خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی کمیسیون انرژی: نحوه حمله به جایگاه‌های سوخت مشخص نیست اما تقصیر دولت‌های قبلی است

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در خصوص حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت می‌گوید: نحوه حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور هنوز مشخص نیست و نیاز به کارشناسی بیشتری دارد. اما واضح است که این حمله صورت گرفته و اطلاعات سرور جایگاه‌ها بلافاصله پس از این حمله، حذف و باعث بروز مشکلاتی در جایگاه‌های توزیع سوخت شده و نیز ارتباط جایگاه‌ها با سامانه هوشمند سوخت قطع شده است.

به گزارش ایرنا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه می‌کند:  اما واضح است که برخی تصمیم‌گیری‌های اشتباه در گذشته زمینه‌ساز بروز چنین حوادثی شدند. چرا که سامانه هوشمند سوخت برای سهمیه‌بندی بنزین در دولت‌های گذشته راه‌اندازی شد و در ابتدا پیش‌بینی‌های خوبی برای ابعاد امنیتی این سامانه صورت گرفته بود.

نخعی همچنین از تشکیل کمیته‌ای با حضور نهادهای امنیتی و تخصصی برای کشف علت حمله سایبری به سامانه سوخت کشور با محوریت کمیسیون انرژی خبر داده است. وی در توضیح نشست فوق العاده روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگاران گفته است: در این نشست که برای بررسی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت برگزار شد، رییس شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، مدیران سازمان پدافند غیرعامل و روسای تعدادی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی حضور داشتند.

نخعی با تأکید بر لزوم اصلاح فرایندها و ارتقای سامانه هوشمند سوخت در ابعاد امنیتی، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارتباطی خاطرنشان کرد: برای اینکه در آینده شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم، مقرر شد کمیته‌ای با محوریت کمیسیون انرژی با حضور نهادهای امنیتی و تخصصی، تشکیل، و برنامه مشخص زمان‌بندی شده‌ای برای به‌روزرسانی این سامانه تدوین شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا