خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فائزه هاشمی رفسنجانی را بهتر بشناسید

ساعد نیوز نوشت:

فائزه هاشمی بهرمانی (رفسنجانی) (زاده 17 دی 1341) سیاستمدار ایرانی است که نماینده تهران در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی بود. وی دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است. هاشمی از نظر سیاسی دارای گرایش اصلاح‌طلبی است و از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی ایران به‌شمار می‌آید. برای مطالعه بیوگرافی این شخصیت سیاسی می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

فهرست مطالب


خلاصه بیوگرافی

زندگی شخصی و خانواده

زندگی سیاسی و اجتماعی

مسئولیت فعلی

اینستاگرام

آلبوم تصاویر

فیلم

خلاصه بیوگرافی


نام : فائزه

نام خانوادگی : هاشمی بهرمانی (رفسنجانی)

متولد : 1341/10/17

تحصیلات : دکتری حقوق بشر

سمت فعلی : وی هیچ سمتی ندارد

فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی

زندگی شخصی و خانواده


فائزه هاشمی بهرمانی در 17 دی ماه 1341، هنگام اقامت خانواده‌اش در قم به دنیا آمد. او فرزند سوم اکبر هاشمی رفسنجانی و عفت مرعشی است. خواهرش فاطمه و برادرش محسن بزرگ تر و مهدی و یاسر برادران کوچک تر او هستند.

تحصیلات فائزه هاشمی رفسنجانی


به گفته خودش با وجود علاقه به تحصیل چند سال پشت کنکور ماند تا اینکه با تأسیس دانشگاه آزاد توسط پدرش و جمعی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی در سال 1361 در این دانشگاه مشغول به تحصیل شد. وی دارای مدرک دکترا در رشته حقوق بشر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دو لیسانس در رشته‌های مدیریت از دانشگاه الزهرا و علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است.

سپس برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و از دانشگاه بیرمنگام سیتی فوق‌لیسانس حقوق بشر دریافت کرد اما پس از دو سال تحصیل در مقطع دکترای این دانشگاه، ادامه تحصیل را به ایران منتقل کرد.

فائزه رفسنجانی

 همسر فائزه هاشمی رفسنجانی


فائزه هاشمی در 16 سالگی با حمید لاهوتی اشکوری ازدواج کرد. شایعاتی مبنی بر جدایی او از همسرش وجود داشت که در مصاحبه‌ای در سال 1392 این شایعات را تکذیب کرد.

فرزندان فائزه هاشمی رفسنجانی


فائزه هاشمی دو فرزند به نام مونا و حسن دارد. حسن ساکن انگلستان است ؛ مونا لاهوتی ازدواج کرده‌است ولی اطلاعاتی دربارهٔ همسر او در دسترس نیست.

زندگی سیاسی و اجتماعی فائزه هاشمی رفسنجانی


از میان دختران اکبر هاشمی رفسنجانی، فائزه تنها دختری است که وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی در میان افکار عمومی ایران، چهره‌ای اصلاح طلب محسوب می‌شود. او در انتخابات دوره پنجم مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده دوم تهران به مجلس پنجم راه یابد.

شرکت او در انتخابات مجلس ششم که با شکست همراه بود، باعث کناره‌گیری او از فعالیت‌های سیاسی شد. فائزه هاشمی همچنین رئیس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگی ایران است.

فائزه رفسنجانی

فعالیت ورزشی

فائزه هاشمی از سال 1369 ریاست فدراسیون اسلامی ورزش زنان را بر عهده داشت. در خرداد 1390 به دفتر او در ساختمان فدراسیون اسلامی ورزش زنان، حمله شد و کمتر از دو ماه بعد، در مرداد ماه 1390 این فدراسیون، به دلیل تعلق نگرفتن بودجه کافی از سوی سازمان تربیت بدنی، تعطیل گردید.

این فدراسیون در دوره ریاست فائزه هاشمی، اقدام به برگزاری بازی‌های اسلامی زنان می‌کرد و تا جایی پیش رفت که چهارمین دوره بازی‌های اسلامی زنان، در تهران برگزار شد. نشریه مسلم نیوز که پرتیراژترین نشریه اقلیت‌ها در کشور انگلستان است، به منظور ارتقا جایگاه مسلمانان مقیم انگلستان، از سال 2000 جوایزی را با نام مسلمانان پیشگام در حیطه‌های روابط عمومی، بهداشت و سلامت، توسعه و ارتباطات، تحصیلات، فرهنگ، اقتصاد و رسانه‌ها، به اجرا گذاشت، که جایزه شایستگی در حوزه ورزش را، به نام «جایزه فائزه هاشمی» نامگذاری نمود.

فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی

فعالیت مطبوعاتی

او در سال 1377 اولین روزنامهٔ مربوط به زنان در جمهوری اسلامی، یعنی روزنامه زن را منتشر کرد و مدیر مسئول آن بود. روزنامه زن به دلیل درج اخبار سیاسی، نقد حجاب اسلامی، حمایت از فمنیسم، چاپ کاریکاتوری از آروین، پیرامون دیه زنان و درج خبری دربارهٔ فرح پهلوی، ابتدا در بهمن 1377 به مدت دو هفته و بار دیگر در 17 فروردین 1378 برای همیشه توقیف شد.

فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی

مسئولیت فعلی


فائزه هاشمی رفسنجانی هیچ مسئولیتی ندارد.

اینستاگرام فائزه رفسنجانی


فائزه هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام از طریق صفحه خود با نام کاربری f.h.rafsanjani با مخاطبان خود در ارتباط است.

صفحه اینستاگرام فائزه هاشمی رفسنجانی

آلبوم تصاویر فائزه رفسنجانی


فائزه رفسنجانی در کنار مادر و برادرش
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانیدر کنار خانواده
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی
فائزه رفسنجانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یک نکته مهم برای من باقی مانده است:
    در دوران اصلاحات، روزنامه های اصلاح طلب و خیلی از شخصیت های شاخص آن به هاشمی رفسنجانی میگفتند عالیجناب سرخپوش. سال هشتاد و هشت یکدفعه ایشون رو منجی اصلاحات و اصلاح طلب معرفی کردند.
    -اگر ایشون واقعا عالیجناب سرخپوش بود، که باید محاکمه میشدند و قابل عقو نبودند و اصلاح طلبان باید به خاطر حمایت از ایشان با انگیزه های سیاسی تنبیه شوند و قابل اعتماد نیستند.
    -اگر اصلاح طلبان تهمت عالیجناب سرخپوش بودن را به اشتباه یا از روی سیاست حذف به ایشان میگفتند، پس اصلاح طلبان هیچ صداقتی ندارند و نشانه این است که اصلاحات برای حذف هرکس بدترین دروغ ها و تهمت ها را میزنند و قابل اعتماد نیستند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا