خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازداشت پیانیست سرشناس چینی به اتهام رابطه جنسی با یک روسپی

بی‌بی‌سی:

یوندی لی، پیانیست سرشناس و محبوب چینی به اتهام رابطه با یک کارگر جنسی بازداشت شد.

پلیس پکن در یک پست آنلاین، گزارش داد که یک مرد ۳۹ ساله و یک کارگر جنسی ۲۹ ساله به انجام عمل غیرقانونی اعتراف کردند. پلیس می‌گوید بازداشت این دو نفر در پی گزارش‌هایی بوده که از مردم دریافت کردند.

در گزارش پلیس، نام کامل آقای یوندی لی عنوان نشده بود اما بعدا رسانه‌های دولتی در چین تایید کردند که این فرد آقای لی است.

خبر بازداشت این هنرمند که در چین لقب “شاهزاده پیانو” را دارد، هوادارانش را شوکه کرد.

در سال ۲۰۰۰، زمانی که یوندی لی فقط ۱۸ سال داشت، به عنوان جوان‌ترین پیانیست و اولین شهروند چینی موفق شد که جایزه اول را در “رقابت بین‌المللی نوازندگی پیانو شوپن” دریافت کند.

او در سراسر جهان کنسرت پیانو اجرا کرده است و در میان چینی زبان‌ها شهرت بسیاری دارد.

یک کاربر شبکه وایبو، که مشابه توییتر است در واکنش به خبر بازداشت او نوشت: “آه خدای من، باورم نمی‌شود. آیا این شخص واقعا همان یوندی لی است که ما تحسینش می‌کردیم؟”

برخی دیگر درباره نحوه بازداشت او گمانه زنی و ابراز تردید کردند.

یک کاربر دیگر در وایبو نوشت: “کنجکاوم بدانم چطور مردم متوجه شدند. وقتی شما ببینید که یک مرد ۳۹ ساله و یک زن ۲۹ ساله به یک آپارتمان می‌روند، مردم از کجا می‌فهمند که این زن یک کارگر جنسی و در واقع مشتری او است؟ چطور ممکن نیست که آنها زن و شوهر یا دوست باشند یا اینکه از سر تفنن فقط با هم رابطه داشتند؟”

پس از انتشار این خبر، انجمن موسیقی‌دانان چین اعلام کرد که عضویت یوندی لی را لغو خواهد کرد چون او از خود “وجهه اجتماعی بسیار بدی” نشان داده است.

برخی ناظران می‌گویند که بازداشت این نوازنده می‌تواند هشداری باشد به سایر افراد سرشناس و سلبریتی‌های به گفته آنها “فاسد”. چرا که دولت چین اعلام کرده که برخورد با چنین مسائلی را در صنعت سرگرمی و تفریحات افزایش خواهد داد.

بر اساس قوانین چین، افرادی که با کارگران جنسی رابطه داشته باشند ممکن است برای ۱۵ روز زندانی و تا ۵ هزار یوان چین، معادل ۷۸۲ دلار جریمه شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا