خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روسیه: راهی به غیر از اتکا به نتایج دورهای قبلی مذاکرات برجام نمی‌بینیم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به نتایج به دست آمده از مذاکرات احیای برجام در دولت روحانی گفت: روسیه راه دیگری به غیر از تسریع رایزنی‌ها و اتکا به تجربیات و نتایج دورهای قبلی مذاکرات نمی‌بیند.

به‌‌گزارش انصاف نیوز، تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم تاکنون دو سند حاوی پیشنهادهای جمهوری اسلامی را به طرف مقابل ارائه داده است که به گفته‌ی دیپلمات‌های اروپایی ارتباطی به نتایج به دست آمده از شش دور قبلی مذاکرات احیای برجام نداشته است. مذاکره‌کننده‌ی ارشد دولت رئیسی در مذاکرات وین با رد این ادعا پیشنهادهای ارائه شده از سوی ایران را قابل مذاکره اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه درخصوص نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای در وین ابراز امیدواری کرد.

زاخاروا در نشست خبری هفتگی گفت: «امیدواریم مذاکرات وین که روز پنجشنبه از سر گرفته شده‌ است، نتیجه‌بخش باشد».

او در ادامه گفت: «مسکو از تهران و واشنگتن می‌خواهد در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام، گام‌های خود را هماهنگ کنند».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «روسیه راه دیگری به غیر از تسریع رایزنی‌ها و اتکا به تجربیات و نتایج دورهای قبلی مذاکرات نمی‌بیند».

زاخاروا تأکید کرد: «تلاش روسیه برای احیای برجام به سود طرف خاصی نیست بلکه به این دلیل است که فرض ما این است که این مکانیسم اصولاً به شکلی متعادل بر اساس منافع همه طرف‌ها بنا شده است».

این مقام روس گفت: «می‌دانید که دولت قبلی آمریکا بود که به‌صورت یک‌جانبه از این توافق خارج شد. بنابراین بازگرداندن واشنگتن به اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت جای بحث ندارد. برای تمام تخلفات ایالات متحده آمریکا باید جبران خسارت صورت گیرد».

او در ادامه گفت:‌ «امیدواریم ایران نیز تعهداتی را که در پی خروج آمریکا از برجام تعلیق کرده، از سر گیرد. امیدواریم که تحرک پویای تهران و واشنگتن موجب ثبات در وضعیت توافق هسته‌ای شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا