خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هندبالیست‌های زن دیگر لازم نیست بیکینی بپوشند

/ تعدیل مقررات سکسیستی در ورزش زنان /

فدراسیون بین‌المللی هندبال در پی انتقادهای گسترده به “رویکرد سکسیستی” این سازمان تصمیم گرفت که مقررات ناظر بر لباس ورزشکاران زن را تغییر دهد. بر اساس مقررات جدید ورزشکاران از این به بعد به جای تاپ نیم‌تنه و بیکینی اجازه دارند تاپ آستین حلقه و شرت ورزشی بپوشند.

در ماه ژوئیه امسال تیم هندبال ساحلی زنان نروژ تصمیم گرفت که در مسابقات یورو ۲۱ در بلغارستان مثل تیم مردان شرت ورزشی بپوشد. فدراسیون هندبال اروپا لباس تیم زنان هندبال را “نامناسب” توصیف و این تیم را ۱۵۰۰ پوند جریمه کرد. از همان موقع نهاد جهانی ناظر بر ورزش هندبال به خاطر قوانین سکسیستی زیر فشارهای بین‌المللی بود.

حالا فدراسیون جهانی هندبال خیلی بی‌سروصدا قوانین هندبال ساحلی را تغییر داده که بر اساس آن “زنان ورزشکار باید شلوارک چسبان بپوشند.” مردان ورزشکار هنوز می‌توانند شرت عادی بپوشند، به این شرط که ۱۰ سانتی‌متر بالای زانو باشد، و “خیلی گشاد نباشد.”

پیش از تغییر قوانین، یک کارزار علیه قوانین سکسیستی درباره نوع لباس ورزشکاران راه افتاد که بیش از ۶۱ هزار نفر آن را امضا کردند.

در ژوئیه امسال پینک، خواننده پاپ حمایت خود از تیم نروژ را نشان داد و گفت که حاضر است جریمه آنها را بپردازد.

ابید راجا، وزیر فرهنگ و ورزش نروژ تصمیم فدراسیون هندبال اروپا را “کاملا مسخره” خوانده بود و انجمن‌های ورزش زنان در سرتاسر اروپا خواستار استعفای روسای فدراسیون‌ بین‌المللی هندبال و فدراسیون هندبال اروپا شده بودند.

ماه پیش نیز وزیران ورزش پنج کشور دانمارک، نروژ، سوئد، ایسلند، و فنلاند نامه مشترکی به فدراسیون جهانی نوشته و خواستار بازبینی مقررات کهنه این سازمان شدند.

با همه این‌ها همین حالا نیز تفاوت‌هایی در کد پوشش زنان و مردان ورزشکار وجود دارد، زنان باید شرت تنگ و بدن‌نما بپوشند، در حالی که چنین اجباری برای مردان وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به چه نکبتی افتاده ای سایت ارزشی انصاف که هزینه اموراتت باید از اخبار بیکینی تامین شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا