خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در سفر استانی رئیسی به اردبیل چه گذشت؟

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به اردبیل را در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد درباره اهداف سفر استانی به اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و از ظرفیت‌های مناسبی از جمله آب فراوان و خاک حاصلخیز برای کشاورزی برخوردار است و مصمم هستیم این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

رئیس جمهور گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیل چرخه ارزش افزوده از جمله برنامه‌های دولت برای پیشرفت و آبادانی این استان است.

آیت‌الله رئیسی همچنین استان اردبیل را مرکز اتحاد و انسجام در ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: اردبیل نقش مهمی در ارتقای فرهنگ شیعی داشته و چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی را تقدیم جهان اسلام و بشریت کرده است.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پس از ورود به شهرستان پارس‌آباد مغان، بلافاصله عازم محل مجموعه کشت و صنعت مغان شد و ضمن بازدید از این مجموعه، با گزارش مسئولان در جریان طرح توسعه تولیدات زراعی، باغی، دامپروری و صنعتی آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشاورزی و اشتغال‌زایی مجموعه کشت و صنعت مغان گفت: دولت خود را موظف می‌داند با حداکثر توان از رونق فعالیت‌ها و افزایش میزان اشتغال در این مجموعه حمایت کند.

آیت‌الله رئیسی گفت: هیچ دلیلی برای ایجاد توقف و کُندی در فعالیت‌های شرکت کشت و صنعت مغان وجود ندارد و دولت از ارتقا و پیشرفت این مجموعه حمایت می‌کند.

دکتر رئیسی گفت: شرکت کشت و صنعت مغان باید بخشی از ظرفیت‌ها و درآمدهای خود را برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در قبال استان و بهبود وضعیت مردم منطقه استفاده کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از پروژه احداث باند دوم پارس‌آباد – اردبیل با گزارش مسئولان پروژه در جریان روند ساخت و تکمیل آن قرار گرفت.

رئیس جمهور با ابراز ناخرسندی از تاخیر ۹ ساله در تکمیل این پروژه و تلفات روزانه جاده اردبیل- پارس‌آباد گفت: این تاخیر طولانی در ساخت یک جاده مهم پسندیده نیست و باید با تامین اعتبارات لازم و همت مضاعف در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تکمیل شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مزایای تکمیل باند دوم جاده پارس‌آباد – اردبیل از جمله افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، توسعه ترانزیت کالا و مسافر و توسعه صنعتی و کشاورزی دشت مغان گفت: مهم‌ترین مزیت این طرح، صیانت از جان مردم و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای است و سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه، در حقیقت صیانت از جان مردم است.

احداث این جاده که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده، با گذشت ۹ سال فقط ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این بازدید شماری از کارگران و مردم محل با حضور در کنار رئیس جمهور از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و پس از دستور رئیس جمهور به استاندار و وزیران، با شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل در این بازدید با اشاره به گزارش ارائه شده درباره عوارض تاخیر تکمیل این پروژه از جمله فرسودگی تاسیسات نصب شده در آن تاکید کرد: ضرورت دارد مسئولین مربوطه همه امکانات و تلاش خود را به کار ببندند تا این طرح با تامین اعتبار، هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و کشاورزان و باغداران از آن استفاده کنند.

طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود دو سال است که رها شده و این موضوع باعث فرسودگی برخی تاسیسات آن شده است.

اسکان ۱۰ هزار خانوار عشایری، درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، ایجاد فرصت‌های اشتغال در منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم و افزایش تولیدات کشاورزی، باغی و لبنی از جمله اهداف این طرح است.

رئیس جمهور با حضور در روستای فتحعلی از نزدیک و در فضای صمیمی با عشایر و کشاورزان این روستا دیدار و گفتگو کرد. عشایر و کشاورزان با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمهور در منطقه، مشکلات و دغدغه‌های محلی و شخصی خود را در فضای صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

آیت‌الله رئیسی پس از شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم روستای فتحعلی، به استاندار و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند.

رئیس جمهور خطاب به مردم روستای فتحعلی با قدردانی از تلاش کشاورزان و عشایر برای تولید محصولات کشاورزی و دامی گفت: دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته، به بهبود وضع کشاورزان منطقه و رفع مشکلات آنان اقدام کند.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. لطفا با آقای یونس ژائله و مدیر ایشان در کشت و صنعت مغان تماس بگیرید .
    ایشان نکاتی دارند راجع به این ماجرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا