خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان تند و کنایه آمیز ناطق به مصباح در ختم دعاگو

ناطق نوری با بیان اینکه، «مرحوم دعاگو اهل تملق و رودربایستی نبود»، تأکید کرد: تملق، رودربایستی و باندبازی، سه آسیبی هستند که ثمرات انقلاب را مانند موریانه می‌جوند و به انقلاب ضربه می‌زنند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌اکبر ناطق نوری» که عصر امروز در مراسم ختم مرحوم دعاگو، حضور یافته بود، طی سخنانی، به شخصیت‌ مبارز و انقلابی حجت‌الاسلام دعاگو اشاره کرد و گفت: مرحوم دعاگو فردی انقلابی، مبارزی حق‌جو و صریح اللهجه بود. ایشان یک روحانی شجاع بودند که زندگی‌شان از فرازهایی قابل توجه و برجسته‌ برخورداراست.
وی ادامه داد: کمتر افراد و کسانی می‌دانند که ایشان قبل از پیروزی انقلاب جزو انقلابیون و سخنوری شجاع و مخلص بوده و مدتی نیز در زندان شاه حضور داشت.
ناطق نوری تأکید کرد: این کمتر دانستن به خاطر آن است که دعاگو هیچ گاه این مسئله را به رخ نکشید.
عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ایشان فردی انقلابی، مبارز و شکنجه‌دیده بود و با صداقت، شجاع، رک و بدون تملق حرف می‌زد و برای همین برخی سخنانش را برنمی‌تابیدند.
ناطق نوری تملق، رودربایستی و باندبازی را سه آسیب دانست که انقلاب را مانند موریانه مورد ضربه قرارمی‌دهد و افزود: دعاگو، نه متملق بود، نه اهل رودربایستی و نه درهیچ باندی قرار داشت. هرکجا اشتباهی می‌دید، انتقاد می‌کرد؛ چه در این دولت، چه در دولت اصلاحات و چه در دولت قبلی.
وی با اشاره به ایامی که مرحوم دعاگو در بیمارستان بستری بود، گفت: آقای دعاگو در مصاحبه آخری که در بیمارستان داشت بیان کرد «من با اینکه از دولت آقای روحانی حمایت می‌کنم به این مسائل هم انتقاد دارم».
ناطق نوری، مرحوم دعاگو را از السابقون السابقون انقلاب خواند و توضیح داد: السابقون کسانی هستند که در پیروزی نهضت نقش‌آفرینی کرده و اگر آنها نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد.
وی ضمن اشاره به آیاتی از سوره توبه و سوره حشر گفت: قرآن به ما می‌گوید کینه‌ای از آنها در دل نداشته باشید. این آموزه قرآن است. حال ببینید ما چگونه با پیشکوستان و السابقون انقلاب رفتار کرده‌ایم.
ناطق نوری ادامه داد: متأسفانه منش و روش ما ایرانی‌ها این است که قدر پیشتازان و پیشکسوتان خود را نمی‌دانیم و در مقابلشان می‌ایستیم.
رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، نحوه برخورد با شیخ فضل الله نوری و آیت الله کاشانی در انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن نفت را مصادیق بارز این نوع رفتار با پیشکسوتان خواند و گفت: متأسفانه حافظه تاریخی ما ضعیف است و از یک موقعیت 10 بار آسیب می‌بینیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نحوه رفتار با شهید بهشتی و دیگر پیشتازان انقلاب در سال‌های اول پیروزی یادآور شد: ببینید در ابتدای انقلاب، جریان نفاق علیه رهبران و پیشتازان این انقلاب چه کردند؟ با شهید بهشتی چگونه رفتار کردند؟ با شهید بهشتی چنان رفتار کردند که وی را در سفری که به خراسان داشت، به مجالس و پادگان‌ها راه نمی‌دادند.
وی افزود: حتی خود من یک سخنرانی شنیدم که سخنران می‌گفت بهشتی به آلمان رفته و مشغول به عیاشی شده و دو هواپیما با خود به ایران آورده است. چرا ما این کارها را کردیم؟ حتی شاهد بودیم که زمانی که مقام معظم رهبری رئیس جمهور بودند، چگونه علیه ایشان رفتار می‌شد. ایشان می‌گفت من از چشم‌های اینها می‌بینم که اگر دو جلسه دیگر با آنها کار شود، به قصد قربت به سمت من شلیک می‌کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم، همچنین با اشاره به شایعاتی که درباره شخص خودش در جامعه مطرح است، گفت: من خرده‌ برده‌ای ندارم و هر که از من چیزی دارد ‌رو کند.
ناطق نوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به تحریف سخنان امام از سوی برخی جریانات سیاسی، تصریح کرد: حرف امام را تحریف می‌کنند. اول انقلاب عده‌ای نزد امام آمدند و گفتند افرادی با رژیم شاه همکاری می‌کردند و حال می‌گویند ما با شما هستیم، ما با آنها چطور باید رفتار کنیم؟ امام در آنجا گفتند که ملاک حال فعلی افراد است. این جمله برای جذب افراد بود و نه دفع.
وی همچنین افزود: منش بهشتی جذب بی‌نهایت و دافعه در حد ضرروت بود؛ ولی امروز روش ما برخلاف این است؛ دفع بی‌نهایت و جذب در حد ضرورت داریم.
رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کسانی ژست حرف‌های امام و انقلابی‌گری می‌گیرند که خود سابقه‌ای در انقلاب ندارند؛ البته بعضی‌هایشان سن‌شان نمی‌رسد ولی بعضی‌هایشان هم ساکت بودند.
ناطق نوری تصریح کرد: عده‌ای چوب ولایت را می‌خورند و عده‌ای دیگری هم نان ولایت و در واقع این افراد موج سوارند.
ناطق نوری با اشاره به هجمه‌هایی که علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌شود، تأکید کرد: وقتی که امام فریاد انقلاب زد، ما تازه طلبه شده بودیم؛ ولی کمتر روحانی مانند هاشمی رفسنجانی می‌شناسم که در انقلاب اسلامی نقش‌آفرین باشد.
وی با اشاره به سابقه مبارزاتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظم گفت: قبل از انقلاب که نشریه بعثت در قم منتشر می شد، آقای هاشمی جلوداربود. او شهر به شهر که نه، کشور به کشور می‌رفت و روی بچه‌های انجمن‌ اسلامی کارمی‌کرد تا به امام بگروند.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه عنوان کرد: من روزی در خانه آیت‌الله فلسفی حضور داشتم و آقای هاشمی آمد. مرحوم فلسفی به آقای هاشمی گفت که شما را شکنجه بدی کردند آقای هاشمی خندید و گفت من فرد مقاومی هستم و بنیه‌ام خوب است. آمده‌ام بگویم به فکر زندانیان زیر شکنجه باشید.
وی با اشاره به اینکه «رهبر معظم انقلاب بیان کردند هیچ کس نزدیک‌تر از هاشمی به من نیستم»، خاطرنشان کرد: یک بار دیگر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کردند و گفتند هاشمی نه تنها از این انقلاب هیچ سودی نبرده بلکه زندگی‌اش را در راه انقلاب داده است؛ ولی با این حال باز عده‌ای به ایشان هتاکی می‌کنند.
وی با بیان اینکه «رهبری با هیچ کس رودربایستی ندارد»، تاکید کرد: اگر آقای هاشمی کاری کرده بود رهبری ایشان را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب نمی‌کردند.
ناطق نوری به بیان خاطره‌ای در زمینه فداکاری‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و نظام پرداخت و گفت: یادم می‌آید که در زمان جنگ آقای هاشمی جانشین فرمانده کل انقلاب بود. وقتی که بحث پذیرش قطعنامه پیش می‌آید، آقای هاشمی به امام گفت اگر فکر می‌کنید پذیرش قطعنامه به شما و انقلاب ضربه می‌زند بگذارید آن را من مطرح کنم تا بعدا من مورد بازخواست قرار گیرم تا این انقلاب بماند و شما نیز ضربه نخورید.
ناطق نوری خاطرنشان کرد: اگر کسی تا آخر انقلاب و تا پای جان به پای رهبری و انقلاب بماند، شخص هاشمی رفسنجانی است.
وی در پایان سخنان خود، به عیادت هاشمی از رهبر انقلاب در روزهای اخیر در بیمارستان اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری بستری بودند، آقای هاشمی به عیادتشان رفتند. در این دیدار، آیت‌الله خامنه ای گفتند چرا شما آمده‌اید، راضی به زحمت شما نبودیم. آقای هاشمی گفت آقا اینها که چیزی نیست من با عشق آمده‌ام. اینها شعار نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا