خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش محسن رضایی به وضعیت قرمز بورس: آینده بسیار خوب است

سرلشکر محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس دولت سیزدهم با اشاره به وضعیت نامناسب بورس گفت: برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط داریم و به احتمال زیاد در آذرماه خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید، دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به 50 سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی تواند انعطاف داشته باشد. از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم، بنابراین سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

به گزارش تسنیم، رضایی در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین مسئله امروز کشور بحث اقتصاد است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه بهبود معیشت مردم و پیشرفت اقتصادی برنامه‌ریزی‌ مشخصی داشته است، گفت: ما نباید به مدیریت مسائل روزمره اکتفا نکنیم، البته مسئله روزمره بسیار مهم است و باید به‌شکل جدی مورد توجه قرار گیرد ولی در عین حال مسائل بلندمدت و بنیادین نیز باید مورد اهتمام قرار گیرد.

رضایی با تأکید بر اینکه ایجاد یکپارچگی میان دولت، مجلس، قوه قضائیه و بخش خصوصی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: ما همان‌طور که در انقلاب و دفاع مقدس با یکپارچگی پیروز شدیم، امروز نیز برای حل مشکلات معیشتی و پیشرفت در حوزه اقتصادی نیازمند یکپارچگی هستیم که این یکپارچگی اول باید از دولت و مجلس شروع شود و به‌مرور به بخش خصوصی نیز تسرّی داده شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: در این مسیر حتی از ایرانیان خارج از کشور نیز دعوت می‌کنیم سرمایه‌های فکری و مالی خود را وارد ایران کنند چرا که فضا در داخل کشور به‌سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در حال فراهم شدن است.

وی یادآور شد: امروز در جلسه مشترکی که با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم، درباره مباحث ذکرشده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد همکاری‌های این کمیسیون با معاونت اقتصادی رئیس جمهور ادامه پیدا کند.

رضایی با اشاره به در نظر گرفتن 2 برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی‌ها و جبران هزینه‌های تحمیل شده به زندگی مردم گفت: برای کنترل گرانی‌ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه هایی که به زندگی مردم تحمیل شده است نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه؛ خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم داشته باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: بزرگترین آسیبی که در آغاز به کار دولت سیزدهم با آن روبرو شدیم، کسری 400 هزار میلیارد تومانی بودجه بود که این عدد در حال حاضر به مقدار زیادی در حال رفع شدن است.رضایی با بیان اینکه اکنون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه به صورت کامل قطع شده است، ادامه داد: درآمدهای جدیدی تعریف شده است تا از فشاری که روی مردم است کاسته شود و دولت با استفاده از جیب مردم به دنبال تامین هزینه‌های خود نباشد.

سهامداران صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط داریم و به احتمال زیاد در آذرماه خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید، ادامه داد: دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزارهای موجود مربوط به 50 سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی تواند انعطاف داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم، بنابراین سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا