خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنان کاردار ژاپن در مراسم پروژه کمک بلاعوض کرونایی به ایران

متن سخنرانی ماتسوئو هیروتاکا، کاردار سفارت ژاپن در تهران، در مراسم امضای تفاهم نامه پروژه کمک بلاعوض از طریق سازمان بهداشت جهانی در تاریخ چهارم آبانماه 1400 به نقل از سفارت ژاپن در پی می‌آید:

حضار گرامی، مقامات ارشد محترم از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران

میهمانان گرامی، خانم ها، آقایان

بسیار خرسندم که درمراسم امضای تفاهم نامه کمک بلاعوض برای اهدای 6 دستگاه MRI به ایران حضور دارم تا چند کلمه ای از طرف دولت ژاپن برای شما صحبت نمایم.

ژاپن و ایران سالهای زیادی است که روابط دوستانه تاریخی و همواره بر گسترش و تقویت این روابط دوستانه تلاش نموده ایم.

ویروس کرونا به سرعت در سرتاسر جهان شیوع پیدا کرد و نه تنها معیشت مردم بلکه اقتصاد جهان را تهدید نمود. از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، دولت ژاپن پاسخ سریع به این بحران برای حفظ سلامت افراد و به حداقل رساندن اثرات اجتماعی-اقتصادی آن را ضروری قلمداد کرده است.

از زمان شروع همه گیری کوید-19، دولت ژاپن مبلغ 34 میلیون دلار در حمایت از اقدامات ایران برای مقابله با این همه گیری از طریق سازمانهای بین المللی همچون سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه ملل متحد، سازمان جهانی مهاجرت، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و فدراسیون جهانی صلیب سرخ اختصاص داد.

دولت ژاپن تاکنون تعداد 14 دستگاه CT  اسکن و 89 دستگاه سونوگرافی را در راستای حمایت از دولت ایران در مقابله با کوید-19 اهدا نموده است.

علاوه بر این، ژاپن در ماه ژوئیه، زمانی که ایران درگیر پیک پنجم همه گیری این ویروس بود و نیاز مبرمی به واکسن داشت، حدود 3 میلیون دوز واکسن آسترازنکا تولید شده در ژاپن را سریعا به ایران اهدا نمود.

اینبار به دنبال درخواست دولت ایران، دولت ژاپن در هماهنگی نزدیک با سازمان بهداشت جهانی، تصمیم گرفت مبلغ 6.3 میلیون دلار برای خرید 6 دستگاه MRI و اهدای آن به پنج استان تهران، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری اختصاص دهد. خرید و انتقال این تجهیزات توسط دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران صورت خواهد پذیرفت.

من باور دارم این 6 دستگاه MRI میتواند به پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و درمان بیماری های مردم این نواحی ایران کمک نماید.

ارتقا بخش بهداشت و درمان یکی از اولویت های اصلی ما است. دانش و تکنولوژی ژاپن در این بخش میتواند نقش کلیدی در تقویت روابط بین ژاپن و ایران در آینده ایفا کند.

در پایان، فرصت را مغتنم شمرده از تلاشهای وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت محترم امور خارجه و همچنین سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ویروس کوید-19 تشکر و قدردانی مینمایم و آرزو میکنم جهان هرچه زودتر بر چالشهای ناشی از همه گیری این ویروس فائق آید.

از توجه شما سپاسگزارم

انتهای پیام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا