خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مشاور احمدی نژاد با حضور کمرنگ ایران در اکسپو ۲۰۲۰

علی اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی نژاد، در یادداشتی تلگرامی در نقد حضور کمرنگ ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ در امارات، نوشت:

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در امارات برای عرضه ظرفیت‌ها و داشته های تاریخی، فرهنگی، هنری و توانمندی ملت ها در موضوعات گوناگون و تلاقی و تعاطی افکار و‌اندیشه ها، یک فرصت استثنایی و بسیار مهم تلقی می شود.

۱۹۲ کشور جهان با بهره گیری از دانش روز، جاذبه های انتقال یافته از نسلی به نسل دیگر را فراتر از مرزهای جغرافیایی امروز جهان در اکسپوی امارات به نمایش گذاشته اند.

با این همه، بسیار جای تامل و صد البته تاسف دارد که ایران به عنوان کشوری برخوردار از یک تاریخ چند هزار ساله و فرهنگی ریشه دار و جاذبه های هنری و آثار باستانی بسیار، در ضعیف ترین شکل ممکن در اکسپوی دوبی حضور یافته است!

فارق از همه اینها، ملت ایران در طول تاریخ، نقشی موثر و تعیین کننده در ارتقا‌ء تفکر و اندیشه بشری و گسترش ارزش‌های انسانی و اخلاقی برعهده داشته و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز ندای هدایت و نجات بشر را سر داده و در دفاع از آرمانهای بزرگ انسانی، پیشتاز بوده است. براین اساس، ایران باید در اکسپوی امارات حضوری برجسته و شایسته جایگاه رفیع ملت ایران می داشت که متاسفانه چنین نیست!

از سوی دیگر باید توجه داشت که مرزهای جغرافیایی، نژادی، سیاسی و حتی مذهبی، مانع از همبستگی و پیشرفت ملت ها و ساختن دنیایی پر از صلح و برادری برای همگان شده است. این نمایشگاه جهانی را می توان فرصتی مهم‌ برای تحقق اصل تعامل، همفکری، همکاری و صلح و دوستی در نظر گرفت.

این برای اولین بار است که نمایشگاه جهانی اکسپو در منطقه خاورمیانه و در همسایگی ایران برگزار می شود و متاسفانه چنین بنظر می‌رسد که این رویداد بسیار مهم در ایران بایکوت خبری شده است، کار عبثی که دود آن فقط به چشم ملت ایران می رود!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا