خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزمون «فرهاد» در برابر مدیریت جدید

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آزمون مجیدی در برابر مدیریت جدید» نوشت:

چند روز دیگر به طور رسمی فصل جدید لیگ فوتبال شروع می‌شود و از میان تمام تیم‌های حاضر؛ رصد کردن وضعیت استقلال به واسطه‌ی ناکامی‌های پی‌در‌پی و چالش‌های مدیریتیِ عمیق و مستمر به بحث روز رسانه‌ها تبدیل خواهد شد. تعدادی از تیم‌ها برای بقا، چندتایی هم به ماندن در وسط جدول رضایت می‌دهند و سه یا چهار تیم هم هستند که همیشه مدعی و در کورس قهرمانی قرار می‌گیرند. در میان تیم‌های مدعی اوضاع استقلالِ ناکام همچنان پیچیده و حساس‌تر از سایر تیم‌ها خواهد بود.

تیم فنیِ باشگاه که در رأس آنها فرهاد مجیدی قرار دارد با هر مدیری که سکان استقلال را بر عهده گرفت از زوایای مختلف مشکل پیدا کرد و نساخت و درگیر شدن آنها با یکدیگر ثمره‌اش ناکامی‌ها در لیگ و از کف رفتن جام در حذفی بود. مجیدی به واسطه‌ی محبوبیت و پایگاه اجتماعیِ بالایی که نزد هواداران داشت در میان دعوای مدیران پیروز میدان می‌شد و این مدیران بودند که باید باشگاه را ترک می‌کردند. حاشیه سازی‌های وی، قهر کردن با یک پست اینستاگرام و چهره در هم کشیدن و حق به جانب گرفتن‌هایش با تمام و کمال بار فنی‌اش را اگر مرور کنیم در می‌یابیم که مقصران اصلی و علل ناکامی‌های باشگاه تنها مدیران نبوده اند.

بافت و ساختار لیگ فوتبال ایران به گونه‌ای‌ست که حتی سطح معقولی از استانداردهای لازم را ندارد. پانزده سال است که وضعیت بلیط فروشی به همان سیاق گذشته است. واگذاری سرخ‌آبی‌ها به همین شکل، حق پخش به باشگاه‌ها پرداخت نمی‌شود و معضل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هنوز حل نشده. ضایع‌تر از همه چیز اینکه برای بازی‌های ملی هنوز نتوانسته‌ایم تکنولوژی ‌VAR را راه اندازی کنیم! در چنین بافت و ساختاری کاستی‌ها و کمبودها اجتناب‌ناپذیراند. فصلی نیست که چند باشگاه درگیر بدهی‌های کلانشان به بازیکنان نباشند و خطر محرومیت، کسر امتیاز و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات آنها را تهدید نکند. پس چنین وضعیتی بیش و کم برای همه باشگاه‌ها وجود دارد و استقلال هم از آن مستثنی نبوده و نیست. بنابراین کادر فنی استقلال با علم و آگاهی از چنین وضعیتی قبول مسئولیت کرده‌اند و به کار خود ادامه می‌دهند. پس این عوامل نباید بهانه‌ای باشد در کسب نتایج ضعیف. استراماچونی با همین معضلات استقلال را در چند بازی متحول کرد و به صدر جدول رساند. پرسپولیس و استقلال خوزستان در همین وضعیت مشابه به مقام قهرمانی رسیدند.

حال اکنون مدیریت یکدست، امکانات را فراهم آورده و بازیکنانِ جایگزین به باشگاه رسیده‌اند و کادر فنی هم در حضور گابریل پین تقویت شده، از همین رو دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی کادر فنی جهت کسب نتایج ضعیف پذیرفته نیست. این فصل فرصتی برای مجیدی خواهد بود تا عیار واقعی و توان فنیِ نهایی‌اش سنجیده شود.

به گمان بنده سردار آجرلو با اینکه اختیار تام در انتخاب سرمربی داشت اما زیرکانه و هوشمندانه فرهاد را در پست خود ابقا کرد تا عیارش در فصل جدید برای همگان مشخص شود. چرا که وی دیگر نمی‌تواند مدیریت را بهانه‌ی ناکامی استقلال قلمداد کند.

به احتمال فراوان این فصل آخرین فرصت مجیدی برای کسب موفقیت خواهد بود و باشگاه بیش از این نمی‌تواند معطل اندیشه‌ها و نگرش او بماند.

موفقیت وی صرفاً به منزله‌ی کسب عنوان قهرمانی نیست، روند تصاعدی و رو به رشد تیم در کسب نتایج و کسب آمارها و شاخص‌های بازی می‌تواند او را در فصل بعد هم برای نیمکت استقلال بیمه کند و قهرمانی‌ها به فصل‌های آتی موکول شود.

مدیران و هواداران عجول نیستند به شرط آنکه فرهاد هم آن فرهاد فصل‌های گذشته نباشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. متأسفانه حتی نتونستی عصبانیت خودت رو پنهان کنی. اگر نقد داری، نقد منصفانه کن. من نمی‌دونم کی به شماها عنوان خبرنگاری داده! اصول اولیه رو هم بلد نیستید. در جای جای حرفهای شما دم خروس آشکاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا