خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت کروبی از موضع آیت الله صافی درباره‌ی سیاست خارجی

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در یادداشتی از سخنان آیت الله صافی گلپایگانی که او را شیخ الفقهاء خواند در دیدار با محمدباقر قالیباف فرمانده اسبق نیروی انتظامی و رییس کنونی مجلس، حمایت کرد، آن را «حکیمانه» توصیف کرد و واکنش یکی از رسانه‌های اصولگرا به آن را «گستاخانه» خواند.

به گزارش انصاف نیوز، او در بخشی از این یادداشت نوشته است: شیخ المراجع ما که جایگاه علمی‌اش در حوزه بر کسی پوشیده نیست در راستای همان سنت اصیل مراجع شیعه چند روز پیش سخن دقیقی از گرانی، فقر و وضعیت نگران کننده اقتصاد و معیشت مردم گفته بودند و در آخر هم حکیمانه چنین توصیه کردند: «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید.»

کروبی ادامه داد: دعوت به عقلانیت و تعامل سازنده با دنیا با عزت و اقتدار برای خروج از وضعیت اسفبار اقتصادی کشور سخن دقیقی‌ست که عقلای کشور بارها بر آن تأکید کرده‌اند و بعید می‌دانم انسانی آزاد، عاقل و سالم شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را ببیند و بر لزوم عاجل آن صحه نگذارد. با این وجود این سخن متين تحمل نشد و نسبت به ساحت اين مرجع گرانقدر پرده درى شد. اینگونه پرده دری‌ها در مقابل مراجع معزز البته دلایل متعددی دارد که از آنجمله می‌توان به تحمیل خودسانسوری بر علما و استادان برجسته و همچنین استقلال زدایی از حوزه‌ها و مراجع اشاره کرد.

رییس اسبق مجلس شورای اسلامی با با تاکید بر ضرورت استقلال حوزه و مراجع و انتقاد از کسانی که آن را تضعیف کنند، نوشت: سخن متین و دقیق آیت الله صافی همان انتظاری‌ست که مردم از مراجع و حوزویان داشته و دارند. اینجانب ضمن تشکر از معظم له لازم می‌دانم مراتب تشکر و قدردانی خود را از عزیزانى نظير آيت الله علوى بروجردى که در مقابل این پرده دری سکوت اختیار نکردند، اعلام کنم. همچنین از دیگر علما، شخصیت‌ها و صاحب نظران می‌خواهم نظرات خود را صریح و شفاف پیرامون وضعیت کشور و آنچه مصلحت مردم و کشور است بیان کنند.

او «سیاست‌های مخرب» در دو عرصه‌ی داخل و خارج را علاوه بر اتلاف منابع مادی و معنوی کشور، موثر بر «انحراف انقلاب از آرمان‌هایش» خواند و گفت: به نحوی که امروزه سخن از اجرای اصول قانون اساسی و یا تلاش برای احیای دو رکن جمهوریت و اسلامیت كه متاسفانه در عمل از محتوى تهى گرديده، از نگاه بخش مهمی از مردم سخنی انتزاعی محسوب می‌گردد. اتخاذ سیاست‌های غلط در امور داخلى و بين المللى و اصرار بر تنش در روابط به جاى تعامل و تكرار اشتباه‌های پر هزينه ایران را در انزوايي كم نظير قرار داده است. انزوايى كه هزينه سنگين آن را اين روزها مردم با جان و مال خود مى‌پردازند.

کروبی که در ۲۰ سال گذشته بارها بر تاکید امام خمینی مبنی بر نهی نظامیان از ورود به سیاست و دستگاه‌های اجرایی می‌گفت، با اشاره‌ی مجدد به آن نوشته است: بارها هم نسبت به آثار مخرب اين ورود كه به نام اسلام و روحانيت صورت گرفته و اتفاقا برخلاف نهى صريح امام بوده، تذكر داده‌ام و بار ديگر نسبت به عوارض آن كه انحراف كامل از آرمان‌هاى انقلاب است هشدار مى‌دهم.

او در پایان نوشته است: من باتوجه به شکاف‌های بوجود آمده نگران ایرانم و این نگرانی را نمى‌توانم کتمان کنم. من خود را مدیون مردم و شهدای سرافراز انقلاب و جنگ می دانم و بر سر پیمان خویش با مردم تا آخر عمر خواهم بود. ایران را متعلق به همه‌ی آحاد ملت می‌دانم و تنها راه‌­حل خروج از وضعیت اسفبار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی امروز را در رجوع و تمکین به خواست و اراده ملت می‌دانم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب کروبی وضعیت حاضر محصول اقدامات شماست نه رویکرد انقلابی ما. عجب از کار روزگار که شراب رو با دیگری خوردید و با ما سر گران دارید! شما بودید که به دروغ ادعا کردید درانتخابات تقلب شده و اثبات نکردید و بنای مخالفت بی‌اساس را گذاشتید! شمایی که هیچ اقبالی نداشتید در جامعه کار به جایی رسید که ادعا کردید رای شما دزدیده شده. حالا هم که الحمدلله به کنار رفتید تا آخر عمر لطفا دست از تفرقه بردارید و باز هم به اراجیف متوسل نشید! انقلاب با هیچ کسی دشمنی نداره و نداشته.این شما هستید که با حمایت از یکدیگه کاری کردید که روحانی قدرت هسته ای کشور رو تعطیل کنه و روی قدرت های خارجی تو روی ما زیاد بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا