خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«سردار زاکانی» و شجاعت «راست گفتن» و «اعتراف به خطا»؟!

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است درباره‌ی شهرداری علیرضا زاکانی نوشت:

در روزهایی که صدای سیلی یک سرهنگ به گوش یک سردار در مراسم معارفه‌ سردار به عنوان استاندار یکی از استان‌های مهم، در کشور پیچیده و هنوز مردم، ناآگاه از واقعیت قضیه، در حیرت و بهت آنند؛ ناگاه سردار دیگری از گوشه‌ای دیگر با صادر کردن یک حکم و بعد هم توجیه ناچسب، آنان را در بهت و حیرانی دیگری فرومی‌برد!

بنا بر اخبار منتشره آقای زاکانی رئیس پیشین سازمان بسیج دانشجویی و شهردار کنونی تهران، که بر خلاف قانون و با وجود نداشتن تخصص مرتبط[مدرک ارائه شده، پزشکی هسته‌ای است]، از جانب شورای انقلابی شهر تهران به به عنوان شهردار پایتخت منصوب شده، طی حکمی دامادش را به مدت یک سال به عنوان «مشاور و دستیار ویژه شهردار در حوزه هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و نوآوری شهری» منصوب کرده و وظایف «یکپارچه‌ سازی، توسعه و بهینه‌ سازی ظرفیت‌های شهر و شهرداری تهران در حوزه‌های شفافیت و فساد ستیزی، هوشمند سازی فرایندها و خدمات، توسعه علم و فناوری، نوآوری، کارآفرینی، نخبگان و دیپلماسی فعال فناورانه» را به او سپرده و اظهار امیدواری کرده با موفقیت در انجام وظایف، شاهد تداوم مسئولیتش باشد.

این انتصاب خبرساز شده و مورد نقد گسترده واقع گردیده و ایشان به جای عذرخواهی، در توئیتی نوشته: «آقای مهندس حیدری هیچ رابطه استخدامی باشهرداری ودریافتی ازآن نخواهد داشت وصرفا ازتجربه ودانش علمی ایشان درحوزه هوشمندسازی تهران استفاده خواهم‌کرد. این امر غیرقانونی نبوده واین حکم صرفا برای اشراف و نظارت دقیق بنده از طریق ایشان دراین پروژه مهم صادرشده‌است.» در ارتباط با این موضوع باید گفت:

  1. استخدام افراد فامیل اگر مطابق ضابطه و بدون رانت باشد، منعی ندارد گر چه شایسته‌تر آن است که برای دوری از شائبه‎ها از چنین انتصاباتی خودداری شود و در موارد لازم و ضروری نیز با شجاعت، آن انتصاب و وجهش برای مردم بیان شود که به یقین مردم آگاه، ضرورت‌ها را درک خواهند کرد.
  2. اگر واقعا قصد استفاده رایگان از علم و دانش ایشان را داشته، چه نیازی به صدور حکم و ابلاغ آن بوده است؟ هر مسئولی می‌تواند از توانمندی هر فرد دیگری استفاده کند و آنان هم می‌توانند به عنوان جهاد و خدمت به مردم این توانمندی را به رایگان یا حتی در قبال وجه معقول، عرضه کنند بدون این که نیاز به صدور حکم و ابلاغ باشد.
  3. قطعا انجام این مسئولیت گسترده با توجه به وظایف شمرده شده در حکم، تمام وقت نامبرده را خواهد گرفت لذا آقای زاکانی اگر دامادش را واجد صلاحیت ویژه دیده و انتصاب او در این مسند را به هر دلیلی ضرورت شمرده، باید این شجاعت را می‌داشت که انتصاب او و وجه ملزمه‌اش را بیان می‌کرد.
  4. وظیفه محول شده، تمام وقت فرد منصوب را می‌بلعد. حالا یا فرد نصب شده در استخدام اداره دیگری هست که باید اعلام می‌شد او با موافقت مسئول رده بالایش به شهرداری مأمور شده است یا شاغل در جایی نبوده و حالا که می‌خواهد تمام وقت در خدمت شهرداری باشد، باید آقای زاکانی بگوید اگر قرار نیست از شهرداری دریافتی داشته باشد، پس زندگی‌اش را چگونه خواهد گدذراند؟ پذیرفتنی، معقول و مشروع هم نیست که فردی تمام وقت خود را در خدمت یک اداره باشد و هیچ دریافتی نداشته و خود و خانواده‌اش از لحاظ اقتصادی به مضیقه بیفتند! واقعا آیا کسی هست که تمام وقت، رایگان خدمت کند؟ و اگر کسی باشد آیا عقلا و شرعا نباید در عقل او شک کرد؟
  5. آیا گفتن حقیقت یا اعتراف به خطا و اظهار پشیمانی کردن، این قدر سخت است که آقای زاکانی با آن سابقه درخشان ایثارگری و جانبازی از آن ناتوان است؟ حقیقت آن قدر متین، استوار و زیباست که به آسانی مورد پذیرش واقع می‎شود و ناراستی به همان میزان سست، مشوّه و ناپذیرفتنی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام،پرس و جو کنید شایدداماد ایشان فرزند ایثارگر باشد و بدین طریق بخواهند استخدام رسمی کنند.(رجوع شود به قانون حمایت از ایثارگران)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا