاست محترم دانشگاه علامه طباطبایی
جناب آقای دکتر حسین سلیمی

با سلام و احترام
به طوری که استحضار دارید انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری آن دانشگاه، به مناسبت روز 13 آبان سالگرد تسخیر سفارت آمریکا، میزگردی با حضور آقایان مهندس محمد نعیمی پور، دکتر صادق زیبا کلام و اینجانب محمد توسلی برگزار کرده تا ضمن « بررسی سیر تحول جنبش دانشجویی و چالش‌های آن پس از تسخیر سفارت » پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند. به رغم موافقت و هماهنگی با مسوولان ذیربط دانشگاه و اخذ مجوز کتبی، پس از اعلام برنامه برخی مقامات با حضور اینجانب مخالفت نموده‌اند.

جنابعالی احتمالا با سوابق فعالیت‌ها و خدمات اینجانب در سال‌های قبل و بعد از انقلاب در مدیریت انقلاب و مسوولیت‌هایی که داشته‌ام آشنا هستید و آگاهی دارید که نهضت آزادی ایران همواره پایبند به اصول و آرمان‌های اصیل انقلاب بوده، به قانون اساسی التزام داشته و جز خدمت به ایران و هم‌وطنان عزیز در راستای منافع ملی عملی انجام نداده‌ است.

ضمن پوزش از دانشجویان عزیز که نتوانستم در جمع صمیمی آنان حضور داشته باشم، دلیل نگارش این نامه به جنابعالی، بررسی پیامدهای چنین تصمیمی در فضای دانشگاهی است. لغو یک سخنران از یک میزگرد دانشگاهی که اعلان آن در فضای دانشگاه منتشر شده ، چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟ پیام این اقدام این است که فضای دانشگاه‌های ما در حدی بسته است که یکی از مدیران انقلاب نمی‌تواند در یک میزگرد دانشجویی حضور داشته باشد و اظهار نظر کند.

نسل جوان و دانشجوی امروز جامعه وقتی با چنین موانعی مواجه می شوند و از سویی به سوابق شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران مراجعه می‌کند، چه واکنشی می‌توانند داشته باشند؟ نظامی که در 12 فروردین سال 58 با 98 درصد آراء مردم تاسیس شد و با استناد به راهبردهایی که رهبر فقید انقلاب برای نظام در خصوص فضای آزاد جامعه مطرح کردند که حتی مارکسیست‌ها هم برای بیان نظرات خودشان آزاد هستند، خوشبختانه بخشی از این راهبردها در بسیاری از اصول قانون اساسی هم تبلور پیدا کرد، اما دست‌های فراقانونی جلوی اجرای قانون را می‌گیرند و آزادی‌های مدنی که از آرمان‌های انقلاب بود را محدود می کنند.

تجربه دانشگاه‌های ایران در چند دهه گذشته و تجربه جهانی نشان می‌دهد اگر دانشگاه‌ها استقلال لازم را نداشته باشند که بتوانند فضای آزاد لازم را در محیط دانشگاه‌ها فراهم کنند تا دانشجویان علاوه بر کسب دانش و مهارت‌های علمی بتوانند در نهادهای دانشجویی و فعالیت‌های اجتماعی مورد علاقه خودشان در چارچوب مقررات دانشگاهی فعالیت داشته باشند، فارغ التحصیلان دانشگاه نمی‌توانند مدیران لایق و توانمندی برای مدیریت کشور و اجرای برنامه‌های توسعه ملی باشند.
انتظار و امید دارد با انتخاب وزیر علوم جدید و تامین استقلال قانونمند مدیریت دانشگاه‌ها و برخورداری دانشجویان از فضای آزاد لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، شرایط لازم برای توسعه انسانی مورد نیاز برنامه‌های توسعه ملی فراهم شود.

محمد توسلی
دبیر کل نهضت آزادی ایران
13 آبان 1396

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا