خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس جدید بسیج رسانه: نتوانستیم احساس نیاز به ولایت را برای جامعه تشریح کنیم

عباس محمدیان -رییس بسیج رسانه- به انصاف نیوز می‌گوید: «اکثر رسانه‌ها را که نگاه کنید اولیت‌شان، اولویت‌های اقتصادی و غیره است. یعنی اولویت‌ها جابجا شده است و معنویت جامعه به فراموشی سپرده شده است. کدام رسانه است که هر هفته یک شهید را معرفی کند؟ اولویت کدام رسانه این مسائل است؟ کاغذ گران شد،‌ صفحه‌ی شهدا حذف شد! پس مشخص است که رسانه‌ها در معنویت کم‌کاری کردند».

محمدیان درمورد کم‌کاری رسانه‌ها از نظر او در تبیین ولایت می‌گوید: «شما اگر به سراغ یک جوان دهه‌ی هشتادی بروید و از او بپرسید ولایت فقیه چیست، آیا می‌تواند به این سوال پاسخ دهد؟ آیا ما توانستیم احساس نیاز به ولایت را برای جامعه تشریح کنیم؟ این کار را نکردیم. الان ارتباط اکثر جوان‌های ما با این فلسفه و جایگاه کم‌رنگ شده است».

محمدیان درمورد وظیفه‌ی جبهه‌ی رسانه‌ای انقلاب می‌گوید: «ما باید الگوی همگرایی و هم‌افزایی با شعار فراجناحی را برای خود تعریف کنیم. باید انقلاب را از مسیر جریان‌های سیاسی خاص جدا کنیم. جبهه‌ی رسانه باید در این زمینه پیش‌گام و الگو باشد. در این صورت رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت خط‌شکنی را رقم بزنند. در این صورت می‌توان با فراجناحی بودن و با نگاه بازتر و انقلابی‌تر، همه‌ی افراد با سلایق مختلف سیاسی را دور هم جمع کرد و برای نظام دستاورد داشت. جریان‌های سیاسی زمانی که بر سر کار می‌آیند می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر علاوه بر ظرفیت‌های جبهه‌ی خود، موفقیت بیشتری کسب کنند. نخبه‌ترین افراد در جریان‌های مختلف وجود دارند».

عباس محمدیان: رسانه‌ها باید جایگاه واقعی ولایت را در اذهان جوان‌ها احیا کنند

عباس محمدیان درباره‌ی وظیفه‌ی رسانه‌ها در تبیین ولایت به انصاف نیوز گفت: «باید اولویت خاص همه‌ی رسانه‌های جبهه‌ی انقلاب، تبیین ولایت برای نسل‌های جوان و نسل‌های آینده‌ای که پرچم‌دار انقلاب هستند، باشد. ما در این زمینه خوب کار نکردیم و انتظار این است که همه‌ی رسانه‌ها کمک کنند تا بتوانند جایگاه واقعی ولایت را در اذهان جوان‌ها احیا کنند تا این جایگاه بهتر نمود پیدا کنند. ضرورت اینکه از رسانه‌ها تقاضا کردیم که این تبیین را انجام دهند این است که رسانه‌ها نماینده‌ی افکار عمومی هستند و می‌توانند بر جریان‌ها و نسل‌های مختلف تاثیر داشته باشند». 

 جامعه الان به قدرت معنویت نیاز دارد

محمدیان درمورد فراموش شدن معنویت در رسانه‌ها گفت: «اکثر رسانه‌ها را که نگاه کنید اولیت‌شان، اولویت‌های اقتصادی و غیره است. یعنی اولویت‌ها جابجا شده است و معنویت جامعه به فراموشی سپرده شده است. کدام رسانه است که هر هفته یک شهید را معرفی کند؟ اولویت کدام رسانه این مسائل است؟ کاغذ گران شد،‌ صفحه‌ی شهدا حذف شد! پس مشخص است که رسانه‌ها در معنویت کم‌کاری کردند. جامعه الان به قدرت معنویت نیاز دارد. جامعه الان باید به قدرت بلوغ دینی برسد. به هر حال یک فاصله‌ای اتفاق افتاده و یک ظرفیت‌های جدیدی ایجاد شده است. نگاه کلانی که در فلسفه‌ی انقلاب ما است در بعضی موارد کم‌رنگ شده است. ضرورت دارد که رسانه‌ها با قوت بیشتر و با اعتقاد بیشتر این مسائل را دنبال کنند. کشور ما یک کشور مذهبی و دینی است. انشاالله که با فعالیت همه‌جانبه‌ی رسانه‌ها بتوانیم معنویت را به خانواده‌ها، جامعه و کشور برگردانیم. معنویت حوزه‌های مختلفی دارد و بحث دینی آن به‌تنهایی مطرح نیست. بحث‌های کاری، وجدان‌های کاری، اجتماع و غیره وجود دارد. به هر حال در حوزه‌ی آینده‌نگری باید افق خود را کمی تغییر مسیر دهیم و تغییر باور داشته باشیم. به‌طوری که بتوانیم بیشتر با مخاطبان‌مان در حوزه‌ی معنویت صحبت کنیم».

نتوانستیم احساس نیاز به ولایت را برای جامعه تشریح کنیم

محمدیان درمورد کم‌کاری رسانه‌ها در تبیین ولایت گفت: «شما اگر به سراغ یک جوان دهه‌ی ۸۰ای بروید و از او بپرسید ولایت فقیه چیست، آیا می‌تواند به این سوال پاسخ دهد؟ آیا ما توانستیم احساس نیاز به ولایت را برای جامعه تشریح کنیم؟ این کار را نکردیم. الان ارتباط اکثر جوان‌های ما با این فلسفه و جایگاه کم‌رنگ شده است. البته بعضا در کتب درسی اشاره‌ای به این مسائل می‌شود. ولی اگر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اکثر رسانه‌ها را رصد کنیم، می‌بینیم که این موضوع نیاز به یک بازنگری دارد تا انشاالله محقق شود».

رسانه‌ها باید نه جلوتر از قانون باشند و نه عقب‌تر از آن

محمدیان در پاسخ به این پرسش که رسانه‌ها باید در چه جهتی حرکت کنند تا این موضوع محقق شود، گفت: «رسانه‌ها باید براساس معنویات ولایت، منشور انقلاب و آن چیزی که قانون اساسی ما تعریف کرده است، حرکت کنند؛ نه جلوتر از قانون باشند و نه عقب‌تر از آن. رسانه‌ها باید قانون‌مداری خود را براساس فلسفه‌ی وجودی ولایت مطلقه‌ی فقیه تبیین کنند. این کشور نظام جمهوری اسلامی است. ولایت یک اصل تثبیت‌شده در نظام ما است و همه‌ی ما باید به ولایت در حوزه‌های مختلف بپردازیم. ضرورت دارد که رسانه‌ها به این مسئله بیشتر توجه کنند».

فلسفه‌ی اصل ولایت مطلقه‌ی فقیه مهم است

محمدیان در پاسخ به این پرسش که رسانه‌ها باید چه مطالبی را در این زمینه منتشر کنند،‌ گفت: «تبیین، زوایای مختلفی دارد. در جایگاه تبیین نمی‌توان خط‌کش گذاشت. تبیین گستردگی خاصی دارد و به ذائقه‌ی خاص مخاطب بستگی دارد. فلسفه‌ی اصل ولایت مطلقه‌ی فقیه مهم است. حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد. این حوزه مشخص است و نیازی نیست که خط‌کش بگذاریم و موارد را مطرح کنیم».

محمدیان در پاسخ به این پرسش که نارضایتی رهبری از رسانه‌ها در چه زمینه‌ای بوده است، گفت: «ایشان به این موضوع در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کردند. ایشان با توجه به تبلیغات گسترده‌ای که رسانه‌های بیگانه بر علیه نظام دارند، از جبهه‌ی خودی که باید هدف آن دفاع از آرمان‌های نظام و دفاع از جریان اصل انقلاب باشد، گله‌مندند. این چیزی است که خود حضرت آقا در مراسم تنفیذ بیان کردند».

باید همه‌ی افراد با سلایق مختلف سیاسی را دور هم جمع کرد

محمدیان در پاسخ به این پرسش که جبهه‌ی رسانه‌ای انقلاب چه وظیفه‌ای دارد تا بتواند رضایت رهبری را جلب کند،‌ گفت: «ما باید یک الگویی را برای خودمان تعریف کنیم. این الگو همگرایی و هم‌افزایی با شعار فراجناحی است. باید انقلاب را از مسیر جریان‌های سیاسی خاص جدا کنیم. جبهه‌ی رسانه باید در این زمینه پیش‌گام و الگو باشد. همچنین دیگر تشکل‌ها، دیگر صنوف فعال و دیگر تشکیلات فرهنگی باید در این زمینه پیش‌گام باشند. در این صورت رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت خط‌شکنی را رقم بزنند. در این صورت می‌توان با فراجناحی بودن و با نگاه بازتر و انقلابی‌تر، همه‌ی افراد با سلایق مختلف سیاسی را دور هم جمع کرد و برای نظام دستاورد داشت. جریان‌های سیاسی زمانی که بر سر کار می‌آیند می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر علاوه بر ظرفیت‌های جبهه‌ی خود، موفقیت بیشتری کسب کنند. نخبه‌ترین افراد در جریان‌های مختلف وجود دارند. برای اینکه به افق ۱۴۰۴ نزدیک شویم نیازمند این هستیم که تحولی بنیادی در جبهه‌ی رسانه شکل بگیرد تا اثبات کنیم که می‌توانیم با فراجناحی بودن و داشتن نگاه فارغ از سلایق سیاسی حرکت‌های بزرگی را رقم بزنیم».

محمدیان در پاسخ به این پرسش که آیا منظورتان این است که اصول‌گرایان در دولت از ظرفیت اصلاح‌طلبان هم استفاده کنند، گفت: «نه، من چنین منظوری ندارم که به جناح خاصی مثل اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب اشاره کنم. اصلا در کلیت نظام آمده است که باید از همه‌ی سلیقه‌ها استفاده شود و از همه‌ی ظرفیت‌ها باید بهره‌برداری شود. چه اصول‌گرا، چه اصلاح‌طلب و چه اعتدال‌گرا همه باید در خدمت نظام باشند».

جبهه‌ی رسانه باید بتواند در جنگ رسانه‌ای تاثیرگذار باشد

محمدیان در پاسخ به این پرسش که جبهه‌ی رسانه‌ی انقلاب چه کوتاهی‌هایی انجام داده است، گفت: «جبهه‌ی رسانه می‌توانست بهتر از این کار کند. انشاالله با همکاری همه‌ی ظرفیت‌های رسانه‌ای این را احیا می‌کنیم که جبهه‌ی رسانه در جنگ رسانه‌ای بتواند تاثیرگذار باشد. جبهه‌ی رسانه‌ی انقلاب در حوزه‌ی فرهنگی، اجتماعی، خانواده، جمعیت و غیره کارهای زیادی است که باید انجام دهد. رسانه‌ها باید در مسیر صداقت، صراحت و صلابت حرکت کنند و مسئولیت خود را به درستی ایفا نمایند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب..حالت خوشه؟؟توابرها چه میگذره؟؟قصدخروج از عوالم بالارا داری یانه….امرزیده رفتگان شکم های گرسنه را به چه چیزی دعوت میکنی؟؟اصلادرک گرسنگی را داری؟؟؟

    1
    1
  2. احساس نیاز ،نیاز به تشریح ندارد نیاز خودش اوضح الواضحات است .خواهشا روی معنی لغات دقت کنید یکبار هم یکی از همین جماعت گفته بودن دشمن ادراک سازی می کند مگر فعل درونی ( ادراک) را می توان از بیرون ساخت اگر بشود که دیگر ادراک نیست اغواست.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا