خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادستان کل: قوه قضاییه فراتر از وظایف خود ورود کرده است

دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه فراتر از وظایف ذاتی خود به حوزه تولید ورود کرده تا در این شرایط جنگی به دولت و سایر ارکان نظام برای حل مشکلات تولید کمک کند.

به‌گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجعفر منتظری صبح امروز در سخنرانی افتتاحیه نخستین همایش تجلیل از مدافعان جهبه اقتصادی شهرستان تاکستان که به صورت وبیناری انجام شد، با بیان اینکه تولید مهم‌ترین مسئله امروز کشور است، اظهار داشت: برای مانع‌زدایی از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی باید از توانایی و توانمندی جوانان انقلابی و نخبه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در جنگ اقتصادی خود تولید ما را هدف گرفته است، اضافه کرد: بنابراین در این حوزه باید به کمک دولت انقلابی و مردمی بیاییم و از حداکثر توان خود برای کمک به دولت در جهت زدودن موانع تولید بهره ببریم. به همین خاطر قوه قضائیه فراتر از وظایف ذاتی خود به حوزه تولید ورود کرده تا در این شرایط جنگی به دولت و سایر ارکان نظام برای حل مشکلات تولید کمک کند.

منتظری ادامه داد: باید از همه توان و ظرفیت خود برای فعال‌‌ کردن واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده استفاده کنیم و فعال‌سازی ظرفیت‌های معطل‌مانده صنایع و کارخانجات هم از اهداف بزرگ دستگاه قضا در برهه کنونی است.

جنگ اقتصادی در 3 سال اخیر اوج گرفته است

این مقام عالی قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی‌های متعدد آمریکا بر ضد ملت ایران گفت: تحمیل جنگ 8 ساله به ملت ایران و شبیخون فرهنگی از جمله این دشمنی‌ها بوده است که مردم ولایت‌مدار ما در هر 2 عرصه پا به میدان گذاشته و جلوی تسخیر مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ما را گرفتند.

منتظری افزود: نمونه عالی نقش‌آفرینی مردم ما در مقابله با دشمنان هم 13 آبان‌ماه سال 1358 بود که دانشجویان پیرو خط امام برای پایان دادن به مداخله‌های استکبار جهانی لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و دومین انقلاب را بعد از 22 بهمن 1357 رقم زدند.

وی ادامه داد: اما امروز دشمن ما تلاش می‌کند تا با تحریم اقتصادی رفتارهای خصمانه خود علیه کشور ما را نشان دهد که البته این جنگ اقتصادی از ابتدای انقلاب علیه ما وجود داشته و با وجود افت‌وخیزهای متعدد هیچ‌وقت قطع نشده و اوج این جنگ اقتصادی را 3 سال اخیر مشاهده کردیم که البته اعتقاد داریم ملت ما همانند 8 سال دفاع مقدس در این جبهه هم با حضور تولیدکنندگان یا همان مدافعان جبهه اقتصادی پیروز می‌شود.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ قزوین در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مدیران استان باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی استان استفاده کنند.

منتظری اضافه کرد: امروز باید همه ما مانند رزمنده‌های 8 سال دفاع مقدس پا به میدان نبرد اقتصادی بگذاریم و با همه قدرت خود به مبارزه با توطئه‌های اقتصادی دشمنان بپردازیم تا شاهد پیامدهای اجتماعی این جنگ نباشیم.

وی همچنین به گرانی‌های چند سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این گرانی‌ها به مردم فشارهای زیادی وارد کرده که وظیفه تولیدکنندگان در این برهه این است که با گذشتن از بخشی از سود خود و کاهش هزینه‌های سربار تولید فشارهای گرانی را از دوش مردم بردارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا