خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولیایی: استقلال سرطان دارد

مدیرعامل سابق استقلال گفت:استقلال سرطان گرفته و می خواهند با یک مسکن خوبش کنند، نمی دانم چرا اصل 44 اجرا نمی شود و تیم را به بخش خصوصی واگذار نمی کنند.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص تغییرات در هیأت مدیره باشگاه استقلال اظهار داشت: به نظرم اتفاقاتی که رخ می‌دهد یک نوع مسکن فوری است که به تیم‌ها تزریق می‌شود که به مریض‌های بدحال می‌دهند در حالی که مریض در حال مردن به مسکن نیاز ندارد.

وی افزود: به نظرم اختلافات در هیأت مدیره باشگاه استقلال باعث شد تا وزیر دست به تغییرات بزند چون این مسئله به بیرون منتقل شده بود و همه اختلافات در هیأت مدیره را متوجه شده بودند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تاکید کرد: به نظرم باید تا پایان نقل و انتقالات صبر می‌کردند و به این شکل افشارزاده هم به کار خودش ادامه می‌داد تا تیم ضرر نکند. ما در این بحث باید خیلی موشکافانه دقت کنیم چون استقلال یک باشگاه با قدمت 70 ساله است و یک تیم معمولی نیست. با اینکه این تیم قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و نباید با آن مثل یک تیم معمولی رفتار کرد.

اولیایی در ادامه گفت‌وگو با فارس گفت: وزارت ورزش چه از لحاظ حرفه‌ای و چه از لحاظ کمیسیون ماده 5 مستقر در وزارتخانه که پروانه باشگاه‌داری می‌دهد باید روی استقلال و پرسپولیس نظارت داشته باشد. ولی به نظرم نظارت رها و تنها کار اجرایی باقی مانده است. هر ساله ما یک عابربانک را وارد این دو باشگاه می‌کنیم و وقتی سال بعد آن اشخاص می‌روند بدهی‌ها و قرض‌ها باقی می‌ماند که این دو باشگاه را دچار مشکل می‌کند. وقتی فوتبال روی دست دولتی‌ها می‌چرخد همین می‌شود که قیمت‌های بازیکنان بالا رفته و بازار نقل و انتقالات به این شکل می‌شود. شما ببینید وزیر در مورد نقل و انتقالات ورود کرد و به نظر من حرف درستی هم زد. چون نباید به بازیکنان رقم‌های بالا پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه افشارزاده در ورزش این مملکت زحمت کشیده؛‌گفت: همه می‌دانند که افشارزاده از صبح تا شب کار می‌کند و در این مدت دیدم که به او  انتقاد کرده‌اندکه چرا در محل باشگاه حضور ندارند. اما به نظرم مشکل باشگاه استقلال اینها نیست چون باشگاه ساختار ندارد. حرمت 70 ساله باشگاه استقلال با این کارها زیر سؤال می‌رود. ابتدا باید ابزار لازم تهیه شود و سپس انتظار موفقیت داشت. به نظرم استقلال یک مریض سرطانی است که با یک مسکن خوب نمی‌شود. جنازه استقلال در حال رفتن به گورستان است و به جای بهشت به جای دیگری هدایت می‌شود.

اولیایی تاکید کرد: سؤال من از متولیان ورزش این است که چرا اصل 44 رعایت نمی‌شود و چرا سخن مقام معظم رهبری را اجرا نمی‌کند. بخش خصوصی بیرون مانده و هیچ رقابتی برایش ایجاد نمی‌شود. در ورزش ما ورزش تعیین کننده است و می‌دانید که درهیچ کجای دنیا مردم اینقدر روی ورزش حساسیت ندارند. شاید عده‌ای بگویند ورزش اصلی ما کشتی است اما در تمام دنیا فوتبال نقشی تعیین کننده و خط فکری مردم دارد.

وی در ادامه افزود: فوتبال ما امروز به حال و روزی افتاده که به یک جوان 2-3 میلیارد پول پرداخت می‌شود آن هم بدون برنامه. به نظرم وزارت ورزش به جای تزریق مسکن‌ها از حمایت دولت برای اجرای اصل 44 قانون اساسی استفاده کند و هر چه سریع‌تر استقلال را از این شرایط خارج کند و به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرعامل سابق باشگاه پاس همدان در خصوص اینکه این روزها نفت تهران هم به انزلی منتقل شده و او که تجربه مدیریت در پاس دارد چه پیشنهادی به متولیان ورزش دارد، گفت: متاسفانه این روزها کارشناسان ما هم صاحب منافع شده‌اند و حرف‌هایی می‌زنند که عجیب است. چه اصراری وجود دارد که از اعتبارات وزارت نفت برای فوتبال هزینه شود. کجای عقل می‌گنجد که در مورد پاس و ملوان سابق اعتبار گذاشته شود و دوستانی که اینگونه شعارها را می‌دهد چرا پاسخگو نیستند؟ خیلی جالب است ما مدام انتقاد می‌کنیم که وزارت ورزش که دولتی است نباید صاحب تیم باشد آنوقت از طرف دیگر از وزارت نفت که تخصص ورزشی ندارد می‌خواهیم تیم‌داری کند. یا مثلا از نهادهای نظامی میخواهیم برای فوتبال هزینه کنند. خودمان تخصص را از وزارتخانه اصلی که وزارت ورزش است گرفتیم و آنوقت از یک وزارتخانه غیرتخصصی انتظار داریم.

وی افزود: شما مطبوعات مسئولیت بسیار مهمی دارد و باید خط اصلی را تعیین کنید. کجای دنیا ارگان نظامی تیم‌داری می‌کنند. اگر نیروی دریایی یا سپاه پول ندهد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بعضی مواقع بحث ماندن تیم‌های تهرانی در تهران مسائلی را ایجاد می‌کند که مبحث کاملا حقوقی است. اما اینکه بگوییم چرا وزارت نفت پول نمی‌دهد کمی عجیب است.

اولیایی افزود: آنهایی که این شلوغی‌ها را راه انداخته‌اند منافع خاص دارند و مطمئن باشید چیز دیگری در اهداف‌شان نیست. انتقال تیم‌ها از دولتی به خصوصی پروژه نیست بلکه یک پروسه است. باید برنامه 7 ساله برای این موضوع ریخته شود و برای این اتفاقات قیمت‌گذاری شده و با هدف جلو رفت. این جار و جنجال‌ها تاثیر بی‌جا و پوچی دارد و باید با آنها مقابله کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا