خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرتاب 7 موشک یمنی به عربستان

در پی حمله شب گذشته یگان موشکی یمن به اهدافی در عربستان، مسئولان سعودی اعلام کردند که هفت موشک به سوی شهرهای این کشور شلیک شده است که سه فروند آنها ریاض، پایتخت را هدف گرفته بود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد شامگاه یک‌شنبه شهرهای عربستان هدف شلیک هفت فروند موشک قرار گرفت که سه فروند به سوی ریاض، یک فروند به سمت شهر خمیس مشیط، یک فروند به سوی نجران و دو موشک نیز به سمت جیزان شلیک شد.

این مسئول ارشد نظامی سعودی مدعی شد که تمامی موشک‌های شلیک شده توسط سامانه پدافند هوایی پاتریوت عربستان رهگیری و نابود شده‌اند اما به دلیل سقوط بقایای یک موشک بر روی ساختمان‌های مسکونی، یک شهروند مصری مقیم عربستان کشته و چند تن دیگر مصدوم شدند.

تصاویری از عبور موشک‌های شلیک شده از یمن بر فراز شهرهای عربستان و نیز واکنش سامانه‌های دفاع هوایی سعودی‌ها، در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. در یکی از این تصاویر به نظر می‌رسد که یک موشک پاتریوت پدافند هوایی عربستان درست عمل نمی‌کند و با انحراف از مسیر، منطقه‌ای بر روی زمین را هدف قرار می‌دهد.

شبکه العالم نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در ریاض خبر داد. برخی رسانه‌های سعودی مدعی شده‌اند سامانه دفاع موشکی این کشور یک فروند موشک را در شمال شرق ریاض رهگیری کرده و هدف قرار داده است.

براساس گزارش‌ها، یگان موشکی یمن اعلام کرده است که در راستای وفای به وعده رهبر جنبش انصارالله، چندین موشک بالستیک را به اهدافی در عربستان شلیک کرده است.

یگان موشکی یمن با بیان اینکه اسم این عملیات شهید ابوعقیل بوده، گفته است که موشک‌های شلیک شده از نوع برکان اچ 2، بدر و قاهر2M  بوده و هدف آنها فرودگاه بین‌المللی ملک خالد شهر ریاض، فرودگاه ابها در عسیر و فرودگاه جیزان و مناطقی در جنوب عربستان بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا