خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آنگلا مرکل؛ پس از پایان صدراعظمی

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که می‌خواهد کمی سفر یا مطالعه کند یا اینکه به سادگی از اوقات فراغت خود لذت ببرد.

مرکل که در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که دیگر در انتخابات سراسری نامزد نخواهد شد، آلمان را به سلامت از بحران‌های مختلف از جمله بحران مالی جهانی، بحران مهاجران و همه گیری ویروس کرونا هدایت کرد.

وی اظهار کرد که سال‌های ریاستش آرزوهای او را برآورده کرده است؛ اما در عین حال توجه به پیشگیری یا واکنش به بحران‌های مختلف از چالش‌هایی بود که وی با آن‌ها روبه رو شد.

مرکل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اکنون با احساس خوبی می‌توانم بگویم که کار درست این است که شخص دیگری مسئولیت را بر عهده بگیرد.

آلمانی‌ها در ۲۶ سپتامبر برای انتخاب یک پارلمان جدید و تعیین جانشین مرکل که از سال ۲۰۰۵ صدراعظم است، به پای صندوق‌های رای رفتند. گفت‌وگوها درخصوص ائتلاف آینده توسط حزب سوسیال دموکرات، حزب دموکرات آزاد و سبزها در حال انجام است. مذاکرات ائتلافی آلمان یک موضوع مفصل است و توافقی را به دست می‌دهد که جزئیات برنامه دولت برای دوره چهار ساله آن را مشخص می‌کند. اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد، اولاف شولتس، جانشین مرکل خواهد بود که سوسیال دموکرات‌ها را به پیروزی محدود در انتخابات ۲۶ سپتامبر سوق داد. او معاون صدراعظم و وزیر دارایی در دولت فعلی است.

تا زمان تشکیل دولت بعدی، مرکل همچنان در سمت خود خواهد ماند و امروز (شنبه) در نشست گروه ۲۰ در رم شرکت می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا