خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به لغو سخنرانی مهدی نصیری «با مداخله نهادهای امنیتی»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز درباره‌ی لغو ویژه برنامه ۱۳ آبان با سخنرانی مهدی نصیری بیانیه‌ای صادر کرد و دلیل آن را مداخله‌ی نهادهای امنیتی خواند.

هر چند این برنامه بر اساس نوشته‌ی مهدی نصیری در تلگرام، امشب ساعت ۲۱ بصورت لایو در اینستاگرام برگزار خواهد شد.

متن بیانیه‌ی این تشکل دانشجویی در پی می‌آید:

“جای اهالی اندیشه دانشگاه نیست “

«فکر کنید، بگوئید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید؛ آن کرسی‌های آزاداندیشی را که من صد بار – با کم و زیادش – تأکید کردم، راه بیندازید و اینها را هی آنجا بگوئید. مقام معظم رهبری، ۱۳۹۰/۰۷/۱۳

بدینوسیله به اطلاع دانشجویان محترم و عموم مردم عزیز میرساند، همان گونه که در اطلاعیه ی قبلی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز به سمع و نظر شما رسید ، سخنرانی جناب آقای نصیری به مناسب ۱۳ آبان متأسفانه با فشار و اراده ی نهاد های امنیتی خارج از دانشگاه در شب قبل از برنامه لغو شد.

این اقدام توهین آمیز با کنسل کردن پرواز آقای نصیری و ممانعت از سوار شدن ایشان به هواپیما در حالی صورت گرفت که هیات نظارت دانشگاه شب قبل از برنامه بصورت شفاهی و نه کتبی اعلام داشت که نظرشان نسبت به اجرای برنامه تغییر کرده و منفی شده است . این درحالی است که تمام مراحل صدور مجوز و مراحل اداری آن انجام گشته و هیات نظارت دانشگاه این برنامه را تایید کرده بود .

ناگفته برملاست که این رای خارج از دانشگاه دیکته شده و مسئولان دانشگاه هم بجای آنکه به فکر استقلال دانشگاه و در کنار دانشجویان و حقوق بدیهی آنان باشند گوش به فرامین نهادهای بیرونی می سپارند .

این اقدام غیرمسئولانه نماد بلبشویی و زنگ خطری برای محدود سازی آزادی‌های مدنی و حاکم شدن سلیقه گرایی و اقتدارگرایی به جای ضابطه گرایی در آغاز دولت جدید است.

ما دانشجویان انقلابی مشفقانه به نهاد های مسئول تذکر داده و از مسئولین عالی استان درخواست میکنیم به این موضوع ورود کرده و پاسخگوی علت این اتفاق تلخ باشند تا برنامه های علمی و اندیشه ای اینگونه خارج از چارچوب در نیمه شب وتو نشود .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا