خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه طلا در پنج وزن نخست حاصل کار شاگردان درستکار

روز اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2022 با سه طلا در پنج وزن نخست برای تیم ملی کشتی ایران همراه بود که عملکردی درخشان محسوب می‌شود.

به گزارش ورزش سه، در پایان روز اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2022، سه مدال طلا نصیب نمایندگان ایران شد. در پایان مسابقات 5 وزن نخست، رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، علی سوادکوهی در 79 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و محمد مهدی یگانه جعفری در وزن 70 کیلوگرم پنجم شد.

سه طلا در پنج وزن نخست کشتی آزاد

در وزن 57 کیلوگرم رضا مومنی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل زانابازار زاندانبود دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه 10 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف هندی، مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنایت اله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغلوستان را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی در یک دیدار حساب شده با نتیجه 3 بر 1 از سد باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری پس از استراحت در دور اول در دور با نتیجه 6 بر 2 مغلوب تایشی ناریکانی از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز راهی دیدار رده بندی شد. یگانه جعفری در این دیدار با نتیجه 4 بر صفر مقابل سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان کشتی را واگذار کرد و پنجم شد.

 در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه 8 بر 6 مقابل بیامبادورج انخبایار از مغولستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه 9 بر 9 از سد بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. محمدیان در دیدار پایانی در یک دیدار زیبا با نتیجه 11 بر صفر باتزول اولزیسایخان از مغولستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. بر این اساس روز اول مسابقات با کسب سه طلا در پنج وزن نخست برای ایران پایان یافت. در ادامه رده‌بندی پنج‌وزن نخست را می‌بینید:

  • 57 کیلوگرم: 1- کومار راوی (هند) 2- راخات کالژان (قزاقستان) 3- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) و رایکوتو آرای (ژاپن) … 8- رضا مومنی (ایران)
  • 65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد خلیلی  (ایران) 2- باجرانگ پونیا (هند)  3- عباس رحمان اف (ازبکستان) و کایکی یاماگوچی (ژاپن)
  • 70 کیلوگرم: 1- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) 3- ناوین ناوین (هند) و سیرباز تالگات (قزاقستان) 5- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران)
  • 79 کیلوگرم: 1- علی سوادکوهی (ایران) 2- بالیان گوراو (هند) 3- ارسلان بوداژاپوف (قرقیزستان) و یودایی تاکاهاشی (ژاپن)
  • 97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- باتزول اولزیسایخان (مغولستان) 3- مامد ابراگیم اف (قزاقستان) و ساتیوارت کادیان (هند)

البته و با وجود کسب سه طلا در پنج وزن نخست توسط آزادکاران ایرانی، در پایان روز نخست مسابقات، هند با 95 امتیاز در رده اول قرار گرفت و ایران با 91 امتیاز در رده دوم است. مطابق برنامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2022، فردا و در مسابقات پنج وزن دوم، داریوش حضرت‌قلی‌زاده در وزن 61 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم، محسن مصطفوی در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود که پیش از این در حریفان آزادکاران ایرانی در قهرمانی آسیا معرفی کرده بودیم می‌روند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا