خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی مشاور اهل سنت آقای رئیسی

اجلال قوامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «مشاور، عنوان و جایگاهی که جدی گرفته نمی‌شود» درباره‌ی انتصاب ماموستا عبدالسلام کریمی به‌عنوان مشاور رئیس دولت سیزدهم در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نوشت:

ابراهیم‌ رئیسی، رئیس جمهور در حکمی “عبدالسلام‌ کریمی” از نیروهای شناخته شده اصولگرایان در کردستان را به عنوان مشاور خود در امور “اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی” منصوب کرد. این انتصاب با شادی و استقبال اصولگرایان در کردستان روبرو شد و فریاد زدند: “این هم از انتصاب کرد اهل سنت! این فریاد و خوشحالی را کانال‌های این جریان با آب و تاب زیادی بازتاب دادند.

نکته اول: در تمام این ادوار مشاوران در تمام سطوح مدیریتی و سیاسی نقش و تاثیر چندانی ندارند و کمتر موردی را می‌توان یافت که مشاور یا مشاورانی توانسته باشند تاثیرگذاری بر تصمیم‌های سیاسی و یا مدیریتی داشته باشند.

نکته دوم: امور اقوام و ادیان حوزه فراخ و گسترده‌ای است که دانش متناسب با آن را می‌طلبد و مهمتر آنکه فرد مشاور هم‌ اهل مدارا و تساهل و تسامح باشد و و کارنامه و گذشته او هم موید این ویژگی‌ها باشد.

نکته سوم: تاریخ روسای جمهور و مشاوران آنها نشان‌ می‌دهد که امید زیادی به نقش تعیین کننده و مثبت مشاوران‌ نمی‌رود و جایگاه آنان بیشتر تزئینی است و از این مشاوران آبی گرم نمی‌شود. حال دولت اصلاح‌طلب و اعتدال و امید باشد یا دولت مهرورز و عدالت‌طلب!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا