خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضعیت مدیریت دانشگاه آزاد دستور کار ویژه شورای انقلاب فرهنگی؟

دکتر رضا قاضی سعیدی، دانشیار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی درباره‌ی مدیریت دانشگاه آزاد نوشت:

به نظرمی‌رسد یکی از وظایف اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی که به صراحت تبیین شده است، نظارت بر عملکرد روسای دانشگاههای کشور و مدیریت ٱنان است که خصوصاً در شرایط بحرانی کشور و اوضاع نابسامان اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نیازمند توجه بیشتر می‌باشد. پرسش اینکه: ٱیا اعضا محترم این شورا به این وظیفه کاملاً بدیهی و البته اساسی و مهم خود عمل می‌کنند؟

با روی کار ٱمدن دولت جناب ٱقای دکتر رئیسی و انتخاب وزیر علوم، احتمالاً تغییراتی در دبیر و اعضا شورای انقلاب فرهنگی خواهیم داشت.

دانشگاه ٱزاد اسلامی در طول سه سال اخیر بواسطه سوء مدیریت افراد تحمیلی از سیستم دولتی ٱبستن حوادث بسیاری بوده که اگر معجزه کرونا نبود بدون شک این مرکز ٱموزشی مهم با بیش از 60 هزار پرسنل و هیات علمی و 1200000 دانشجو، مجموعه نظام جمهوری اسلامی را به چالش جدی می‌کشید. ولی کرونا اگر برای همه و همگان بد بود و موجب نکبت و نحسی، اما برای طهرانچی و تیمش یک موهبت الهی تلقی شده و می‌شود.

اکنون که حدود سه ماه از شروع به کار دولت جدید می‌گذرد و وضعیت روسای دانشگاهها نیز به ترتیب اهمیت درحال تعیین شدن هستند، مناسب که بلکه ضروری است به موضوع دانشگاه ٱزاد اسلامی و سو مدیریت موجود در ٱن توجه ویژه شود.

خاطر نشان می‌کنم در یکسال اخیر بیش از 11 تجمع و تحصن صنفی در واحدهای مختلف، جلوی سازمان مرکزی دانشگاه و مجلس شورای اسلامی علیه مدیریت محمد مهدی طهرانچی صورت گرفته است. در همین راستا نامه‌های متعددی به بیت مقام معظم رهبری و سران قوا نیز ارسال شده که متاسفانه همه ٱنها تا کنون بدون پاسخ مانده است. نتیجه این انفعال مراکز تصمیم گیری، ناامیدی از احقاق حق، در حرکت خودجوش و انقلابی جمعی از کارکنان خدوم و زحمتکش یکی از واحدهای استان تهران هویدا شد که متاسفانه حواشی زیادی در بر داشت و موجب سرافکندگی نظام آموزشی کشور گردید؛ ماجرای اخراج مدیریت واحد شهرری توسط کارمندانش. این که چرا در شرایطی که کشور دچار تحریم ظالمانه و حملات ناجوانمردانه دشمنان قرار دارد و علاوه بر آن بواسطه فشارهای اقتصادی آستانه تحمل مردم پایین آمده است عده‌ای با ضعف عملکرد خود و چه بسا عامدانه در شرایط بحران هک سامانه توزیع سوخت و … موجبات تحریک ضعیف‌ترین اقشار جامعه را فراهم کنند نکته‌ای است که یقیناً از چشمان تیزبین نهادهای نظارتی دور نخواهد ماند.

 اساتید و کارمندان دانشگاه ٱزاد اسلامی به شدت منتظر اقدام سریع و انقلابی ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب آقای دکتر رئیسی جهت رفع این مساله هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام.
    ضمن تاييد موارد ذكر شده، اميدوارم با توجه به اهميت زياد موضوع، در دستور كار رياست محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا