خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زریبافان تا صدور حکم بگوید بی‌گناه است»

عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: زریبافان فعلا می‌تواند بگوید بی‌گناه است تا زمانی که حکم پرونده بنیاد شهید صادر شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره سخنان مسعود زریبافان درباره این که یک حبه قند از سازمان بنیاد شهید نبرده است، گفت: اشتباه عمده ما این است که فکر می‌کنیم اگر خودمان نبردیم پس مدیریت ما درست بوده ولی سوءمدیریت ما باعث شده چنین اتفاقی بیفتد.

او ادامه داد: ما یک تعریفی در اختلاس داریم که اگر بر اثر سوءمدیریت، سهل‌انگاری و کوتاهی مدیریت به بیت‌المال خسارت وارد شود، مدیر مقصر است. این که زریبافان می‌گوید، نبرده است، بله، شاید خود او هیچ نبرده باشد اما به دلیل نوع مدیریت و در زمان ایشان اتفاقاتی افتاده که انکارناپذیر است. در زمان مدیریت ایشان خسارت‌هایی وارد شده که مستندات آن هم موجود است.

نماینده مردم رشت در پاسخ به این پرسش که چرا زریبافان ادعا دارد، پرونده راکد مانده است، گفت: بگذارید پاسخ سوال شما را این گونه بدهم که یک نفر قتل می‌کند، می‌گوید من بی‌گناه هستم. تا زمانی که قاضی رای صادر کند، کمتر کسی اعتراف می‌کند و چیزی را به گردن می‌گیرد. یک موقع هم واقعا طرف نمی‌داند که متهم است و اتهاماتی به او وارد است، قاضی او را قانع می‌کند که شما به این دلیل مقصر هستید.

این نماینده ادامه داد: پرونده روال قانونی‌اش را دارد طی می‌کند. آقای زریبافان این حق را دارد که بگوید من بی‌گناه هستم البته تا زمانی که رای صادر نشده متهم می‌تواند بر بی‌گناهی خودش پافشاری کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: ما قبول نداریم تحقیقات این پرونده مهم به جایی نرسیده است. فقط باید اجازه بدهید در زمان خودش مشخص شود و قول می‌دهم که رد نخواهد شد ولی اشکال بسیار، بسیار بزرگی در این باره پیش آمد که آن ورود رسانه‌ها بود. برای همین بیخودی حساس و سری شد. اگر دوستان ما (رسانه‌ها) خویشتن‌دار بودند، طرف ما با حرفه‌ای‌گری پای امنیت ملی و حیثیت ملی، شهدا و ایثارگران را وسط نمی‌کشید که باعث طولانی شدن این پرونده شود وگرنه ما بدون رسانه‌ها این وضعیت را کنترل می‌کردیم و روال قانونی طی می‌شد.

او در پاسخ به این موضوع که زریبافان گفته جلوی کلاهبرداری را گرفته است، تصریح کرد: خدا را شکر که خودش حداقل یک چیزی را به گردن گرفته است ولی این که در دوره ایشان نبوده، این کذب محض است. در دوره ایشان از نگاه ما تخلف صورت گرفته و این موضوع مشهود است.

این نماینده ادامه داد: وظیفه من شناسایی تخلف بود. قاضی نیستم که بخواهم رای صادر کنم. تشخیصم این بود و از ایشان (آقای زریبافان) هم خواهش کردم مصاحبه نکند و بگذارد پرونده روی روال قانونی باشد. ما نباید در دام اینها بیفتیم تا با هوچیگری پرونده را به سمت امنیت ملی و حیثیتی ببرند.

وی در پایان با اشاره به زمان دادگاه بررسی به تخلفات بنیاد شهید گفت: به خدا اگر بگویم و اینها را بنویسید به سود آنها تمام می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا