خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رجانیوز به موضع آیت الله صافی: «قهر» نیستیم «دشمنی» داریم

کانال سایت اصولگرای رجانیوز، در یادداشتی با عنوان «ما با طاغوت فقط «قهر» نیستیم؛ بلکه «دشمنی» داریم» در واکنش به خبر سخنان آیت الله صافی گلپایگانی [لینک] نوشت:

در اخبار جمله‌ای به نقل از حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی حفظه الله آمده که «اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست».

در دل تشیع جریان‌های مختلفی وجود دارند. عده‌ای که از اساس معتقدند در عالم مفهوم «دشمن» وجود ندارد و کشورهای امروز چیزی بیشتر از «رقیب» هم نیستند. این‌ها با کت و شلوار و دکمه سردست در سایه امنیت جمهوری اسلامی عمدتا مشغول کسب و کار اقتصادی خود هستند و منتفع‌ترین قشر از بیماری‌های اقتصادی و نابرابری‌های اجتماعی‌اند و البته همیشه هم طلبکار!

تفکر دیگری هست که «دشمن» را انکار نمی‌کند بلکه او را در کشورهای همسایه و مذاهب دیگر جستجو می‌کند. این تفکر، جمهوری اسلامی و رهبران آن را بابت راهبرد وحدت در جهان اسلام نکوهش می‌کند و از رسیدگی حاکمیت به مناطق اهل سنت و تشکیل مجامع تقریبی و امثال آن دلخور است.

«تبری» در این تفکر سمت و سوی تاریخی داشته و یک توقف زمانی عمیق در این جریان وجود دارد. طعنه‌های گاه و بیگاه درباره حضور منطقه‌ای ایران در کشورهای اسلامی نیز برخاسته از همین نظرگاه به مساله است. این‌ها حتی در خیریه و سیل و زلزله شماره حساب جداگانه برای کمک به شیعیان اعلام می‌کنند!

تفکر انقلابی اما هیچ یک از این دو نیست. در اسلام خمینی، مصداق «طاغوت» پیروان مذاهب دیگر نیستند. دوگانه معتبر در این مکتب، «شیعه-سنی» نیست. این اسلام به دوگانه «مستضعف-مستکبر» اصالت می‌دهد و «وحدت» را نه ابزاری برای فرار از پذیرش مسئولیت «تبری بدعت‌آلود» که مبنایی برای «مبارزه با طاغوت» به عنوان رکن «قیام» می‌نگرد.

در این اسلام، جمهوری اسلامی «مستضعفان» جهان را در برابر «طاغوت استکبار» رهبری می‌کند. در این تفکر، انقلاب اسلامی با طاغوت «قهر» نیست، بلکه «دشمن» است و نه تنها به نابودی او می‌اندیشد، بلکه برای محو او از صحنه روزگار طرح و برنامه دارد؛ دقیقا همانطور که او چنین می‌کند.

امام خمینی مناسک و ظواهر بی‌اصالت را کنار زد و مفاهیم جدیدی از اسلام ارائه کرد. لشگر امام هر سال بزرگترین «لعن طاغوت» را در ۲۲ بهمن و روز قدس رقم می‌زند که صدرنشینان مراسمات بدعت‌آلود نهم ربیع هیچگاه در چنین مراسماتی دیده نمی‌شوند. شعار این مکتب «شمر زمانه‌ات را بشناس» بوده و «حرب لمن حاربکم» را روی پرده سوریه و عراق و یمن و بحرین و فلسطین به تصویر کشیده است.

بسیجیان خمینی جان خود را ضمانت کرده‌اند که جبهه مستضعفان را برای براندازی طاغوت یکپارچه کنند و تا کنون هم موفق بوده‌اند و بعد از این هم خواهند بود. اسلام ناب خمینی بر خلاف اسلام تحجر و اسلام آمریکایی «دشمن» را کتمان نمی‌کند و تقلیل نمی‌دهد. امت آخرالزمان با طاغوت «قهر» نیست، بلکه «دشمن» است و تا محو «استکبار» از پای نخواهد نشست. «تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا چنین رجانیوزهای احمقی هستند، با همه عالم و آدم قهرند و موجب عقب ماندگی کشور بی پناه!

    2
    1
  2. چه کسی وکجا به شمامنحصرامجوز تفسیرسیاست امام خمینی را صادرکرده است؟؟به چه حقی وکجا وکی چنین مسئولیتی را به شماواگذارکرده؟دردیاری که فسادواختلاس ودزدی وحرامخواری سکه روز است وسخن عدالت چیزی طنز ومسخره محسوب میشود.. اکسربزرگی ازمردمانش از تحصیل اندکی قوت لایموت ناتوانندوکسراندک دیگری به میلیاردهامیلیاردثروت از نابودی مردم اندوخته اند….این مسئولیت تاریخی بجز یک سخن طنزوریاکارانه نیست…شرم کنیدشرم کنیدشرم کنیداز فرزندشهیدی که خودرابه اتش کشید…بس کنید..میدانیدکه میدانیم که میدانید

    3
    1
  3. حالا‌بفرمایید‌انقلابتان‌را‌صادر کنید‌همه‌دنیا‌را‌مثل‌خود‌فرعونی‌کنید

    1
    1
  4. واقعاً یک عده نفهم هنوز قوه تشخیص شون درست کار نمیکنه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، چند اظهار نظر قبل نمونه ای از بی مغز های جامعه هستن، بررسی زیادی نمیخواد،جمله ها و کلمات و فضایی که درش سیر می‌کنند کاملاً عمق کلام و اظهار نظر بنده رو میرسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا