خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده مجلس: پاکستان در کنار ایران است

ایرنا نوشت: احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس رایزنی‌های دو کشور به ویژه درباره تحولات افغانستان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پاکستان برای توسعه و رفاه اقتصادی منطقه و مقابله با فتنه انگیزی‌ها همراه و در کنار ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران است.

امیرآبادی در پایان سفر پنج روزه رسمی گروه دوستی پارلمانی به پاکستان افزود: در مقطع زمانی فعلی و با توجه به تحولات افغانستان، رایزنی‌های اسلام‌آباد و تهران بسیار مهم قلمداد می‌شود؛ زیرا معتقدیم برای برون رفت از بحران‌های منطقه‌ای باید به یک نقطه مشترک برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در دیدارها و مذاکراتی که با مقام‌های پارلمانی و دولتی در اسلام‌آباد و کراچی داشتیم، دیدگاه‌های ایران و پاکستان درباره افغانستان تقریبا نزدیک به هم است و حتی در خیلی از موارد نگاه مشترکی داریم مبنی بر اینکه هر دو کشور تاکید دارند تنها مردم افغانستان باید سرنوشت خود را مشخص کنند، همه قبایل و مردم در تشکیل دولت فراگیر افغانستان باید نقش داشته باشند و دولتی که در افغانستان تشکیل می‌شود باید نسبت به مراقبت از مرزهای مشترک با همسایگان، مبارزه قاطع علیه قاچاق موادمخدر، مبارزه علیه تروریسم متعهد باشد و اجازه ندهد تروریست‌ها از قلمروی این کشور علیه ایران و پاکستان استفاده کنند.

نماینده قم در مجلس با اشاره به سفر همزمان هیات پارلمانی و هیات بلندپایه نظامی از ستاد کل نیروهای مسلح ایران به ریاست سردار سرلشکر پاسدار « محمد باقری» به پاکستان، افزود: حضور سردار باقری در پاکستان و همزمان رایزنی‌های پارلمانی دو کشور، بیانگر اهمیت این همفکری، مذاکرات و نقاط مشترک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای است.

امیرآبادی تصریح کرد: خوشبختانه صحبت‌هایی که مقامات پاکستانی با ما داشتند، نشان می‌داد آنان همگام با مردم این کشور دل در گروی انقلاب اسلامی ایران دارند و دولت پاکستان کاملا با ملت و دولت ایران درخصوص مقابله با فتنه انگیزی‌ها در منطقه همراه است.

وی اظهار داشت: دولت و پارلمان پاکستان در کنار ملت ایران برای رشد و رفاه اقتصادی منطقه تلاش خواهند کرد و اجازه فتنه انگیزی به برخی طرف‌ها که بعضا شاید فریب رژیم صهیونستی را خورده‌اند، نمی‌دهند و قطعا با هرج و مرج در منطقه مخالف هستند.

امیرآبادی:پاکستان برای مقابله با فتنه انگیزی‌ها درمنطقه کنار ایران است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: مقامات پاکستانی در طول سفر هیات کشورمان تاکید داشتند که مسئله ارتباط کشورهای اسلامی در منطقه برای آنان بسیار حائز است، اسلام‌آباد علاقه مند به ایجاد صلح در منطقه است و اجازه نمی‌دهد برای ملت‌های منطقه اتفاقی رخ دهد و تلاش خواهند کرد در مقابل فتنه انگیزی‌ها در منطقه که پشت پرده آن رژیم صهیونیستی قرار دارد، ایستادگی کنند.

نماینده قم در مجلس گفت: اسلام‌آباد درخصوص روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی موضع گیری کرده و به شدت مخالف عادی‌سازی روابط با تل آویو است و این رژیم جعلی را نیز به رسمیت نمی‌شناسد. این درحالی است که پاکستانی‌ها براساس اصولی انسانی و اسلامی از ملت فلسطین حمایت می‌کنند.

امیرآبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس یک دیدگاه مشترک درخصوص همراهی مسلمانان با مردم فلسطین و مقابله با فتنه صهیونیست‌ها در منطقه دارد و در همین جهت صحبت‌هایی نیز با مقامات پاکستانی صورت گرفت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس با بیان اینکه پاکستان یکی از کشورهای مهم منطقه ما محسوب می‌شود، اظهارداشت: روابطی بسیار دیرینه‌ و خوب میان دو کشور همسایه برقرار است و در طول سال‌های اخیر نیز تعاملات پارلمانی با پیشرفت قابل توجهی همراه شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و پاکستان بسیار فعال و همراه هستند و رئیس مجلس پاکستان پیشنهاد ایران را برای تشکیل مثلت گروه دوستی ایران، چین و پاکستان تایید کرد و ضمن استقبال از آن دستور داد تا مجلس پاکستان همکاری لازم را با مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران، چین و پاکستان منافع مشترکی در منطقه دارند و تعامل گروه‌های دوستی آنان و دیپلماسی پارلمانی نیز باید به سطح بالایی برسد.

امیرآبادی تصریح کرد: هیات پارلمانی ایران، تشکیل کمیته کاری وزارت کشور ایران و پاکستان را پیشنهاد داد و طرف پاکستانی از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد ما هم موضوع را در تهران پیگیری کنیم.

هیات پارلمانی ایران در سفر سه روزه به اسلام آباد با مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس مجلس ملی، روسا و اعضای گروه‌های دوستی دو کشور در مجالس ملی و سنای پاکستان و همچنین مشاور نخست وزیر این کشور در امور بازرگانی دیدار و گفت وگو کرد.

این هیات در دومین مرحله از سفر خود به پاکستان، دو روز هم در شهر کراچی در جنوب این کشور بسر برد و روز جمعه به تهران بازگشت.

هیات پارلمانی ایران در کراچی با سروزیر ایالت، حکمران، نمایندگان پارلمانی و همچنین مسوولان و اعضای فدراسیون اتاق‌های بازرگانی این کشور همسایه درخصوص تقویت روابط دوجانبه، دیپلماسی پارلمانی، گسترش تجارت از جمله اجرای طرح تهاتر میان ایران و پاکستان گفت وگوهای مهمی انجام داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا