خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دسترسی غیرمجاز به حساب‌های ۳۰۰۰ کاربر اینستاگرام

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: تاکنون در بررسی های اولیه حدود 700 پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی شده و در اظهارات اولیه متهمین به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از 3000 نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردندکه بررسی های تکمیلی در حال انجام است.

به گزارش فارس، سردار رحیمی از متلاشی شدن یکی از بزرگترین باندهای دسترسی غیرمجاز به شبکه های اجتماعی شهروندان با بیش از 3000 شاکی خبر داد.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: در پی مراجعه چند صد نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این افراد اظهار می داشتند که حساب های کاربری آنها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است به طوری که در قسمت پیام ها از مخاطبین و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه شده و در برخی موارد مبالغی واریز گردیده است.

سردار رحیمی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و با بررسی ها فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند را که 6 نفر بودند در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج تهران بصورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: تاکنون در بررسی های اولیه حدود 700 پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی شده و در اظهارات اولیه متهمین به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از 3000 نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردندکه بررسی های تکمیلی در حال انجام است.

وی گفت: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند ، همه چیز را انکار می کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار و بیان کردند که اکثر قربانیان افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می کردند.

سردار رحیمی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کرده و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند؛ همچنین در صورتی که پیامی در شبکه های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردند حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن110 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا