خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس سنجش: ما متقاضی قطع اینترنت در روز کنکور نیستیم

رئیس سازمان سنجش می‌گوید: ما متقاضی قطع اینترنت در روز کنکور نیستیم و آثار دستگاه های سیگنال یاب از قطع اینترنت بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه نشست خبری امروز ضمن تشریح جزئیات برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، با اعلام اینکه اینترنت در روزهای برگزاری کنکور قطع نمی‌شود، گفت:

در بستر اینترنت تقلبی صورت نمی‌گیرد چرا که برای تقلب لازم است از سوالات عکس گرفته شده و به بیرون ارسال شود، همچنین در تقلب باید با حمایت گروهی سئوالات و پاسخ‌ها تهیه شود. مهم برگشت پاسخ به جلسه امتحان مهم است که از این کار نیز با طراحی سیگنال هایی مانع می شویم.

پورعباس گفت: برای برگرداندن پاسخ‌، تمهیدات زیادی اندیشه شده و بر این اساس نسل دوم سیگنال یاب‌ها تحت تاثیر دستگاه تولیدکننده موج، وجود یک قطعه الکترونیکی را در داوطلب تشخیص می‌دهند. در مرحله بعد، سازمان سنجش آموزش کشور یک گزارش فنی تهیه می‌کند که نشان می دهد چه کسی تقلب کرده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۵۰ نفر را از متقلبان را با کمک سیگنال یاب‌های فوق شناسایی کردیم. همچنین باید دقت شود که امروز دو تیم آشکارساز تقلب داریم که نسل دوم این ابزارها از نسل اول ارتقاء یافته‌تر است.

وی گفت: بعد از برگزاری نویت اول کنکور، در مورد آثار مثبت و منفی قطع اینترنت تلفن همراه بررسی هایی انجام شد، متوجه شدیم افراد زیادی از قطعی اینترنت و تلفن تاثیر گرفتند؛ چرا که امروزه زندگی مردم به شدت با اینترنت گره خورده است‌.

در نشست اخیر مدیران سازمان سنجش هم اعلام کردیم متقاضی قطع اینترنت نیستیم و این امر به نحو شایسته ای در حال انجام است و آثار دستگاه های سیگنال یاب از قطع اینترنت بیشتر خواهد بود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد امکان تغییر زمان آغاز آزمون سراسری صبح روز چهارشنبه ساعت ۶ صبح به جای ساعت ۸ صبح نیز گفت: فرایند برگزاری آزمون فی البداهه نیست و امکان تغییر یکباره در آن وجود ندارد.

باید از سال قبل و شهریور سال گذشته در این زمینه اطلاع رسانی می کردیم. بنابراین تغییری در این زمینه نداریم و ازمون های صبح ساعت شروع ۸ و آزمون بعد از ظهر ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز می شود و نیم ساعت قبل از شروع آزمون درهای حوزه ها بسته خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا