خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کامیونیتی واتساپ چیست؟

دیجی‌کالامگ به نقل از Android Authority نوشت:

کاربرانی که از اپ پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنند در آینده از ویژگی‌های جدیدی که به این اپ اضافه می‌شود، هیجان‌زده خواهند شد. از جمله ویژگی‌های جدیدی که به این اپ اضافه خواهند شد می‌توان به پشتیبانی از چندین دستگاه‌ و سیستم گزارش پیام خصوصی‌تر اشاره کرد.

با این وجود، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال کار کردن بر روی ویژگی جدیدی به نام «اجتماع» (Community) است. این ویژگی جدید توسط سایت XDA-Developers بعد از بررسی فایل APK نسخه‌ی بتای ۲.۲۱.۲۱.۶ این اپ کشف شده است. نگاهی به جزئیات مربوط به این ویژگی جدید که در چندین رشته‌ توضیح آمده، نشان می‌دهد که این ویژگی یک عنصر اجتماعی جدید در چارچوب بزرگ‌تری در پیام‌رسان واتساپ است.

با این وجود هنوز هیچ مدارک دقیقی وجود ندارد که با توجه به آن بتوان فهمید که این ویژگی چیست یا این ویژگی در اپ واتساپ به چه شکل خواهد بود. در واقع باید بگوییم که اطلاعات منتشر شده توسط این رشته‌ توضیحات به جای رفع کردن سؤال‌ها، سؤال‌های بیشتری را برای کاربران ایجاد کرده‌اند.

یکی از این رشته‌ توضیحات می‌گوید که ویژگی اجتماع از سیستم ارسال دعوتنامه با استفاده از لینک استفاده می‌کند که کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند به آن متصل شوند. همچنین کاربران می‌توانند که این لینک‌های دعوتنامه را با استفاده از تصاویر QR کد به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از رشته‌ توضیحات با پشتیبانی کردن از این فرضیه می‌گوید که تمامی افراد دارای واتساپ می‌توانند با دنبال کردن لینک دعوت وارد ویژگی اجتماع شوند. همچنین این کاربران می‌توانند که لینک‌ دعوتنامه را تنها با افرادی به اشتراک بگذارند که به آن‌ها اطمینان دارند. با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که هر کابر واتساپ که لینک دعوتنامه را داشته باشد می‌تواند وارد ویژگی اجتماع شده و به عضوی از آن تبدیل شود.

واتساپ

همانند گروه‌‌های گفت‌وگو، ویژگی اجتماع هم مدیر‌هایی خواهد داشت که این افراد تنظیمات بیشتری را در اختیار خواهند داشت. یکی از این رشته‌ توضیحات با اشاره به این موضوع می‌گوید که افرادی که مدیر یک اجتماع هستند می‌توانند استفاده از پیام‌هایی را که بار‌ها فرستاده شده‌اند را مجاز کنند. همچنین این افراد می‌توانند توضیحات گروه را تغییر دهند یا کاری کنند که تنها مدیر‌ها مجاز به فرستادن پیام در اجتماع باشند. همچنین این افراد می‌توانند اختیار‌های مختلفی را به اعضای اجتماع خود مانند تغییر توضیحات، بدهند.

واتساپ قابلیتی جالب برای پیام صوتی را به‌زودی به اپ iOS اضافه می‌کند
ویژگی اجتماع چه چیزی می‌تواند باشد؟
با توجه به مطالب گفته شده هنوز مشخص نیست که از لحاظ کارکرد ویژگی اجتماع چه فرقی با گروه‌هایی موجود در پیام‌رسان واتساپ دارد. سایت XDA-Developers پیشنهاد می‌کند که در آینده هر دو ویژگی، گروه و اجتماع، در کنار یکدیگر در این اپ وجود خواهند داشت. نکته‌ی جالب درباره‌ی این ویژگی این است که اپ تلگرام به خوبی نشان می‌دهد که چگونه دو گروه گفت‌وگو با فرم‌های متفاوت می‌توانند در یک اپ وجود داشته باشند.

همان‌گونه که می‌دانید تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد که گروه‌های گفت‌وگویی را با تعداد اعضای کم داشته باشند. با این وجود این اپ دارای کانال‌هایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان پیام‌ها را به افراد بسیار زیادی نمایش داد. همچنین کاربران برای پیوستن به این کانال‌ها می‌توانند که از دعوتنامه یا لینک استفاده کنند. همچنین مدیران این کانال‌ها هم اختیاراتی مشابه با مدیران ویژگی اجتماع واتساپ دارند.

با توجه به این موضوع منطقی به نظر می‌رسد که واتساپ با اضافه کردن یک ویژگی به‌خصوص با رقیب خود به مبارزه بپردازد. البته باید بگوییم که هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست که با استفاده از آن‌ها بتوان گفت که ویژگی اجتماع واتساپ از لحاظ کارکرد مشابه کانال‌های تلگرام است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا