خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رتبه اردبیل در نزاع و درگیری

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: اردبیل در میزان وقوع نزاع و درگیری فردی و گروهی در بین استان های کشور در رتبه ۱۶ قرار دارد.

پایگاه خبری دنیای اردبیل نوشت: «سردار جواد تقوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال سرقت مغازه ۴۵ درصد، سرقت خودرو ۳۰ درصد، سرقت منزل ۲۰ درصد و قاپ زنی ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در استان اردبیل کاهش داشته است.

او ادامه داد: ۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل سرقت مهم مانند سرقت منزل، مغازه، اماکن دولتی، خودرو و موتور سیکلت و ۶۷ درصد سرقت ها نیز سرقت‌ خرد مانند سرقت قطعات خودرو، کش رفتن، جیب‌بری و سرقت دوچرخه است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه هشت درصد سرقت خودروها در این استان به علت روشن بودن و نبودن راننده در خودرو بوده است، از رانندگان خواست هنگام ترک خودرو آن را خاموش و سوییچ را از روی خودرو بردارند.

سردار تقوی با بیان اینکه اردبیل در کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور است، اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال جاری میزان کشف به کشف جرایم در استان اردبیل ۹۴ درصد و میزان کشف به وقوع جرایم ۱۷ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: وقوع جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه، خفت‌گیری و زورگیری و سرقت از طلافروشی‌ها به آن معنا در استان اردبیل وجود ندارد.

او خواستار توجه شهروندان به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش‌های همگانی پیشگیری از سرقت شد و افزود: پیشگیری از سرقت در اولویت‌های ماموریتی پلیس قرار دارد.

جایگاه ۱۶ استان اردبیل در نزاع و درگیری

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: اردبیل در میزان وقوع نزاع و درگیری فردی و گروهی در بین استان های کشور در رتبه ۱۶ قرار دارد.

سردار تقوی با رد ادعای برخی در فضای مجازی مبنی بر بالا بودن میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل، افزود: بر اساس اعلام پزشک قانونی وقوع نزاع و درگیری در ۱۱ ماه سال جاری در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او اضافه کرد: ارائه تصویری نادرست از میزان وقوع نزاع و درگیری در استان اردبیل به بهانه های مختلف از سوی هر کس با هر نیتی اجحاف در حق منطقه است.

او با بیان اینکه مردم استان اردبیل مردمانی با اعتقاد، پایبند به ارزش های اسلامی، مذهبی و متدین هستند، اظهار کرد: با این اوصاف وجود نزاع و درگیری در شان مردم فهیم منطقه نیست.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: تمامی آحاد مردم به ویژه نخبگان، صاحب نظران، ریش سفیدان و رسانه ها باید تلاش کنند با ارتقای سطح فرهنگ جامعه مانند فرهنگ شهرنشینی و فرهنگ رانندگی نزاع و درگیری در جامعه کاهش یابد چرا که معتقدیم وقوع یک مورد نزاع و درگیری هم در جامعه زیاد است.

سردار تقوی ادامه داد: امنیت و آرامش مردم و جامعه از اولویت های نیروی انتظامی است و پلیس با هرگونه رفتار مجرمانه و برهم زننده آرامش مردم برخورد قانونی و مقتدرانه خواهد کرد.

او با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، اضافه کرد: تحرکات و فعالیت های تعداد انگشت شمار اراذل و اوباش و افراد متجری منطقه در رصد اطلاعاتی پلیس بوده و در صورت ارتکاب هرگونه اوباشگری و قانون شکنی پلیس هوشمندانه و مقتدرانه وارد عمل خواهد شد.

او با تقدیر از مشارکت مردم در تامین، حفظ و توسعه امنیت و آرامش اجتماعی، گفت: مشارکت و همراهی مردم در تامین امنیت بسیار مهم و تاثیر گذار است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک افراد، مراتب را از طریق تلفن های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا