خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: امیدوارم شاهد گسترش روابط ایران و فنلاند باشیم

رییسی: اتحادیه اروپا خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کند

تهران- ایرنا- رییس جمهوری پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید فنلاند، گفت: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح دوشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در ایران، گفت: امیدواریم در دوره ماموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم.

رییس جمهوری تأکید کرد: امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

وی ضمن تاکید بر لزوم پایبندی اروپا به تعهدات خود در قبال ایران، خطاب به سفیر جدید فنلاند گفت: امیدواریم در آستانه ۹۰ سالگی روابط دو کشور و در دوره ماموریت شما شاهد گسترش روابط ایران و فنلاند باشیم.

«کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند در جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار گفت: روابط دیپلماتیک دو کشور همیشه روابط خوبی بوده است و در آذرماه امسال این روابط ۹۰ ساله می‌شود.

وی، ایران را یکی از کنشگران کلیدی منطقه‌ توصیف کرد و با ابراز تمایل به همکاری با ایران در حل مسائل منطقه‌ای همچون افغانستان گفت: فنلاند در گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در ایران داشته و تمایل داریم اکنون به آن سطح از روابط بازگردیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا