خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هلال احمر زیرمجموعه وزارت بهداشت نیست!

امیر عباسی، کارشناس ارشد رسانه، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی اتفاقات این روزهای هلال احمر نوشت:

جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر در حالی روز دوشنبه برگزار شد که دیوان محاسبات بارها برگزاری این جلسه را به علت چند شغله بودن برخی اعضای شورای عالی هلال احمر دچار مشکل می دانست اما پس از فراز و نشیب های فراوان بالاخره برگزار شد و نمایندگان جدید رئیس جمهوری نیز در این جلسه حاضر شدند. این نمایندگان سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و محسن منصوری، استاندار تهران بودند.

طبق برخی شنیده‌ها پس از ارائه گزارش رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت‌های 20 ماه گذشته این مجموعه، در این جلسه صحبت‌هایی از سوی وزیر بهداشت مطرح شده که با واکنش سردار جلالی همراه می‌شود. وزیر بهداشت عنوان می کند که طبق گفته مسئول دفتر رئیس جمهوری، رئیس جمعیت هلال احمر استعفا کرده است و باید تکلیف رئیس جدید جمعیت هلال احمر مشخص شود -در حالی که تاکنون استعفایی از سوی رئیس هلال‌احمر نوشته نشده است-، بلافاصله سردار جلالی که نماینده رئیس جمهوری در شورای عالی جمعیت هلال احمر است عنوان می‌کند که در صحبتی که با رئیس جمهوری داشته چنین موضوعی مطرح نشده و رئیس جمهوری عنوان کرده اند که مبنا بر تغییر در جمعیت هلال احمر نیست و جلسات شورای عالی هلال احمر باید طبق قانون برگزار شود.

پس از این صحبت ها بود که استاندار تهران با تفسیر سخنان رئیس جمهوری، عنوان می کند که رئیس جمهور در جلسه ای خصوصی بیان داشته اند که مشکلی با تغییر رئیس جمعیت هلال احمر ندارند و گزینه هایی نیز مطرح است و با بیان اینکه رئیس جمهور ماخوذ به حیا است، به صورت صریح، تغییر رئیس جمعیت هلال احمر را مطرح نمی کنند.

این در حالی است که معاون اول رئیس جمهوری نیز پس از اتمام جلسه شورای عالی هلال احمر و انتشار برخی شایعات در خصوص استعفای رئیس جمعیت هلال احمر، این موضوع را تکذیب کرده است.

این صحبت ها در حالی مطرح می شود که به نظر می رسد وزیر بهداشت در راستای اینکه گزینه ای برای جمعیت هـلال احمر مدنظر دارد، می خواهد با این جریان سازی، گزینه مورد نظر خود را به ریاست جمعیت هلال احمر برساند.

این تصمیم به گونه ای در دستور کار وزیر بهداشت قرار گرفته که گویا ایشان تصور می کند جمعیت هلال احـمر زیرمجموعه وزارت بهداشت است و می تواند هر گونه تصمیمی به تنهایی برای این مجموعه اخذ کند اما فراموش نکنیم جمعیت هـلال‌احمر نهاد بشردوستانه بین‌المللی، غیردولتی، مستقل و غیرسیاسی است و مجموعه ای است که در دوره های مختلف بخصوص در بحران کرونا، عملا کاستی های وزارت بهداشت را جبران کرده است و در حالی که وزارت بهداشت در گیر و دار واردات یا عدم واردات واکسن بود، وظیفه سنگین نجات جان هموطنان را به دوش کشید و تاکنون بیش از 100 میلیون دز واکسن وارد کشور کرده است.

سوالی که در این میان مطرح می شود این است که آیا رئیس جمهوری از آن چه نمایندگانش در جلسه شورای عالی به ایشان منتسب کرده اند خبر دارد و آیا وزارت بهداشت می تواند برای جمعیت هـلال احمر تعیین تکلیف کند و رئیس آن را با اتکا به یک سیاست خاص و غیرقانونی تغییر دهد؟ این بی قانونی می تواند به سایر حوزه ها نیز گسترش یابد و مشخصا به هیچ وجه به نفع کشور نخواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا