خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابراز نگرانی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی از «عمومی شدن تبعیض»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره ی نگرانی اعضای این مجموعه از «عمومی شدن فساد و تبعیض در کشور»، بیانیه ای منتشر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل بیانیه ی مهم در پی می آید:

با قرارگیری در ایام شهادت حضرت علی (ع) بیش از هرچیز آرمان‌های آن حضرت به عنوان الگوی ارزیابی عملکرد نظام، می‌تواند چراغ راهی برای مسیر پیش‌روی نظام و کشور عزیزمان ایران باشد. از همین رو، هرگز ممکن نخواهد بود که الگوی دوران خلافت آن حضرت در برابر دیدگانمان باشد و اخبار این ایام به گوشمان برسد و لب فرو بندیم و به دنبال صلاح و مصلحت‌های سیاسی باشیم به همین دلیل، ما دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با صراحت اعتراض خودمان را نسبت اجرای حکم شلاق بر بدن کارگرانی که سختی کار روزانه هر لحظه بر بدنشان تازیانه می‌زند را اعلام می‌کنیم و چنین رویه‌ای را در نظام جمهوری اسلامی نمی‌پسندیم و آن را دور از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانیم؛ مگر نه آنکه حضرت علی (ع) فرموده‌اند: «خدا بر پیشوایانِ دادگر واجب فرموده خود را با مردمِ ناتوان برابر نهند تا مستمندی تنگدست را به هیجان نیارند و به طغیان واندارند». لذا ما دانشجویان خواهان اقدام جدی دولت در این باره هستیم و به هیچ عنوان دولت و قوه قضائیه را مجاز به نادیده گرفتن حقوق اولیه ی کارگران در اعلام اعتراضات صنفی خود نمی‌دانیم و به نظر می‌رسد دادگران باید سخن حضرت امیر را سرلوحه ی کار خویش قرار دهند و به آن جامه ی عمل بپوشانند.

از سویی دیگر در نظر اعضای این مجموعه و سایر دانشجویان، با تاسف حقوق‌های کلان برخی از مدیران نیز سوی دیگر بی‌عدالتی در نظام و دولت کشورمان است و حکایت از خبر تلخ قانونی شدن بی عدالتی با عناوین و درحاشیه ی امن بخشنامه های مختلف دارد. لذا باید به حاکمان و دولتمردان گوشزد کرد که این انجمن، به سبب سبقه ی تاریخی و آرمانی خود همواره خطر مستمسک قرار دادن قانون برای مشروعیت بخشیدن به بی عدالتی‌ها را بر نمی‌تابد و آن را تهدیدی جدی برای مردم سالاری می‌داند و لذا خواهان اعاده ی حیثیت از قانون -به عنوان یک مطالبه ی جدی و همیشگی مردم- است.

در نهایت با عنایت به قرارگیری در آستانه ی شهادت امیر المومنین(ع) به جریان‌های سیاسی نیز یادآور می‌شویم که مبادا از شوق افشا شدن اخبار حقوق‌های کلان متعلق به جریان رقیب خود، سوزش تازیانه‌های جاری بر بدن کارگران را که با نام حکم قانونی و شرع بر بدن آنها جاری شده را نادیده بگیرند و به قدری در بلندگوهای رسانه‌ای خود فریاد بزنند که دیگر داد کارگران شلاق خورده شنیده نشود و نفیر تازیانه که گوش فلک را هم کر می‌کند به گوش احدی نرسد؛ فراموش نکنیم که بنیانگذار انقلاب اسلامی فرموده است: «کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه‏ ها هستند».

تمامیت خواهان فراموش نکنند که این دو اتفاق که هر دو بر خلاف مشی حضرت علی (ع) بود ناشی از لرزیدن نظارت مردم بر عملکرد دولت مردان خود است و امروز کسانی که نقش مردم را در امور کشور نمایشی می‌پندارند نیز بایستی در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگو باشند. امروز این نگرانی در بین مردم وجود دارد که فسادهای سازمان یافته در دیگر نهادهای غیرانتخابی مردم نیز وجود داشته باشد و از دید آنها پنهان بماند بنابراین لازم است دولت و قوه قضاییه به دور از هرگونه اهمال کاری نسبت به اقدامات تبعیض آمیز  در لوای قانون، به بی عدالتی و تبعیض‌ها واکنش نشان دهند و در برابر بدنام کردن قانون، این مطالبه ی به حق چندین ساله ی مردم ایران، سکوت نکنند و منفعل نباشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا