خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تیتر تابناک: «یادداشت معاون قرآنی وزیر ارشاد درباره تخریب سعید طوسی»

سایت «تابناک» خراسان رضوی، با تیتر «یادداشت معاون قرآنی وزیر ارشاد درباره تخریب سعید طوسی» نوشت:

«

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار یادداشتی از مردم شریف درخواست کرد در مواجهه با این گونه حوادث و شاعیه ها؛ ضمن خودداری از انتشار اجازه ندهند نسبت به مقدسات به ویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.

به گزارش تابناك رضوی، متن یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا نِساءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» احزاب ٣٢

متأسفانه خبر ناگواری در رسانه­های مجازی منتشر شد که افراد متدین بویژه جامعه قرآنیان را متأثر نمود. صرف نظر از ماهیت موضوع و وقوع یا عدم وقوع جرم که کاملاً به حوزه قضایی مربوط است انتشار آن مصداق اشاعه فحشاء می­باشد.

دشمن عملکردهای غلط را مستمسکی قرار می­دهد تا به نوعی تقدس زدایی کند. کارنامه درخشان جامعه قرآنی و نیروهای انقلاب با خطای یک یا چند نفر از بین نمی­رود. ضمن تقبیح انتشار اسرار مردم از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا می­کنم دستور فرمایند رسیدگی به این پرونده در اولویت قرار گرفته و بر اساس دستور العمل قرآنی در صورت تخلف از سوی هر کسی بویژه افرادی که انتظار می­رود تربیت قرآنی شده باشند حکم صادر و اجرایی شود. از شاکیان محترم تقاضا می­کنم که با صبوری و متانت در احقاق حق تلاش نمایند. از مردم شریف انتظار می­رود در این گونه حوادث ضمن خودداری از انتشار، اجازه ندهند نسبت به مقدسات بویژه قرآن کریم و خادمان قرآن سوء برداشتی پیش آید.

لازم به ذکر است اصرار به عدم اشاعه فحشاء برای همه افراد و اقشار باید لحاظ گردد. هر گناهکار و مجرمی در ازای جرمی که مرتکب می­شود باید کیفر و عقوبت داشته باشد و انتشار عکس، پرونده و تخلف مجرمین، خود جرم دیگری است که نابخشودنی است.

در پایان باور دارم که بعضی اقشار نظیر روحانیون، انقلابیون، متدینین و بویژه قاریان قرآن و مداحان در جایگاه ویژه­ای قرار دارند که خطای آنان ناخودآگاه باورهای دینی مردم را تضعیف می­نماید و برای همین آیه شریفه ٣٠ احزاب می­فرماید:

«یا نساء النبی من یأت منکن بفاحشه مبیّنه یضاعف لها العذاب ضعفین»

ای همسران پیامبر در صورتی که هر یک از شما گناه آشکار و فاحشی مرتکب شود (به دلیل آثاری که در جامعه می­گذارد) عذابش دو چندان خواهد بود.

محمدرضا حشمتی / مهرماه ٩٥

»

سه خبر مرتبط که روز گذشته در انصاف نیوز منتشر شده است:

شایعات قوی درباره‌ی یک قاری مشهور [لینک]

«توطئه شبکه های معاند برای تخریب قاری قرآن!» [لینک]

«پرونده قضایی قاری مشهور در اولویت قرار گیرد» | درخواست وزارت ارشاد [لینک]

5673

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف جان شما كه عين اين اطلاعيه را ديروز منتشر كرديد، دوباره كارى چرا ؟ فقط بخاطر اسم متهم ؟!

    1. دیدی بعضا آدم بین بگم و نگم دو دل میمونه الان رسانه ها و اونایی که باید اظهار نظر کنن تو همچین موقعیتی گیر کردن !

  2. اول: البته که قرآن کریم مقدس است؛ اما این تقدس شامل حال قاریان قرآن نمی شود. برادران تابناکی دست از کفرگویی بردارند.
    دوم: این مسئله یک مسئله قضایی است و معاون قرآنی وزیر هم خواسته اند که پرونده به قوه قضاییه سپرده شود، نیازی به انتشار بیانیه های طرفداری از یکی از طرفین دعوا نیست؛
    سوم: انتشار این نوع بیانیه ها اثر عکس دارد و مردم را بدبین می کند؛ این برادران کِی می خواهند درس بگیرند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا