خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سریال نیسان آبی: فیلم فارسی

نیسان آبی تازه‌ترین سریال یکی از شبکه‌های شناخته شده، نمایش خانگی است. سریالی که قسمت اول آن روز چهارشنبه منتشر شد. قصه سریال با به طنز کشیدن سبک زندگی دهه شصت و هفتاد شروع می‌شود. رقص‌های جاهلی، لباس‌های گشاد و پیله دار و در نهایت شوخی‌های جنسی در قسمت اول محورها شخصیت‌پردازی‌ها و قصه را تشکیل می‌داد.

به گزارش انصاف نیوز کارگردان این سریال تلاش کرده با استفاده عجیب و عامدانه از موسیقی سریال قورباغه (ساخته هومن سیدی:1399-1400 ) با این اقدام عجیب چسباندن موسیقی یک سریال دیگر به سریال خود به نوعی برش‌هایی از نیسان آبی را در شبکه‌های مجازی دست به دست کند تابا این عمل نامتعارف سریال خود را تبلیغ کند. به این موضوع باید بازخوانی آهنگ‌های کافه‌ای دهه چهل و رقص‌های از مد افتاده مردها به عنوان تاکتیک‌های متداول جذب مخاطب اشاره کرد.

نویسندگان این سریال، خودروی نیسان آبی را مبنای شخصیت پردازی‌های خود از رانندگان وانت کرده‌اند. تصویرسازی و شخصیت‌پردازی‌هایی که شاید هنوز قضاوت اخلاقی درباره آن زود باشد اما با توجه به فضای قسمت اول این سریال، چندان امید بخش به نظر نمی‌رسد. در کنار نیسان آبی، جمشید هاشم‌پور نیز به عنوان نماد دیگری از شخصیت مورد علاقه طبقه حاشیه نشین شهری به تصویر کشیده شده است.

شخصیت‌پردازی «نیسان آبی» در اولین نمایش آن، چندان قوی نبود و تلاشی ناموفق از تکرار شخصیت‌های متداول فیلم فارسی قبل از انقلاب است. با نمایش چند جوان لوتی مسلک با رگه‌هایی از جاهلیت(در معنای فیلم‌های فارسی) تلاش شده مخاطبان این ژانر را به تماشای این سریال جذب کنند. هرچند مخاطبان آن فیلم‌ها خیلی زود متوجه می‌شوند علیرغم آنکه این سریال که در سال 1400 ساخته شده، حتی در مقایسه با سریال‌های آن زمان نیز ناکام است.

کارگردان این مجموعه منوچهر هادی است. حسین یاری، مهران غفوریان، یکتا ناصر، بهناز جعفری، جمشید هاشم پور، علیرضا خمسه، سحر قریشی  و… از بازیگران این سریال هستند.

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ما هر روز غذا می خوری کار تکراری انجام می دهیم .یک فیلم خوب را چند بار می بینیم کاری تکراری انجام دادیم؟ همه زندگی ما تکرار است ولی تکرار های جذاب .همیشه فوتبال ۹۰ دقیقه هست ۱۱ نفرند ووو با کلیشه تکرار به جان هر چیزی نیوفتید.

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا