خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تخریب دوباره سنگ قبر ابراهیم یزدی

روابط عمومی نهضت آزادی ایران در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر تخریب دوباره سنگ قبر مرحوم ابراهیم یزدی، اولین وزیر خارجه‌ی پس از انقلاب، گفته است که به خواسته‌ی خانواده‌ی او «اقدام به تعویض و بازسازی سنگ مزار نخواهند کرد».

به گزارش انصاف نیوز، متن این اطلاعیه در پی می‌آید:

بسمه تعالی

به اطلاع می‌رساند که طی هفته‌های اخیر، سنگ مزار زنده‌یاد دکتر ابراهیم یزدی برای بار دوم توسط افراد ناشناس تخریب شد. این اقدام غیراخلاقی، ضمن آن که عملی سخیف به شمار می‌رود و نمی‌تواند نافی خدمات ارزشمندی باشد که آن زنده‌یاد در طول بیش از شصت سال در راستای تحقق حقوق و حاکمیت ملت عهده‌دار شد، مغایر اصول انسانی و نگرش فرادینی آموزه‌های قرآنی و سیره نبوی پیرامون تاکید بر احترام به درگذشتگان است.

یاران مرحوم دکتر ابراهیم یزدی در نهضت آزادی ایران اعلام می‌دارند که بنا بر تاکید خانواده ایشان، اقدام به تعویض و بازسازی سنگ مزار نخواهند کرد. این سنگ شکسته، حرمت انسانی شریف و خیرخواه را نمی‌شکند که در طول بیش از شش دهه، از مبارزه با استبداد و بی‌عدالتی و استیلای بیگانه کوتاه نیامد و بلکه، سندی است که قانون‌شکنی، اخلاق‌گریزی و ریاکاری افراد و جریاناتی را روایت می‌کند که به هیچ اصول انسانی، اخلاقی و حتی فقهی پای‌بند نیستند. ملت ایران، شایسته‌ترین داوران تاریخ‌اند و نه جهل‌آفرینان سرمست از باده قدرت و ثروت. یاد و راه دکتر ابراهیم یزدی استوار می‌ماند؛ چرا که «آزادی» خواسته‌ای ابدی است و مبارزان راه آزادی در قلوب مردم حضور دارند.

روابط عمومی
نهضت آزادی ایران
۱۲ آبان ۱۴۰۰

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. رفتار زشت همیشه زشت است .
    البته این بدعت را انقلاب اسلامی گذاشت که به خلخالی اجازه سنگ قبر و مقبره رضا شاه را داد .
    در طول تاریخ هیچ سلسله ای به آرامگاه و مزار گذشتگان تعرض نکردند تا جمهوری اسلامی ایران و جالب تر از همه اینکه قاضی شرع انقلاب اسلامی (!!!!) مخرب این بنا و مزار بوده است و نتیجه اش میشود همین اقدامی که می بینید .

    مرحوم دکتر ابراهیم یزدی هر که بود و هر چه کرد امروز در محضر عدل الهی قرار دارند و پاسخ خواهند داد ؛ اما از تخریب کننده مزار ایشان و جریان انحرافی و کج اندیشی که پشت آن قرار دارد “دردی دوا نخواهد شد ” .

    1
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا