خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دفاع جانانه اصولگرایان» از آیت الله صافی؛ طلیعه‌ای مبارک

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان ««دفاع جانانه اصولگرایان» از آیت الله صافی؛ طلیعه‌ای مبارک» نوشت:

از ابتدای انقلاب به طور طبیعی در نیروهای متدین و طرفدار انقلاب دو جناح پیدا شد که روزی «فقه سنتی» و «فقه پویا»، روز دیگر «جناح چپ» و «جناح راست» و روزی هم «اصلاح طلب» و «اصولگرا» نام گرفت. البته در هر دو جناح دنیاگرایانی که سیاست را راه رسیدن به اهداف مادی قرار می‌دهند، بوده و هستند ولی استخوان‌دارهای هر دو جناح از مدافعان واقعی انقلاب و دلسوزان حقیقی نظام بوده و هستند. امام فقید انقلاب به راستی بر این نکته انگشت نهاد و در «منشور برادری» این دو جناح را به منزله دو بال نظام شمرد و به همگرایی در عین کثرت، دعوت کرد و فرمود:

«اين مسأله روشن است كه بين افراد و جناح‌هاى موجود وابسته به انقلاب اگر اختلاف هم باشد، صرفاً سياسى است و لو اينكه شكل عقيدتى به آن داده شود، چرا كه همه در اصول با هم مشتركند و به همين خاطر است كه من آنان را تأييد مى‏نمايم. آنها نسبت به اسلام و قرآن و انقلاب وفادارند و دلشان براى كشور و مردم مى‏سوزد و هر كدام براى رشد اسلام و خدمت به مسلمين، طرح و نظرى دارند كه به عقيده خود موجب رستگارى است. اكثريت قاطع هر دو جريان مى‏خواهند كشورشان مستقل باشد، هر دو مى‏خواهند سيطره و شرّ زالوصفتان وابسته به دولت و بازار و خيابان را از سر مردم كم كنند. هر دو مى‏خواهند كارمندان شريف و كارگران و كشاورزان متدين و كسبه صادق بازار و خيابان، زندگى پاك و سالمى داشته باشند. هر دو مى‏خواهند دزدى و ارتشا در دستگاههاى دولتى و خصوصى نباشد، هر دو مى‏خواهند ايران اسلامى از نظر اقتصادى به صورتى رشد نمايد كه بازارهاى جهان را از آنِ خود كند، هر دو مى‏خواهند اوضاع فرهنگى و علمى ايران به گونه‏‌اى باشد كه دانشجويان و محققان از تمام جهان به سوى مراكز تربيتى و علمى و هنرى ايران هجوم آورند، هر دو مى‏خواهند اسلام قدرت بزرگ جهان گردد».

متأسفانه گروهی انحرافی بعد از وفات امام و با غفلت مسئولان عالی نظام در گوشه و کنار قدرت گرفت و بالاخره در سال 1384، با حمله به همه انقلابیون و در لفافه دفاع از ولایت توانست بالا بیاید و سکان نظام را به دست بگیرد و 8 سال تیره برای نظام رقم بزند. این گروه که در دو دهه اخیر در نهادهای انقلابی، نظامی و امنیتی نفوذ گسترده یافته، از سال 92 تا 1400 با توجه به دوره سیاه حاکمیتش، مقداری عقب نشینی کرد و با تغییر تاکتیک و با کنار زدن مردم مأیوس، دوباره توانست سکان حاکمیت را به دست بگیرد و به نشاندن نیروهای خود در مناصب مهم توفیق یابد.
دوستداران واقعی نظام و انقلاب در جناح اصولگرا بعد از این دو انتخابات کم‌کم متوجه شدند که نفوذی‌های مذکور در صدد کنار زدن انقلابیون واقعی هستند لذا به تدریج در صدد جدا کردن راه خود از آنان برآمدند که بهترین نمود این فاصله گرفتن و جدا شدن را در جریان واکنش‌ها نسبت به سخنان شیخ المراجع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مشاهده می‌کنیم.

اخیرا حضرت ایشان در دیدار با رئیس مجلس نسبت به وضعیت اسفناک اقتصادی عامه مردم و یکی از منشأهای آن یعنی «سیاست تنش‎‌زایی با جهان» هشدار دادند. این هشدار برای همان نفوذی‌های به قدرت رسیده بسیار تلخ آمد و به اسکات ایشان با مواجهه‌ای توهین‌آمیز همت کردند. جناح اصلاح‌طلب که هم از تریبون محروم است و هم شاید دفاع از ایشان را به ضرر کارآیی هشدار به موقع ایشان می‎‌دید یا به هر دلیل دیگر، در مواجهه با برخورد توهین آمیز جناح قدرتمند نفوذی تقریبا سکوت اختیار کرد ولی خوشبختانه عقلای اصولگرا از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آحاد مدرسین عالی مقام، جامعه روحانیت مبارز تهران و… به شدت در دفاع از این مرجع آگاه و دلسوز همت کردند و معلوم شد که عقلا و استخوان‌دارهای جناح اصولگرا متوجه شده‌اند که از جانب طیفی مدعی اصولگرایی و انقلابی‌گری کنار زده شده و انقلاب و نظام به ناحق  دارد مصادره می‌گردد از این رو دفاع از نظام و استوانه علمی‌اش یعنی شیخ المراجع را لازم و ضروری دیده و علی‌رغم هزینه سنگین، به میدان دفاع از مرجعی که «دفاع از حقوق مردم و ستون نظام» را فریاد کرده بود، همت کردند.
این طلیعه مبارکی است و امید که عقلای استخوان‌دار این جناح بیش از پیش هشیار شوند و سدّی محکم در برابر مدعیان نفوذی انقلابی‌گری و ولایت گردند و مردم را به دفاع جانانه و همیشگی روحانیت از حقوقشان امیدوار سازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا