خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ بادران به گزارش سودجویی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای

پس از انتشار گزارشی از سودجویی گسترده شرکت‌های بازاریاب شبکه‌ای در خبرگزاری فارس که بر اساس گزارش‌های مردمی فساد انتشار یافته است، شرکت بادران به این گزارش واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شامگاه پنج شنبه، 19 مهرماه گزارشی از تخلفات شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با تیتر «سوت‌زنی| سودجویی گسترده شرکت های هرمی با عنوان بازاریابی شبکه‌ای/ کلاهبرداری شرکت بادران با ارزهای بی ارزش» در فارس انتشار یافت.

در این گزارش که مبنای آن، چندین گزارش مردمی فساد بود که در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است، مردم از شیوه‌ها و شگردهای شرکت‌های بازاریاب برای فریب نسل جوان سخن گفته و از ضررهای مادی فراوانی گفته بودند که در اثر اعتماد به این شرکت متضرر شده‌اند و خواستار برخورد نهادهای قانونی با این نوع فعالیت‌ها شده اند.

متن گزارش فارس درباره شرکت‌های بازاریاب شبکه‌ای را در قسمت پایین همین گزارش بخوانید.

پس از انتشار این گزارش، شرکت بادران جوابیه‌ای برای این خبرگزاری ارسال داشته که متن آن به شرح ذیل است: «پنج شنبه گذشته نویسنده گروه جامعه خبرگزاری فارس اقدام به انتشار گزارشی خلاف واقع کرده که سرشار از اتهامات بی‌پایه و اساس، جملات توهین‌آمیز و زشت بوده است.

در این گزارش نویسنده به استناد ادعای واهی افرادی ناشناخته، خواسته یا ناخواسته به جعل حقیقت پرداخته که باعث ضرر و زیان مادی و معنوی به شرکت «بادران» و صدها هزار نفر بازاریاب و کارکنان آن شده است.

شرکت شبکه «بادران» گستران با سابقه 10 ساله نیازی به توضیح واضحات ندارد اما با توجه به انتشار گزارش مورد اشاره بر خود لازم می‌داند موارد زیر را جهت تنویر افکارعمومی یادآوری کند؛

1- درروز ششم شهریور 1390 اولین مجوز بازاریابی شبکه‌ای از سوی کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای مستقر در مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن، تجارت به نام شرکت شبکه بادران گستران صادر شد. پس از آن با تصویب آئین‌نامه اجرایی چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی و بازاریابی شبکه‌ای براساس مواد 2 و 12 و تبصره ماده 87 قانون نظام صنفی کشور، اولین پروانه کسب قانونی بازاریابی شبکه ای نیز توسط اتاق اصناف ایران و متعاقبا اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی برای این شرکت صادر شد و در حال حاضر بالغ بر ۲۰ شرکت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای در کشور مشغول به فعالیت هستند. بنابراین شبکه بادران گستران کاملا قانونی تأسیس و مشغول به کار شده است. این شرکت در حال حاضر بیش از هزار نیروی ستادی در حوزه‌های مختلف و چندین کارخانه تولیدی دارد که بیش از ۵۰۰ قلم کالای با کیفیت ایرانی را توسط نیروهای متخصص و کارگران خطوط تولید خود از مرحله فرمولاسیون تا مرحله بسته‌بندی نهایی به انجام می‌رساند وتوسط صد هزار بازاریاب فعال در این شرکت در سراسر کشور به مشتریان نهایی تحویل می‌دهد . بنابراین قشر وسیعی از مردم این کشور در حال کسب روزی حلال از طریق این شرکت می‌باشند و انتشار اخباری بدین‌گونه نه تنها به یک شرکت تجاری و یا یک برند که سالها برای کسب موفقیت خود تلاش نموده آسیب وارد می‌کند بلکه موجب آسیب و ضرر و زیان زیاد به صدها هزار نفر از هموطنانی می‌گردد که در شرایط اقتصادی فعلی کشور سعی در امرار معاش دارند.

انتشار گزارشی خلاف واقع مبنی بر فعالیت‌های غیرقانونی «بادران» به نوعی زیرسئوال بردن نهادها و ارگان‌های نظارتی است که مجوز فعالیت به این شرکت داده‌اند می‌باشد.

2- همچنین از نظر شرعی نیز فقهای محترم شورای نگهبان براساس استعلامات صورت گرفته از هیات عمومی دیوان عدالت اداری کشور در چندین مرتبه آوین نامه فوق الذکر را خلاف موازین شرع ندانسته و آن را تایید فرموده اند. بدین روی فعالیت شرکت ” بادران” از لحاظ شرعی نیز هیچ ایراد و اشکالی نداشته است.

3- در بخشی از گزارش منتشر شده خبرگزاری فارس در تاریخ مورد نظر، ” بادران” با شرکت های کذائی ” هرمی” مقایسه و اتهام سوء‌استفاده از مردم (!) به این شرکت زده شده که کذب محض بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد. کلیه فعالیت های شرکت بادران زیر نظر مراجع مربوطه بوده و این شرکت برخلاف نظر نویسنده گزارش ، غیرقانونی نبوده است و فعالیت آن با فعالیت شرکت‌های غیرقانونی هرمی کاملا متفاوت می‌باشد.

4- درگزارش مورد اشاره نویسنده از خرید و فروش ارزهای دیجیتالی توسط شرکت بادران نوشته و در این راه مصاحبه‌هایی نیز انجام داده است. این درحالی است که شرکت بادران نه تنها فعالیتی در این عرصه نداشته و چنین کاری را تأیید نمی‌کند بلکه بارها نیز در وب‌سایت خود این موضوع را اطلاع رسانی کرده که شرکت بادران هیچ ارتباطی با هیچ رمز ارزی نداشته است .

از آن گذشته فعالیت‌های بادران با بیش از هزار پرسنل و چند صد هزار بازاریاب و چندین کارخانه فعال در کشور آن قدر گسترده است که دیگر فرصتی برای فعالیت دیگری باقی نمی‌ماند.

5- بار دیگر تکرار می‌کنیم شبکه بادران ، اولین و با سابقه ترین دارنده مجوز بازاریابی شبکه‌ای از مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی ایران با داشتن بیش از هزار پرسنل و چند صد هزار بازاریاب و چندین کارخانه تولیدی است که مدیران آن جزو کارآفرینان برتر کشور محسوب می‌شوند. متأسفانه با مطلب و گزارش خلاف واقع خبرگزاری فارس، این شبکه بازاریابی شناخته شده در سطح کشور، دچار ضرر و زیان مادی و معنوی هنگفتی شده است.

علاوه بر آن انتشار چنین اخباری نه تنها به این شرکت لطمه زده و می‌زند بلکه برای شرکتی که توانسته چند صد هزار شغل در کشور ایجاد کند و در زمینه تولید کالای با کیفیت ایرانی نیز بسیار فعال باشد بسیار مخاطره‌آمیز می‌باشد.

6- برای جلوگیری از ادامه این فرافکنی‌ها و تخریب ناجوانمردانه یک شرکت قانونی در کشور، وظیفه خود دانستیم جوابیه یا همانا تکذیبه خود را از طریق خبرگزاری فارس منتشر کنیم.

پی نوشت؛ از مدیریت محترم خبرگزاری فارس، هم انتظار داریم نسبت به انتشار گزارش‌های این چنینی علیه شرکت‌های بی‌حاشیه داخلی که ذهنیت ایجاد کرده و به اقتصاد کشور لطمه می زند، حساسیت بیشتری نشان دهند»

و اما چند توضیح مختصر درباره جوابیه بادران:

1ـ گزارش منتشر شده فارس بر اساس گزارش های مردمی ثبت شده در سامانه سوت‌زنی فارس است که پس از بررسی اولیه و صحت‌سنجی ادعای نامبردگان و مصاحبه با افرادی است که سرمایه خود بخاطر اعتماد بیچا به این شرکت‌ها بر باد داده‌اند. چرا که خبرگزاری فارس خود را موظف می‌داند که در همه عرصه‌ها صدای مردم باشد و مطالبه‌گر حقوق از دست رفته آحاد جامعه باشد و با هیچ شخص، شرکت، ارگان یا نهادی نه عقد اخوت بسته و نه کینه شخصی دارد.

2ـ در پاسخ شرکت محترم بادران بر قانونی بودن این شرکت چندین بار تاکید شده اما همانگونه که در گزارش فارس نیز تاکید شده موضوع این است که شاکیان معتقدند این شرکت از رعایت آئین نامه وزارت صمت سر باز می‌زند. یعنی بحث اقدامات غیرقانونی و تخلف در عملکرد است نه وجاهت یا عدم وجاهت قانونی اصل شرکت بادران

3ـ متضرران از شرکت‌های بازاریاب شبکه‌ای برخلاف ادعای شرکت بادران افراد معدودی نیستند و هزاران نفر بخاطر کسب سود، وسوسه مالی بازاریابان و اینکه ره صدساله را یک شبه بپیمایند جذب این شرکت‌ها شده که پس از چندی سرمایه خود را از دست داده‌اند.


گزارش اولیه‌ی فارس

خبرگزاری فارس چند روز قبل از آن در گزارشی با تیتر «سوت‌زنی| سودجویی گسترده شرکت‌های هرمی با عنوان بازاریابی شبکه‌ای/ کلاهبرداری شرکت بادران با ارزهای بی‌ارزش» نوشت:

رویای پول‌دار شدن انگار پیر و جوان نمی‌شناسد. در بین افرادی که توسط این شرکت‌ها مورد سودجویی قرار گرفته‌اند همه جور آدمی پیدا می‌شود اما همچنان جوانانی که هنوز کم تجربه‌تر هستند زودتر خام این وعده‌ها می‌شوند. در این بین حتی خیلی از جوان‌های تحصیلکرده هم از فرط بیکاری به سراغ آن ها می‌روند و با یک اعتماد سرسری در همان مدت کوتاهی که فکر می‌کردند به آرزوهای بزرگ و کوچک‌شان می‌رسند هر آنچه داشته‌اند را باخته‌اند و حالا در به در پاس کردن چک‌هایی که حسابی به غریبه و آشنا مقروض‌شان کرده هستند. چندین گزارش مردمی از سوءاستفاده شرکت‌های بازاریاب شبکه‌ای و شرکت بادران در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس به ثبت رسیده که خواستار برخورد با تخلفات اینگونه شرکت‌ها شده بودند.

در این گزارش حرف‌های افرادی را می‌خوانید که توسط شرکت هرمی بادران مورد سوء استفاده مالی قرار گرفته‌اند و حالا باسرمایه‌ای که بر باد رفته دست‌شان به جایی بند نیست.

***شرکت بادران آئین نامه وزارت صمت را رعایت نمی‌کند

همه کسانی که حالا از منتقدان عملکرد این شرکت هستند فریب نخورده‌اند و پیش از آن که گرفتار شوند از آن خارج شده‌اند. محمد فخار فریمانی یکی از همین افراد است: «من به عنوان بازاریاب در شرکت بادران شروع به کار کردم. خیلی هم طول نکشید که متوجه تخلف‌های موجود در بدنه این شرکت شدم. به همین دلیل بود که شروع به تحقیق کردم.» اطلاعات فریمانی در نهایت او را به سمتی می‌کشاند که خیلی زود از این شرکت خارج شود اما حالا دلسوز کسانی است که به سران این شرکت‌ها اعتماد کرده‌اند و گرفتار شده‌اند: «متاسفانه هیچ نظارتی بر عملکرد این نوع شرکت‌ها وجود ندارد. شرکت بادران آیین‌نامه وزارت صمت را نیز رعایت نمی‌کند. به همین دلیل است که کار این شرکت به سمت حرام رفته است و فعالیت های غیر قانونی در آن انجام می‌شود. من حدود 4 میلیون تومان پول در این شرکت از دست دادم اما دوستانی را می‌شناسم که همه زندگی‌شان را کورکورانه در این شرکت گذاشته‌اند و یقین دارم که عاقبت بدی در انتظار آن هاست.»

نریمانی می‌گوید این‌ها همه حق الناس است و از مسئولان واحدهای نظارتی می‌خواهد که هر چه زودتر در این باره اقدام کنند: «تحلفات در این نوع شرکت‌ها به قدری رو است که با یک نظارت جزئی می توان آن را مورد رسیدگی قرار داد. این مسائل از حق‌الناس است و این واحدهای نظارتی و اجرایی باید از حق این مردم در مقابل این سودجویان دفاع کنند.»

***سرمایه‌گذاری برای یک ارز بی ارزش

در گزارش‌های تخلف نسبت به شرکت بادران زیاد می‌بینیم که افرادی از خرید و فروش ارزهای دیجیتالی فیک حرف می‌زنند. اما ماجرای این معاملات چیست؟ «احسان .ع» یکی از جوان‌هایی است که از این شرکت ارزی به نام کینگ مانی خریداری کرده است: «شرکت بادران با معرفی یک ارز دیجیتال فیک به نام کینگ مانی در ولت با کیف پول دیجیتال یوتی اقدام به کلاهبرداری می‌کند. این شرکت بازاریابان را وادار می‌کند پورسانت‌های یورویی را به این ارز تبدیل کنند. همچنین افراد را ترغیب به سرمایه‌گذاری در این ارز می‌کند.» اما این کلاهبرداری دقیقا سر بزنگاه اتفاق می‌افتد. احسان درباره روند کنترل این ارز می‌گوید: «این شرکت هنگام رشد قیمت ارز اجازه خروج دارایی‌ها را به اعضا و سرمایه گذاران نداد و ولت ها را بست و وقتی قیمت را به کف رساند دوباره ولت ها را باز کرد و به این شکل درآمد یک ساله اعضا و بازاریابان را پرداخت نکرد. پس از اعتراض طیف گسترده‌ای از آدم‌های مال باخته بود که اعضای این شرکت اعلام کردند که ارز کینگ مانی به آن ها ارتباطی ندارد. اگر این طور است چرا تمام درآمدها و پورسانت‌ها در این شرکت و حتا پرداختی‌های آن با این ارز بود؟»

احسان یکی از مال باختگان همین ارز فیک است و می‌گوید رقم این کلاهبرداری بسیار بالاست: «شرکت بادران علاوه بر کاهش قیمت ارز کینگ مانی به ولت‌های افراد نیز دست درازی کرده است و بیت‌کوین ها و تترهای صاحبان ولت را هم برداشت کرده و ارز بی ارزش کینگ مانی را جایگزین آن کرده است و به این شکل با رقم بالایی از این افراد کلاهبرداری شده است.»

***خواستار نظارت بر عملکرد شرکت بادران هستیم

علیرضا نعمتی یکی دیگر از کسانی است که از شرکت بادران ارز کینگ مانی را خریداری کرده است: «شرکت هرمی بادران در اقدامی جدید به سمت ارزهای دیجیتالی رفته است. یکی از وعده‌های این شرکت این بود که در قبال خرید این ارزها و سرمایه گذاری در این زمینه کارت خرید اعتباری پرداخت می‌شود. این کارت ها در ایران غیر قابل استفاده است.» نعمتی می‌گوید به زودی دردسرهای بزرگی برای این شرکت و برخی از بازاریابان آن‌ها ایجاد می‌شود: «بسیاری از کسانی که اقدام به خرید این ارز کرده اند از افاغنه هستند. به زودی این مالباختگان در زمینه رسیدگی به مطالبات شان به دادگاه‌های بین المللی شکایت خواهند کرد. در اواخر سال 1398 بود که این شرکت پورسانت کاربران خود را با این ارز پرداخت کرد اما با کنترل ولت‌ها و بستن آن ها امکان سودآوری برای این دسته از کاربران بسته شد. حالا این ارز که هیچ پشتوانه‌ای ندارد بی‌ارزش شده و سرمایه بسیاری از مردم با خرید آن از بین رفته است. در این زمینه توقع رسیدگی داریم و به سرعت باید در این باره اطلاع رسانی شود تا دیگران به وضعیت ما دچار نشوند.»

***به من گفتند قرض کن و کینگ مانی بخر

برخی از کسانی که جذب وعده‌های دروغین مشاوران این شرکت شده‌اند از پیش سرمایه‌ای در بساط نداشتند. سمانه در دانشگاه با شرکت بادران آشنا شده است: «بازاریابان این شرکت‌ها در همه جا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. با تشویق هر روزه یکی از همکلاسی هایم در دانشگاه به این شرکت رفتم. چند باری در جلسه‌های سرمایه‌گذاری شرکت کردم. اما من پول زیادی نداشتم. با این حال انگار نمی‌خواستند آمدن من به این جلسه‌ها بی فایده باشد. اصرار کردند که پول قرض کنم. به من گفتند در مدت کوتاهی نه تنها این پول را پس می‌دهم بلکه به سرمایه قابل‌توجهی هم می‌رسم. در نهایت این کار را انجام دادم و با مبلغ 12 میلیون تومان اقدام به خرید ارز کینگ مانی کردم. با مشاوره یکی دیگر از همکاران مقداری بیت کوین هم خریدم. اما پس از گذشت حدود دو سال از این ماجرا نه تنها نتوانسته‌ام بدهی‌ام را پرداخت کنم بلکه با سرقت اعضای این شرکت از ولت های ما تمام سرمایه و حتا بیت کوین‌هایی که خریداری کرده بودم از دست رفت.» سمانه می‌گوید برای پرداخت این بدهی‌ها بر خلاف نظر خانواده‌اش در بیرون از خانه مشغول به کار شده است: «تصمیمم این بود که بعد از پایان تحصیلاتم در کاری مرتبط با تحصیلاتم وارد بازار کار شوم اما الان در 19 سالگی مجبور به کار در جایی شده‌ام که هیچ علاقه‌ای به آن ندارم. این کلاهبرداری همه زندگی من را تحت تاثیر قرار داده و برای شکایت کردن هم نمی‌توانیم اقدامی بکنیم چرا که ما با میل خودمان اقدام به خرید این ارزهای بدون پشتوانه کرده‌ایم.»

محمدعلی رحیمی هستم حدود 25 سال است کار بازاریابی انجام می دهم بادران از پلیدترین شیوه برای فریب جوان‌ها استفاده کرد اول مجوز قانونی گرفت با یک اساسنامه کاملا قانونی اما از همان ابتدا خلاف اساس نامه عمل کرد مدیران این شرکت خوب می دانند تا مراحل قضایی انجام شود زمان زیادی می برد پس هر کاری از دستشان بیاید انجام می دهند سال اول کارشان حتی دست به دامن مراجع و امام جمعه ها هم شدم اما نتیجه ای نداشت شمارا به خدا از آیت الله محسنی اژه ای بخواهید وارد این ماجرای پلید بشود خون مردم به شیشه شده


توضیح در تابستان ۱۴۰۲: دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به رمز ارز کینگ مانی به اتهام کلاهبرداری در بهار ۱۴۰۲ در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان تهران برگزار شد. متهم ردیف اول فریدون قربانیان مشهدی، و متهم ردیف دوم همسرش سیده شهره موسوی، متهم ردیف پنجم هم دخترشان شیدا قربانیان مشهدی هستند. دو متهم ردیف اول و و متهم ردیف دوم از زندان به دادگاه اعزام شده بودند و متهم ردیف پنجم با قید وثیقه آزاد است. همزمان با بازداشت این دو نفر در سال گذشته، فعالیت شرکت بادران هم متوقف شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. عجب!!!! این بنگاه فارس، سامانه ای داره بنام سوت زنی!!!!؟؟؟ فارس، تو و سوت زنی!!؟ جمع اضداد که غیرممکنه و نمیشه! خب، خیلی جاها هست که میشه در باره اش سوت زد! آستان ها، بنیادها، نهادهای نظامی وارده شده در عرصه اقتصاد!! و… الی ماشاالله؛ خود مسئولان رده بالای مملکت بارها گفته اند که مملکت ما به فساد ساختاری و سیستماتیک دچار شده!! خب، فارس، اگه راست میگی (که نمیگی) سوت یکی از اینا رو بزن ببینیم!!

    7
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا